پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 113262 |
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴ |
ارسال به دوستان
پ

نکات مهم برای شروع یک برنامه پیاده‌روی که باید بدانید

شاید فکر کنید برای تناسب اندام یا سلامتی به ورزش‌های سنگین و طاقت‌فرسا نیاز دارید، اما حقیقت این است که قدم‌های کوچک شما در پیاده‌روی نیز می‌توانند گام‌های بزرگی در جهت سلامتی شما بردارند.

اقتصادسنج| شاید فکر کنید برای تناسب اندام یا سلامتی به ورزش‌های سنگین و طاقت‌فرسا نیاز دارید، اما حقیقت این است که قدم‌های کوچک شما در پیاده‌روی نیز می‌توانند گام‌های بزرگی در جهت سلامتی شما بردارند.

دکتر تیوالولووا اجیبوا، استادیار طب پیشگیری در دانشگاه نورث وسترن، می‌گوید: “مردم اهمیت راه رفتن را دست کم می‌گیرند. پیاده‌روی می‌تواند به کنترل وزن کمک کند، خطر بیماری قلبی، دیابت و موارد دیگر را کاهش دهد و برای افراد مبتلا به بیماری قلبی، برای کنترل علائم و بهبود کیفیت زندگی مفید باشد.”

حتی اگر فقط برای چند دقیقه در روز پیاده‌روی می‌کنید، در واقع در حال حرکت هستید و این حرکت برای سلامتی شما مفید است.

دکتر کلی پتی گابریل، معاون پژوهشی دانشگاه آلاباما در دانشکده بهداشت عمومی بیرمنگام، می‌گوید: “مهمترین چیزی که ما سعی می‌کنیم به مردم بگوییم این است که کمتر بنشینند و بیشتر حرکت کنند.”

پیاده‌روی با سرعت تند برای حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته، فعالیت بدنی با شدت متوسط محسوب می‌شود و شواهد نشان می‌دهد که این نوع ورزش می‌تواند سلامت جسمی و روانی را تقویت کند.

البته لازم نیست که حتماً ۱۰ هزار قدم در روز راه بروید.

گابریل می‌گوید: “این ایده که مردم باید ۱۰ هزار قدم در روز بردارند، از ترفندهای بازاریابی یک شرکت ژاپنی در دهه ۱۹۶۰ سرچشمه گرفت. تحقیقات جدیدتر نشان داده است که تعداد بهینه مراحل باتوجه به عواملی مانند سن و هدف شما متفاوت است.”

برای مثال، نتایج تحقیقی در مجله The Lancet Public Health نشان داد که در افراد ۶۰ سال به بالا، ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ قدم در روز و در بزرگسالان جوان‌تر، ۸۰۰۰ تا ۱۰ هزار قدم در روز برای کاهش خطر مرگ کافی است.

همچنین تحقیقی در مجله JAMA Neurology نشان داد که تعداد بهینه گام‌های مرتبط با کاهش خطر زوال عقل حدود ۹۸۰۰ قدم در روز است، اما حتی افرادی که ۳۸۰۰ قدم در روز راه می‌رفتند، این خطر را کاهش دادند.

گابریل می‌گوید: “مانند شمارش گام‌ها، اهمیت سرعت با توجه به وضعیت سلامتی که به‌دنبال آن هستید، متفاوت خواهد بود.”

وی ادامه می‌دهد: “برای برخی از نتایج، شما در واقع باید سرعت متوسط یا بالاتر داشته باشید. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که پیاده‌روی سریع‌تر خطر دیابت را کاهش می‌دهد و برخی دیگر بیان می‌کنند که برای بهبود سطح کلسترول و تری گلیسیرید نیاز به فعالیت بدنی منظم است. اما برای چیزهای دیگر، مانند کنترل وزن، سرعت مهم نیست، بلکه مصرف کلی انرژی است.”

گابریل تأکید می‌کند: “پیاده‌روی برای افراد مختلف متفاوت به‌نظر می‌رسد. افرادی که برای حرکتشان از ویلچر یا وسایل دیگر کمک می‌گیرند، همچنان می‌توانند از طریق فعالیت بدنی از سلامتی بهتری برخوردار شوند. واقعیت این است که به هر روشی که می‌توانید راه بروید.”

مهم نیست که کجا راه می‌روید، چه در خیابان باشد چه روی تردمیل. آنچه مهم است پیدا کردن چیزی است که برای شما مفید باشد.

بنابراین، همین امروز شروع کنید و قدم‌هایتان را بردارید! حتی قدم‌های کوچک می‌توانند شما را به سمت سلامتی و تناسب اندام هدایت کنند.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید