یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-05
کد خبر: 115013 |
تاریخ انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ |
ارسال به دوستان
پ

با مشخصات کامل این خودرو مونتاژی محبوب و پرطرفدار آشنا شوید

در این گزارش به معرفی و بررسی خودروی محبوب چینی می‌پردازیم.

اقتصادسنج| جک جی  ۵ اتوماتیک یکی محبوب‌ترین و البته پرفروش‌ترین خودروهای مونتاژی در بازار ایران است. این خودرو به دلیل طراحی قابل قبول و نیز آپشن‌های خوبی که داشت تقریبا از استقبال خوبی نیز برخوردار شد.

ماشین جک جی ۵ (jac j۵) از سال ۲۰۱۱ در قالب یک سدان کامپکت به لیست تولیدات کمپانی خودروسازی جک JAC موتورز (JAC MOTORS) اضافه شد. همچنین یک نسخه هاچبک پنج در نیز از این خودرو به بازار چین و سایر کشورها راه یافته است.

جک-اتوماتیک

با این حال تنها نسخه سدان جک جی ۵ در قالب مدل‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ در بازار کشورمان حضور دارد. ابتدا نمونه ۱.۵ لیتری دنده‌ای وارد بازار ایران شد اما مدتی بعد کرمان موتور تصمیم به مونتاژ و عرضه مدل اتوماتیک با پیشرانه ۱.۸ لیتری گرفت و تمرکز اصلی خود را روی تولید نمونه مجهز به گیربکس خودکار قرارداد.

مشخصات فنی جک J۵ اتوماتیک

جک جی ۵ اتوماتیک طول کلی ۴۵۹۰ میلی متر، عرض ۱۷۶۵ میلی متر، ارتفاع ۱۴۶۵ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۷۱۰ میلی متر دارد که با تمامی تجهیزات خود به وزن حدودا ۱۳۵۵ کیلوگرمی رسیده و برای حرکت دادن آن یک پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی به خدمت گرفته شده است.

همانطور که گفتیم، برای تامین نیروی مورد نیاز این خودروی بیش از ۱.۳ تنی، پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است که در محدوده ۶۵۰۰ دور بر دقیقه توانایی تولید قدرت خوب ۱۴۰ اسب بخاری و در محدوده ۵۰۰۰ دور بر دقیقه نیز می‌تواند خروجی گشتاور ۱۶۵ نیوتن متری تولید کند. به صورت ترکیبی، پیشرانه تنفس طبیعی جک J۵ اتوماتیک می‌تواند مصرف سوخت ۷.۶ لیتری به ازای کارکرد ۱۰۰ کیلومتری طبق اعلام شرکت سازنده داشته باشد، هرچند این میزان سوخت مصرفی برای پیشرانه یورو ۴ بوده و در شرایط کاملا استاندارد خودرو و جاده به‌دست آمده است که در استفاده‌های واقعی مصرف سوخت بالاتری تجربه خواهید کرد.

جدول مشخصات فنی جک J۵ دنده‌ای و اتومات

مشخصات فنی دنده ای اتوماتیک
نوع موتور بنزینی بنزینی
حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی ۱۸۰۰ سی سی
گیربکس ۵ دنده دستی ۴ دنده اتومات
پیشرانه ۴ سیلندر ۴ سیلندر
گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر ۱۶۵ نیوتن متر
قدرت ۱۱۱ اسب بخار ۱۴۱ اسب بخار
سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد ۱۰ ثانیه ۱۰٫۵ ثانیه
مصرف ترکیبی ۶٫۶ لیتر ۷٫۶ لیتر
حجم باک ۵۵ لیتر ۵۵ لیتر
استاندارد آلایندگی یورور ۴ یورور ۴

امکانات و تجهیزات جک J۵ اتوماتیک

در بخش ایمنی جک J۵ اتوماتیک دو عدد کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو و همچنین سیستم ترمز دیسکی دوجداره در جلو با قابلیت تهویه و خنک شوندگی دارد که تنها به سیستم‌های ABS و EBD مجهز شده است. اما در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات کاربردی می‌توان به موارد خوبی اشاره کرد که ارزش خرید این سدان چینی را بالاتر می‌برد.

جک-جی5

از امکانات جک J۵ اتوماتیک می‌توان به سیستم خودکار تهویه مطبوع، رینگ ۱۶ اینچی اسپرت آلومینیومی، چراغ‌‌های مه ‌شکن جلو و عقب، چراغ‌‌های هالوژنی جلو و عقب، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، آینه‌های برقی جانبی، روکش چرمی صندلی‌‌ها و فرمان، صندلی جلو با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، آینه‌های جانبی دارای گرمکن، سنسور نور برای روشن و خاموش شدن چراغ‌ ها، سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سانروف و خروجی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب اشاره کرد.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید