پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 62589 |
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ |
ارسال به دوستان
پ

پول های آزادشده حساب وکالتی به بازار ارز سرازیر می شود؟/ پیش بینی قیمت دلار در روز شنبه

قیمت دلار در هفته گذشته، هر دو روند کاهشی و افزایشی را پشت سر گذاشت. در نهایت اما این اسکناس تغییر چندانی طی این هفت روز نداشت.

اقتصادسنج؛ قیمت دلار در هفته گذشته، هر دو روند کاهشی و افزایشی را پشت سر گذاشت. در نهایت اما این اسکناس تغییر چندانی طی این هفت روز نداشت. به نظر می‌رسد هفته آینده با انصراف ثبت‌نام‌کنندگان بازار خودرو، باید چشم‌انتظار رقابت بازارساز و حجم نقدینگی در بازارهای مالی بود.

قیمت دلار در پایان هفته گذشته، نسبت به هفته سوم خردادماه، تغییر چندانی نداشت و با قیمت ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان به کار خود پایان داد.

قیمت دلار طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در روند افزایشی قرار داشت. این اسکناس به کریدور ۵۰ هزار تومانی نزدیک شد اما زور اخبار مساعد سیاسی بر بازارهای مالی چربید و دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگشت.

طی هفته گذشته، بازار اخبار سیاسی سردتر شد و همین موضوع روزهای ابتدایی هفته را با رشد قیمت در بازارهای مالی همراه کرد.

قویترین سیگنال برای بازارهای مالی چه بود؟

آزادسازی برخی منابع ارزی ایران از سایر کشورها و تخصیص آن به ارز مورد نیاز حجاج، برخی اظهارات سیاسی،‌ گسترش مذاکرات سیاسی با برخی از کشورهای اروپایی و تکذیب شایعاتی در مورد مذاکرات ایران و آمریکا در جهت روند مثبت توافقات، عمده اخباری بودند که بازارهای مالی را در این هفته تحت تاثیر قرار دادند.

بازیگران بازار ارز فعلا تحت تاثیر توییتی از علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران هستند. آنها معتقدند احتمالا هفته آینده اخبار سیاسی جدیدی روانه بازار خواهد شد و روند این رویدادها چه مثبت و چه منفی، بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این در حالی است که برخی از معامله‌گران بازار ارز معتقدند پول‌های بلوکه‌شده در حساب‌های وکالتی خودرو که روز گذشته (چهارشنبه ۲۴ خردادماه) آزاد شده طی هفته آینده می‌تواند دلار را به کریدور ۵۰ هزار تومانی سوق دهد.

بازار خودروی ثبت‌نامی کساد شد

نکته قابل توجه بازارها در هفته اخیر کاهش محسوس قیمت خودرو همزمان با تکمیل فرایند خودروهای ثبت‌نامی از سوی شرکت‌های سازنده بود. حدود ۲۰ درصد از متقاضیان خودروهای داخلی و حدود ۵۰ درصد از متقاضیان خودروهای مونتاژی با واریز نکردن به موقع وجه، انصراف از خرید خود را اعلام کرده‌اند.

کاهش اخیر قیمت خودرو در بازار آزاد، باعث شده است بسیاری از متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش، دیگر رغبتی به ادامه این فرآیند نداشته باشند. آمار قابل ‌توجه انصراف مشتریان خودرو از سامانه یکپارچه، مهر تأییدی روی این ادعا می‌زند.

این سیگنال می‌تواند در روزهای آینده حجم پول در گردش در بازارهای مالی را افزایش دهد. متعاقب این موضوع، تقاضا برای بازار ارز و طلا و سکه صعودی می‌شود و رشد تقاضا مسیر افزایشی را برای بازارهای مالی به همراه خواهد داشت.

باید چشم‌انتظار روز شنبه بود و دید اثر نقدینگی بر بازارهای مالی قوی‌تر است یا سیگنال‌های سیاسی که بازارساز تلاش می‌کند با کمک آن قیمت دلار را مهار کند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :ناشناس

      انشالع این دلاربلوکه شده به بازارتزریق بشه تادلارحسابی پایین ببادتاملت نفس بکشندتورم هم کم بشه مردم سرسفره هاشون حس کنند..ارزوساخت خونه درروستاباگرون شدن میلگردتودلمون مونده…شمارابخدامشکل مردم راحل کنیدخانواده هابااین تورم ولی خانمانی ازهم پاشیدن..