پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 77948 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ |
ارسال به دوستان
پ

خوراکی ها در شهریور ماه چقدر گران شدند؟

در گروه نان و غلات، اقلام ” برنج خارجی درجه یک ” با ٢,۴ درصد و ” شیرینی خشک ” با ١.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و، همچنین بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به “برنج ایرانی درجه یک ” با ٢.٨- است.

اقتصادسنج| در گروه نان و غلات، اقلام ” برنج خارجی درجه یک ” با ٢,۴ درصد و ” شیرینی خشک ” با ١.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و، همچنین بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به “برنج ایرانی درجه یک ” با ٢.٨- است.

در شهریور ماه ١۴٠٢ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام ” برنج خارجی درجه یک ” با ٢,۴ درصد و ” شیرینی خشک ” با ١.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “برنج ایرانی درجه یک ” با ٢.٨- است.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام ” گوشت گاو یا گوساله ” با ٧,٧ درصد، “ماهی قزل آلا” با ۶.٠ درصد و ” گوشت گوسفند” با ۵.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت و “مرغ ماشینی” با ۵.٨- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به” تخم مرغ” با ١٠,٠ درصد، ” شیر خشک” با ۶.٠ درصد و ” کره پاستوریزه” با ٣.٨ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به” روغن نباتی جامد” با ١.٨- درصد و ” روغن مایع” با ٠.۶- درصد است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به” موز ” با ١٠,٢ درصد، ” پرتقال ” با ٧.۴ درصد و ” کشمش پلویی ” با ٣.٣ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ” لیمو ترش” با ٩.٨- درصد و ” هندوانه” با ٢.٧- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به” قارچ” با ٢١,٨ درصد، ” خیار ” با ١١.١ درصد، “بادمجان” با ٨.۵ درصد و” کدو سبز ” با ٨.٣ درصد و همچنین بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به ” گوجه فرنگی ” با ۶.٧- درصد، ” پیاز” با ۵.٠- درصد و ” سیب زمینی” با ٣.٩- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” شکر ” با ۴,۶ درصد، ” قند ” با ٣.٩ درصد ” چای خارجی بسته ای” و” سس گوجه فرنگی” با ٣.۶ درصد است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید