جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 85321 |
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۲۱ |
ارسال به دوستان
پ

چرا مردان نسبت به زنان اشتیاق کمتری برای گفتن اطلاعات منفی دارند؟

مطالعات اخیر نشان می دهند که مردان در مقایسه با زنان، اطلاعات منفی خود را با دیگران کمتر به اشتراک می گذارند.

اقتصادسنج| مطالعات اخیر نشان می دهند که مردان در مقایسه با زنان، اطلاعات منفی خود را با دیگران کمتر به اشتراک می گذارند.

بر اساس گفته محققان این اختلاف جنسیتی در بیان اطلاعات منفی، ممکن است به دلیل نگرانی بیشتر در بین مردان در مورد نحوه درک دیگران از آنها باشد. آنها توضیح دادند که این منجر به تمایل به خودسازی با به اشتراک گذاشتن اطلاعات مثبت در مورد خود و عدم افشای اطلاعات منفی خود به دیگران می شود.

تفاوت های جنسیتی

نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که یک الگوی ظریف و منسجم که قبلاً شناسایی نشده بود، که در آن تمایل زنان به افشای اطلاعات بیشتر از مردان به ماهیت اطلاعات به اشتراک گذاشته شده بستگی دارد.

این یافته‌ها می‌توانند به درک ادبیات موجود و همچنین روشن شدن برخی کلیشه‌های موجود در مورد تفاوت‌های جنسیتی در افشا کمک کنند.

عصر دیجیتال

در عصری که ارتباطات دیجیتالی بر آن حاکم است، ارتباط این یافته ها را نمی توان اغراق کرد. این تحقیق یکی از اولین تحقیقاتی است که به چگونگی تأثیر جنسیت بر اشتراک گذاری اطلاعات در چشم انداز دیجیتال می پردازد.

این مطالعه با استفاده از زمینه عادت‌های رسانه‌های اجتماعی معاصر برای ارزیابی فرضیه‌های خود، زمینه جدیدی را ایجاد می‌کند.

در این مطالعه از طریق سه آزمایش که بیش از ۱۰۰۰ شرکت‌کننده داشت، محققان تمایلات به اشتراک‌گذاری یا پنهان کردن انواع مختلف اخبار را مورد بررسی قرار دادند. آزمایش اول از شرکت کنندگان خواست تا مواردی را که مشتاق به اشتراک گذاری اطلاعات بودند و اینکه آیا بر اساس این انگیزه عمل می کردند را به خاطر بیاورند.

مردان در مورد اخبار مثبت، مانند ترفیع شغلی، فرکانس های مشابهی را با زنان گزارش کردند، اما به طور قابل توجهی کمتر احتمال داشت که اخبار منفی را به اشتراک بگذارند، مانند اینکه برای ارتقای شغلی از دست داده شوند.

مطالعات بیشتر این تمایلات برای افشای کمیت را تعیین کرد و تمایل شرکت کنندگان به اشتراک گذاری اطلاعات مثبت یا منفی در مورد موضوعات مختلف را ارزیابی کرد.

نتایج نشان دادند که زنان عموماً از سطح افشای خود احساس رضایت بیشتری می‌کنند، در حالی که مردان معمولاً از به اشتراک گذاشتن افکار و احساساتی که شاید افشای آنها سودمند بود، خودداری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، جنسیت در مورد تمایل به افشای اطلاعات منفی یک خطای مهم باقی می‌ماند و مردان ممکن است در مقایسه با زنان به‌طور متفاوتی از مزایای اشتراک‌گذاری اطلاعات آسیب‌پذیر باشند.

همچنین این مطالعه نشان می‌دهد که مردان ممکن است از تأثیرات اشتراک‌گذاری اطلاعات سود ببرند یا بیشتر آسیب ببینند، که حوزه جدیدی را برای تحقیقات روان‌شناختی و جامعه‌شناختی ایجاد می‌کند که این می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای در روابط شخصی، محیط‌های حرفه‌ای افراد و … داشته باشد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید