پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 110228 |
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۱ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت جدید انواع لنت ترمز خودرو در بازار+ جدول قیمت

در این گزارش به بررسی قیمت انواع لنت ترمز خودرو می پردازیم.

اقتصادسنج| لنت ترمز بخشی از سامانهٔ ترمز دیسکی است که در خودروها و برخی صنایع دیگر کاربرد دارند. لنت‌های ترمز از صفحه‌های فولادی در پشت و مواد اصطکاکی متصل‌شده به سطح صفحهٔ فلزی، که در مقابل دیسک چرخندهٔ ترمز قرار می‌گیرد، تشکیل شده‌اند.

لنت ترمز از مهم‌ترین عامل‌های حفظ امنیت شما و خودرویتان در جاده می‌باشد. حرکت، تنها بخشی از عملکرد خودرو است. هر خودرویی که حرکت می‌کند برای ایستادن نیازمند یک عامل است. لنت ترمز یکی از اصلی‌ترین لوازم یدکی خودرو می‌باشد که اگرچه به چشم نمی‌آید امّا ایمنی سرنشینان به آن وابسته است.

این قطعه جزو مهم‌ترین اجزای سیستم ترمز می‌باشد که وقتی پدال ترمز را فشار می‌دهید شروع به کار می‌کند. همانطور که می‌بینید و می‌دانید چرخ‌های خودرو به طرز عجیبی با سرعت بالا میچرخند و برای توقف هر چهار چرخ و ایستادن خودرو نیاز به فشار محکمی می‌باشد. لنت ترمز بیش از هر قطعه دیگری در معرض اصطکاک و گرمای زیاد قرار دارد. میزان اصطکاک این قطعه با کاسه و دیسک ترمز به حدی است که خودرو را در چند ثانیه متوقف می‌کند.

انواع لنت ترمز

زمانی که سازندگان لنت ترمز متوجه شدند که دیگر نمی‌توان از آزبست برای تولید این قطعه استفاده کرد، به سراغ مواد جایگزینی رفتند. این فرآیند به‌خودی‌خود باعث پیشرفت و بالارفتن بازدهی لنت‌های ترمز شد و امروزه شاهد هستیم که انواع لنت ترمز توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند. به‌طورکلی همه لنت‌های ترمزی که امروزه در بازار عرضه می‌شوند را می‌توان در ۴ دسته قرارداد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

 لنت ترمز ارگانیک

برای ساخت این نوع لنت ترمز از مواد اولیه‌ای مانند کربن، الیاف آرمید، کولار و فایبرگلاس استفاده می‌شود. این لنت‌ها آلودگی‌های محیط زیستی ندارد و مواد به‌کاررفته برای تولیدشان حتی در دماهای بالا هم گازهای سمی تولید نخواهند کرد. این لنت دوام چندانی ندارد و طبیعتاً طول عمر زیادی را نمی‌توان از آن انتظار داشت؛ اما از نظر هزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

 لنت ترمز سرامیکی

اگر به دنبال لنت ترمز با صدای کم و عملکرد خوب هستید، لنت ترمز سرامیکی از بهترین انتخاب‌های پیشروی شما خواهد بود. مواد سازنده این نوع شامل ترکیبی از مواد ارگانیک و مواد سرامیکی است که باعث بهبود عملکرد آن شده‌اند. اگر می‌خواهید در سلامت کامل رانندگی کنید و از بابت ترمزهای خودروی خود نگرانی‌ نداشته باشید، لنت ترمز سرامیکی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. تنها نکته منفی در مورد این لنت، هزینه خرید نسبتاً بالای آن است.

 لنت ترمز با فلز کم

این نوع یکی از محبوب‌ترین انواع پدهای ترمز در بازار هستند که حدود ۲۰ درصدشان از فلزاتی مانند آهن یا مس ساخته شده است. ۸۰ درصد باقی‌مانده این پدها با استفاده از همان مواد که در لنت‌های ارگانیک استفاده شده‌اند، تکمیل می‌شود. از نظر میزان تولید آلودگی این نوع می‌تواند نمره خوبی بگیرد، اما باید توجه کنید که هنگام ترمز کردن صدای زیادی تولید خواهد کرد.

دوام و طول عمر این نوع از لنت‌های ارگانیک بیش‌تر است و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. از طرفی به دلیل ترکیب مواد دوستدار محیط‌زیست با فلزات، این پدهای ترمز عملکرد بسیار خوبی در متوقف کردن خودرو خواهند داشت.

 لنت ترمز نیمه فلزی

در میان همه انواع، لنت ترمز نیمه فلزی بیش‌ترین فروش را دارد و در بیش‌تر خودروهای داخلی و خارجی از آن استفاده می‌شود. همان‌طور که از نامش پیدا است، نیمی از مواد سازنده آن از جنس آهن و ذرات فولاد هستند که باعث انتقال حرارت بهتر در این پد خواهند شد. جالب است بدانید که همین انتقال حرارت بهتر، باعث شده تا این لنت دوام و طول عمر بیش‌تری داشته باشد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید با طرح سؤالاتی مانند لنت ترمز چیست، سؤالات دیگری هم در پی آن ایجاد خواهند شد که در جهت شناخته بیش‌تر قطعات خودرو هستند. از شما به‌عنوان راننده یک خودرو انتظار می‌رود حتی در سطح ابتدایی با قطعات مهمی مانند انواع لنت ترمز و عملکردشان آشنا باشید. علاوه بر این که این اطلاعات در شرایط خاص به کار می‌آیند، بلکه می‌توانید در زمان خرید هم از همین اطلاعات برای پیداکردن لنت ترمز باکیفیت استفاده کنید.

قیمت لنت ترمز

در ادامه جدول آخرین قیمت انواع لنت ترمز خودرو را برای شما فراهم کردیم.

مدل قیمت

لنت ترمز جلو پارس لنت مدل ۲۱۳۵۵ مناسب برای پراید

۲۰۷,۷۱۰

تومان

لنت ترمز جلو پارس لنت مدل ۲۱۲۰۹ مناسب برای پژو۴۰۵ و سمند و پارس

۳۷۷,۰۱۰

تومان

لنت ترمز جلو لنت پارس مدل ۲۳۸۷۳ مناسب برای کوئیک

۵۶۴,۳۰۰

تومان

لنت ترمز جلو وایت لیون کد ۰۲۶۲۱ مناسب برای جک S۵ و کیا کادنزا

۷۰۰,۰۰۰

تومان

لنت ترمز جلو پارس لنت مدل ۲۳۲۰۵ مناسب برای پژو ۲۰۶

۶۰۰,۵۵۰

تومان

لنت ترمز جلو تکستار مدل ۱۶۲۰۱۰۲۲۱۳ مناسب برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۷۷۹,۵۰۰

تومان

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید