پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 74889 |
تاریخ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰ |
ارسال به دوستان
پ

کدام نمادها بیشترین و کمترین بازدهی را بورس هفته گذشته داشتند؟

بررسی معاملات هفته سوم شهریورماه نشان می‌دهد، سه سهم «ثامان»، «بالاس» و «وهنر» بیشترین بازدهی و سه سهم «شفارس»، «بکام» و «ویسا» کمترین بازدهی را میان سهم‌های بازار سهام به ثبت رساندند.

اقتصادسنج | بررسی معاملات هفته سوم شهریورماه نشان می‌دهد، سه سهم «ثامان»، «بالاس» و «وهنر» بیشترین بازدهی و سه سهم «شفارس»، «بکام» و «ویسا» کمترین بازدهی را میان سهم‌های بازار سهام به ثبت رساندند.

پس از صعود شاخص کل بورس در دو هفته ابتدایی شهریورماه، شاخص‌های بازار سهام از ابتدای این هفته دیگر به روند صعودی خود بازنگشته‌اند. برای مثال شاخص کل در روز ابتدایی هفته بیشتر از ۲۱ هزار واحد پایین آمد و این نزول تا پایان هفته نیز جبران نشد.

نگاهی به معاملات هفته سوم شهریورماه حاکی از نزولی بسته شدن کندل هفتگی شاخص کل است. به طوری که شاخص کل با افت ۰.۶۲ درصدی از تراز دو میلیون و ۱۴۰ هزار واحد به سطح دو میلیون و ۱۲۶ هزار واحد رسید.

تغییرات ارتفاع شاخص هم‌وزن نیز شبیه شاخص کل بود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن در هفته گذشته حدود ۰.۶۲ درصد کاهش ارتفاع داد و از ۷۲۲ هزار واحد به ۷۱۸ هزار واحد رسید.

بیشترین بازدهی هفته سوم شهریور

بررسی معاملات سومین هفته از شهریور ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، سهم‌های پربازده بورس در این هفته نزولی، ارقام بیشتری را نسبت به سهم‌های کم‌بازده ثبت کردند. نگاهی به فیلترهای بورسی نشان می‌دهد که سهم ثامان در این هفته پیشتاز بازار سهام بود و با رشد ۲۰ درصدی قیمت چهار هزار و ۲۶۶ تومان را بر تابلو به ثبت رساند.

بررسی چارت قیمتی سهام شرکت سامان‌ گستر اصفهان‌ نشان می‌دهد نزدیکترین مقاوت سهم، سطح چهار هزار و ۸۸۴ تومان و مهم‌ترین حمایت آن تراز قیمتی سه هزار و ۷۴۱ تومان است.

همچنین بالاس و وهنز نیز در این هفته به ترتیب ۱۶ و ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتند و به سطوح سه هزار و ۹۳۰ و ۴۸۰ تومانی رسیدند. تحلیل تکنیکال این دو سهم نشان می‌دهد که بالاس و وهنر از نظر استاتیکی در منطقه مهمی قرار گرفته‌اند و باید دید آیا در هفته چهارم شهریور پول جدیدی به این دو سهم تزریق می‌شود یا خیر؟


کمترین بازدهی هفته سوم شهریور

در طرف مقابل اما سهم‌های کم‌بازده نیز کم نبودند؛ البته باید گفت ارقام نزولی این سهم‌ها کمتر از اعداد بازدهی پیشتازان بازار سرمایه بود. برای مثال شفارس، بکام و ویسا در این هفته با نزول ۱۱ درصدی، سه سهمی بودند که کمترین بازدهی را در هفته سوم شهریور به ثبت رساندند.

همانطور که در جدول زیر مشخص است، نزدیکترین حمایت تکنیکالی برای این سه سهم به ترتیب ۳۲۵ تومان، ۴۹۴ تومان و هزار و ۷۱۲ تومان است.


در نهایت باید گفت بازار سهام در هفته سوم شهریورماه افت و خیز چندانی نداشت و سهم‌ها عموما روند ساید را برای نوسان انتخاب کردند. در این میان سهم‌هایی هم بود که ارزش پرتفوی سهامداران خود را بالا برده و سود خوبی را نصیب آن‌ها کرد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید