پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 63182 |
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ |
ارسال به دوستان
پ

در کجای تهران آپارتمان زیر ۱ میلیارد تومان بخریم؟+ جزئیات

در حالی سال گذشته با دومیلیارد تومان هم به‌سختی می‌شد در تهران آپارتمان خرید، با آغاز روند نزولی قیمت مسکن در سال جاری، این روزها آگهی فروش آپارتمان‌های زیر ۱میلیارد تومان در مناطق مختلف تهران زیاد شد.

اقتصادسنج| در حالی سال گذشته با دومیلیارد تومان هم به‌سختی می‌شد در تهران آپارتمان خرید، با آغاز روند نزولی قیمت مسکن در سال جاری، این روزها آگهی فروش آپارتمان‌های زیر ۱میلیارد تومان در مناطق مختلف تهران زیاد شد.

ثبات بازارهای اقتصادی و کاهش تورم‌های انتظاری در کشور به‌ویژه در یکی دو ماه اخیر به‌خصوص در بازار مسکن باعث ریزش قیمت‌ها شده است و شاهد کاهش تا ۲۰ درصدی قیمت مسکن طی یکی دوماه گذشته بوده‌ایم.

تا زمستان سال گذشته خرید واحد مسکونی با قیمت حتی حدود دو میلیارد تومان هم در تهران تقریباً غیرممکن بود، این در حالی است که طی سه ماه اخیر به‌دلیل تشدید کاهش قیمت مسکن، شرایط برای خرید خانه‌ آن‌هم با نرخ‌های کمتر از یک میلیارد تومان در برخی مناطق پایتخت فراهم شده است.

بررسی میدانی و سایت‌های فروش مسکن حاکی است یک واحد ۶۰ متری با سال ساخت ۱۳۹۲ واقع در عبدل‌آباد بدون امکانات انباری، پارکینگ و آسانسور ۷۵۰ میلیون تومان، واحد ۴۲ متری ۹ سال ساخت در عبدل‌آباد با قیمت هر مترمربع ۱۷.۸ میلیون تومان (حدود ۷۵۰ میلیون تومان) و آپارتمان ۵۰ متری در مرتضی‌گرد بدون آسانسور و پارکینگ و دارای انباری با قیمت ۹۳۰ میلیون تومان آگهی شده است.

همچنین یک آپارتمان ۳۸ متری در استخر بدون آسانسور، انباری و پارکینگ متری ۲۱ میلیون تومان به‌ارزش ۸۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. آپارتمان ۴۰ متری در یافت‌آباد هم با سن ۵ سال ساخت متری ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان حدود ۹۵۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شد.

در منطقه کن تهران هم یک آپارتمان ۵۰ متری ۲۰ ساله متری ۲۰ میلیون تومان آگهی شد که یک میلیارد تومان می‌شود.

بر این اساس یک واحد ۳۰ متری در خاک سفید با قیمت یک میلیارد تومان یعنی هر مترمربع حدود ۳۳ میلیون تومان برای فروش فایل شده است، این واحد فاقد پارکینگ، آسانسور و انباری است.

یک دستگاه آپارتمان ۶۴ متری واقع در فشافویه با پارکینگ و آسانسور به‌قیمت ۹۶۰ میلیون تومان (هر مترمربع ۱۵ میلیون تومان) توسط مالک آگهی شده است، این واحد مسکونی ۱۰ سال ساخت است.

در نمونه‌ای دیگر آپارتمان ۴۸ متری در ظهیرآباد با سن ۱۳ سال با قیمت ۹۰۰ میلیون تومان (هر مترمربع حدود ۱۸.۷ میلیون تومان)، واحد ۴۲ متری در قیام‌دشت با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان، آپارتمان ۴۳ متری در کریم‌آباد با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان و واحد ۷۵متری در حصار امیر با انباری به‌قیمت ۹۰۰ میلیون تومان آگهی شده است.

همچنین یک دستگاه آپارتمان ۵۷ متری در شهر قدس با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان توسط مالک آگهی شده است، سن این واحد ۱۰ سال و دارای انباری و فاقد پارکینگ است.

آپارتمان ۵۱ متری در شریف‌آباد پاکدشت هم متری ۱۹.۶ میلیون تومان به‌ارزش ۱ میلیارد تومان به فروش گذاشته شد. آپارتمان ۲۸متری در گلابدره هم ۹۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

به گزارش تسنیم، روند کاهشی قیمت مسکن که از ابتدای سال جاری شروع شده، در یک ماه گذشته سرعت گرفته و طی یک ماه اخیر قیمت برخی واحدهای مسکونی در برخی مناطق تهران بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان یعنی ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است.

عوامل متعددی در این آرامش و کاهش قیمت دخیل هستند که می‌توان به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در این زمینه اشاره کرد که باعث شده است سهم قابل‌توجهی از تقاضاهای سوداگری مسکن از این بازار خارج شود، در این راستا وزارتخانه مذکور طی چند ماه اخیر چند اقدام مهم انجام داده است که اثرگذاری آن در بخش مسکن ملموس بوده است.

برنامه‌هایی که بر ۲ جبهه یعنی هم اجاره و هم خرید و فروش مسکن متمرکز شده است؛ در بخش اول دولت مانند سال گذشته ۲ اقدام تعیین سقف افزایش نرخ اجاره‌بها و پرداخت وام کمک‌ودیعه مسکن را اجرا کرده است، بر این اساس سقف مجاز افزایش نرخ اجاره‌بها در تهران و سایر مناطق کشور به‌ترتیب ۲۵ و ۲۰ درصد اعلام شده است.

هفته گذشته رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران هم از کاهش تا ۲۰ درصدی قیمت مسکن در پایتخت خبر داده بود.

رصد بازار مسکن هم نشان می‌دهد رکود غیرتورمی و روند کاهشی قیمت مسکن در تهران زودتر از پیش‌بینی‌ها سایر مناطق کشور را تحت تأثیر قرار داده است. طبق گفته فعالان بازار، کاهش قیمت مسکن به‌خصوص در کلان‌شهرها مشهود است و ادامه‌دار خواهد بود.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید