پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | 2024-03-14
کد خبر: 3153 |
تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ |
ارسال به دوستان
پ

سهم ۲۸ درصدی خانه های بالای ۱۰۰ متر در معاملات مسکن

بر اساس گزارش ها و آمارهای موجود، حدود ۶۵ درصد واحدهای مسکونی عرضه شده در بازار مسکن تهران بالای ۱۰۰ متر هستند در حالی که سهم آنها از معاملات فقط ۲۸ درصد است.

به گزارش «اقتصادسنج» حدود ۶۵ درصد واحدهای عرضه شده به بازار مسکن شهر تهران را آپارتمان‌های بالای ۱۰۰ متر تشکیل می‌دهند، سهم این خانه‌ها از معاملات قطعی فقط ۲۸ درصد است.

آپارتمان‌های بالای ۱۰۰ متر در تهران تحت تاثیر کسادی معاملات مسکن دچار رکود شده‌اند. اگرچه به لحاظ فاصله گرفتن توان طرف تقاضا با سطح عمومی قیمت‌ها در بازار مسکن، واحدهای متوسط و کوچک متراژ، کم‌مشتری هستند اما آپارتمان‌های با متراژ بیش از ۱۰۰ متر گرفتار وضعیت بدون مشتری شده‌اند.
مرداد امسال از ۷۸۲۵ معامله مسکن در تهران، سهم آپارتمانهای بالای ۱۰۰ متر ۲۲۳۵ فقره و واحدهای بالای ۲۰۰ متر فقط ۱۶۶ فقره بود. این نشان می‌دهد شانس فروش واحدهای بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر در مقایسه با آپارتمان‌های کوچکتر تقریبا یک به سه است.
واحدهای مسکونی بالای ۱۰۰ متر در مردادماه امسال تنها ۲۸ درصد از معاملات مسکن شهر تهران را به خود اختصاص دادند و سهم واحدهای بالای ۲۰۰ متر فقط ۲.۱ درصد بود.

طبق اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر خانه در مردادماه ۱۴۰۱ در شهر تهران ۴۲.۷ میلیون تومان در هر متر مربع بود که در مقایسه با ماه گذشته ۲.۵ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رامین گوران کارشناس بازار مسکن در گفت و گویی درباره پیش‌بینی بازار مسکن در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ بیان کرد: معتقدم در شش ماهه دوم سال، تورم چندانی در بازار مسکن رخ نمی‌دهد؛ زیرا اتفاقاتی که می‌توانست منجر به رشد قیمت‌ها شود مثل افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی و دستمزدها اتفاق افتاده است. تنها مولفه‌ای که می‌تواند در بازار مسکن تاثیر بگذارد هجوم یکباره بورس‌بازان و بخر و بفروش‌ها است که با توجه به رکود معاملات مصرفی بعید به نظر می‌رسد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :ناشناس

      از این به بعد منتظر تورم بیمه ساختمانی تامین اجتماعی باشید که نسبت به سال قبل ۴۰برابر شده
      ۱۵میلیونی که سال قبل برای گرفتن پروانه ساختمانی به تامین اجتماعی واریز کردیم
      امسال گفتند ۲۶۳میلیون باید واریز کنید