پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 69641 |
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷ |
ارسال به دوستان
پ

برای بورس فردا خواندن این ۱۰ خبر ضروری است

خبرهای مهمی امروز در فضای رسانه ها منتشر شد که قطعا هر یک می توانند بر روی روند بورس فردا تاثیرگذار باشند. توصیه می شود قبل از معاملات فردا این ده خبر را بخوانید.

اقتصادسنج | امروز اخبار زیادی پیرامون مسائل اقتصادی، سیاسی و البته بورسی منتشر شد که قطعا می‌توانستند بر روی روند بورس فردا به هر حال تاثیرگذار باشند، اما به نظر این ده خبر تاثیر بیشتری بر روی روند بورس فردا داشته باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود که قبل از معاملات فردا این ده خبر را بخوانید.

۱- وزیر راه و شهرسازی از آغاز فعالیت بانک ایرانی در سوریه از هفته آینده خبر داد و گفت: مجوز‌های لازم فعالیت بانک ایرانی در سوریه از سوی بانک مرکزی صادر شده و توافقات انجام شده و از هفته آینده بانک ایرانی در سوریه آغاز به کار می‌کند

۲- آمادگی گروه کشتیرانی برای کاهش فواصل زمانی اعزام کشتی‌ها به ونزوئلا/ تجار بار صادراتی را تحویل بدهند در کوتاهترین زمان بارگیری می‌کنیم

۳- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران امروز با حضور سرزده در گمرک غرب تهران، دستور ترخیص یک هزارو ۱۳۳ خودروی وارداتی در این گمرک را صادر کرد.

۴- شرکت فولاد کاویان اعلام داشت پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر انتقال سهام شرکت به بازار اصلی فرا بورس به استحضار می‌رساند شرکت در حال حاضر و به منظور پیشبرد سریعتر فرایند اجرایی ذکر شده، مشغول به تکمیل مدارک درخواستی از جانب فرابورس و رفع موانع مربوطه می‌باشد.

۵- فنوال با توجه به اینکه گزارش قبلی از بابت افزایش سرمایه ۷۰ درصد بوده لذا با توجه به گزارش توجیهی افزایش سرمایه به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده.

۶- تپسی به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر تعلیق نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۳ ادامه می‌یابد.

۷- دستور رئیسی برای حمایت از صنایع بورسی /سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی: معاون اول رئیس جمهور، از وزرای نفت، نیرو و سایر وزارتخانه‌های مرتبط خواست از هرگونه سیاستی که در ایام آتی منجر به بی اعتمادی و افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی و صنایع بزرگ کشور می‌شود بپرهیزند.

۸- وگردش و پیشنهاد افزایش سرمایه/ سرمایه فعلی: ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال و درصد افزایش سرمایه: ۱۰۰% و مبلغ افزایش سرمایه: ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال

۹- با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت داروسازی فاران شیمی (سهامی عام) به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال از طریق فرابورس ایران از روز سه‌شنبه مورخ ۱۰ مردادماه به مدت سه روز کاری در نماد «فاران۰۶» عرضه عمومی خواهد شد.

۱۰- تذکر انضباطی سیستمی و توقف رفتار معاملاتی برخی سهامداران حقوقی در نماد خساپا/ ضمن متوقف نمودن ادامه رفتار این حقوقی در روز جاری که نمود آن در قیمت سهام مشاهده شد، در صورت تکرار این تخلف، اقدامات نظارتی جدی‌تر از جمله عدم تأیید معاملات مربوطه، مسدود نمودن دسترسی آنلاین، و تشکیل و پیگیری پرونده تخلفاتی و اعمال مجازات‌های انضباطی مقتضی صورت خواهد پذیرفت.

۱۱- به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی اعلام شد که قرار است مرحله اول حراج اوراق بدهی در سال ۱۴۰۲ برای فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی در روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ اجرایی شود. طبق این اطلاعیه، این اوراق در قالب ۵ نماد با سررسیدهای ۱ تا ۳ سال و نرخ سود اسمی سالانه ۲۰.۵ درصد منتشر خواهد شد و ارزش تجمعی آن به ۳۵ همت (هزار میلیارد تومان) می‌رسد.

 

نبض بورس/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید