پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 65859 |
تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ |
ارسال به دوستان
پ

توصیه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برای خرید این سهام بورسی!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مسیر نگاه میان مدت به بازار سرمایه این مسئله اثبات شده که نرخ بازده سرمایه گذاری در بازار سرمایه با پذیرش یک ریسک متوسط تقریبا ۲ الی ۲.۵ برابر نرخ بازده بدون ریسک است.

اقتصادسنج| رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مسیر نگاه میان مدت به بازار سرمایه این مسئله اثبات شده که نرخ بازده سرمایه گذاری در بازار سرمایه با پذیرش یک ریسک متوسط تقریبا ۲ الی ۲.۵ برابر نرخ بازده بدون ریسک است.

محمدرضا پور ابراهیمی گفت: با بیان اینکه ما روند بازار سرمایه را مثبت ارزیابی می کنیم، بیان کرد: حداقل نگاه به بازار سرمایه باید میان مدت و بلند مدت باشد.

وی تاکید کرد: در مسیر نگاه میان مدت و بلند مدت به بازار سرمایه این مسئله اثبات شده که نرخ بازده سرمایه گذاری در بازار سرمایه با پذیرش یک ریسک متوسط تقریبا ۲ الی ۲.۵ برابر نرخ بازده بدون ریسک است و این موضوع حاصل شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسان ماهیت بازار سرمایه بوده و هست،ادامه داد: بنابراین نوسان در بازار سرمایه، طبیعت فعالیت در این بخش است. لذا ما به مردم توصیه می کنیم در سهام هایی که از P/E پائین برخوردار بوده و ریسک های کمی دارند، سرمایه گذاری کنند. همچنین تاکید داریم که مردم کمتر در شرکت هایی که عرضه سهام شان کم است ، سرمایه گذاری کنند مگر افراد حرفه ای که به این حوزه اشراف دارند.

پور ابراهیمی تاکید کرد: بنابراین مردم اگر با رویکرد های بنیادی با این بازار برخورد کنند، هم نرخ بازده خوبی خواهد داشت و هم نباید نگران باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این رویکرد غلطی است، وقتی به فرض دو درصد سهام بورسی کاهش پیدا کرد، همه به فروش سهام بپردازند و یا همه شروع به خرید سهام کنند، ادامه داد: مبنای ما باید فعالیت بر پایه روند منطقی در بازار سرمایه باشد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 6
    1. نویسنده :ناشناس

      دست مریزا خدا قوت شما جیب سهامدار را نزنید کلاه برداری که این روزها از سال ۹۹ شروع چتر بازان راتنخوران به واسطه رانت اطلاعاتی وصل به جریان خاص خصولتی ها بانکها صندوقها که هر ازگاهی جیب سهامدار را خالی میکنند را جلوگیری مدیریت کنید کافی است تحلیل تان بماند برای اعوان انصار دنباله روهای مافیای تان ……!!

    1. نویسنده :ناشناس

      حاشیه نرویددولت روحانی بورس رانابودکنددولت رئیسی بدتروبدتراردولت رئیسی دولت اقتصادیدرنخواهدامداقتصادکشوزحوزه علمیه نیست درس تاریخ گذشتگان رادرست می دهد

    1. نویسنده :ناشناس

      پس بخاطر همین هست که قند اصفهان بعد سه سال خواب سرمایه هنوز هم ۴۰درصد ضرر هستیم.بازاری که دستوری باشه بجز ضرر نمیتونه چیزی داشته باشه

    1. نویسنده :ناشناس

      جناب دکتر نگاه بلندمدت بیشتراز دوسال هم داشتیم ولی از این بورس دستوری جز ضرر نصیب نشد.با یک حساب سرانگشتی باتوجه به تورم۴۷٪ورشد۱۳٪بورس متوجه میشوید بورس از فروردین ۴۰۱ تا به امروز ۱۳-۴۷=۲۳٪ ضرر به سهامداران زده است.

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام بار ارزی دولت را کاهش بدهید . اشخاص حقیقی بتوانند با ارز خود خودرو وارد کنند. ونیازی به ارز دولتی که سرشاخه اصلی رانت و فساد است نمی باشد. برآورد ارز اشخاص حقیقی که بیشتر در جای امن ذخیره شده حدود ۶۰ میلیارد دلار می باشد . با این پول ده ها پروژه را می توان حمایت مالی کرد. قابل توجه اقتصاد دانهای محترم

    1. نویسنده :ناشناس

      بحث نوسان است یا
      بحث رانت یا
      بحث سرمایه گذاری
      افکار عمومی برای هر کدام جواب میخواد