شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-04
کد خبر: 114942 |
تاریخ انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۰۲ |
ارسال به دوستان
پ

معایب تعویض شاسی خودرو/ هزینه تعویض شاسی پراید چند؟

اگر مالک خودرویی باشید که یکی از اکان اصلی خودرو شما به علت عدم کارایی یا غیر قابل بازسازی بودن نیاز به تغییر کلی پیدا کند و آن قطعه را بخواهید تعویض کنید باید این موضوع را بدانید انجام خود سرانه این کار تخلف محسوب می شود ((براساس ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تعویض قطعات اصلی وسایل نقلیه از جمله شاسی، اتاق و موتور ممنوع است.))

اقتصادسنج| اگر مالک خودرویی باشید که یکی از اکان اصلی خودرو شما به علت عدم کارایی یا غیر قابل بازسازی بودن نیاز به تغییر کلی پیدا کند و آن قطعه را بخواهید تعویض کنید باید این موضوع را بدانید انجام خود سرانه این کار تخلف محسوب می شود ((براساس ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تعویض قطعات اصلی وسایل نقلیه از جمله شاسی، اتاق و موتور ممنوع است.))

خودرو از سه قسمت مهم پیشرانه، بدنه و شاسی تشکیل شده است. شاسی یکی از بخش های مهم خودروست که تعویض آن تنها با مجوز راهنمایی و رانندگی امکان پذیر است. برای تعویض شاسی خودرو باید به دفاتر شمارگذاری مراجعه کنید و مجوز قطعه خود را از ادارات راهنمایی و رانندگی اخذ کنید. در این مرحله، ابتدا خودرو را کارشناسان عالی تصادفات بازدید خواهند کرد و در صورت تعیین اصالت آن، مجوز تعویض صادر خواهد شد.

اگر مالکان خودرو بدون اخذ مجوز قطعات اصلی مانند اتاق ، موتور ، شاسی و رنگ وسیله را عوض کنند و این عمل برای ضابطین و افراد ذیربط محرز شود، فرد متخلف از سوی راهور پلیس آگاهی معرفی می شود و وسیله به پارکینگ های تأییدشده در ناجا منتقل می شود. نهایتا مالک از یک چهارم نرخ قطعه و رنگ تغییر یافته تا یک هشتم جریمه خواهد شد.

معایب تعویض شاسی خودرو

برخی از خودرو ها به دلیل وجود تصادفات و نامساعد بودن شرایط جوی و یا فرسودگی شاسی  تعادل اولیه خود را از دست می دهند که این مورد بسیار خطرناک است. در تمامی این موارد باید شاسی خودرو را تعویض کرد. پوسیدگی شاسی باعث می شود خودرو به لرزش بیوفتد و به کابین منتقل و توسط راننده و سرنشینان احساس شود.

این هم یکی از نشانه ­های مشکلات شاسی است. مالکان خودرو به دلیل هزینه بالای تهیه ماشین به فکر تعویض شاسی می افتند که مشکلات حقوقی زیادی را به همراه دارد.به نظر شما تعویض شاسی بهتره یا ترمیم آن؟ تعویض شاسی یا ترمیم آن، به میزان آسیب دیدگی شاسی بستگی دارد.

اگر شاسی دچار شکستگی یا انحراف شدید شده باشد، تعویض شاسی تنها راه حل ممکن است اما اگر آسیب دیدگی شاسی جزئی باشد، ترمیم آن با جوشکاری یا صافکاری ممکن است. در نهایت، تصمیم گیری در مورد اینکه تعویض شاسی بهتر است یا ترمیم آن، بر عهده مالک خودرو با توجه به پیشنهاد مکانیک یا آهنگر ماهراست. با توجه به معایب و مزایای هر دو روش، باید بهترین تصمیم را برای ایمنی خودرو گرفت.

شاسی-کشی-خودرو

یکی دیگر از عیوب تعویض شاسی به صورت تکی انحراف فرمان خودرو است. با وارد آمدن کوچکترین ضربه سخت به شاسی خودرو باعث می شود به قطعات متصل به آن آسیب های جدی وارد شود. به خصوص زمانی که شاسی دچار شکستگی شده باشد ، که به این حالت انحراف شاسی میگویند.

شاسی خوردگی یکی دیگر از عوامل خطر آفرین است که باید  توسط کارشناس تشخیص داده شود معمولا شاسی خوردگی در انتها و ابتدای خودرو اتفاق می افتد که برای شناسایی آن باید در صندوق عقب و کاپوت را باز کنید و کف این دو قسمت را بادقت بررسی نمایید.

نکته مهمی که در اینجا وجود دارد بعد از تعویض شاسی باید بدانید خودرو شما با افت قیمت بالایی روبرو خواهد شد.

برای اطلاع دقیق از هزینه این کار باید به مراز تخصصی این امر مراجعه کنید چرا که این کاری تخصصی است و نرخ ثابتی نخواهد داشت.

قیمت شاسی انواع خودرو

قیمت شاسی کامل جلو پراید از ۲ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان است. تیغه شاسی پراید صبا از ۱ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان می باشد. لازم است بدانید اجرت شاسی کشی پراید به صورت توافقی میان صافکار و صاحب خودرو است. هزینه شاسی کشی تیبا  از ۱,۷۳۰,۰۰۰ تا ۵,۶۳۰,۰۰۰ است.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید