جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 108847 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ |
ارسال به دوستان
پ

با این علائم ماهی قرمز بیمار سفره هفت سین را تشخیص دهید

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: از ظروف یکبار مصرف برای حمل و جابجایی ماهی به منزل استفاده شود و از خرید ماهیان بیمار و بی‌حال با علائم شنای غیر فعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری شود.

اقتصادسنج| مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: از ظروف یکبار مصرف برای حمل و جابجایی ماهی به منزل استفاده شود و از خرید ماهیان بیمار و بی‌حال با علائم شنای غیر فعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری شود.

هادی بابایی با اشاره به اجرای برنامه پایش و مراقبت بیماری ماهیان زینتی در گیلان، اظهار کرد: در این برنامه که در دو ماه گذشته در سطح ۴۲ مرکز فعال تکثیر و پرورش ماهیان زینتی استان انجام شد، از ماهیان قرمز موجود در این مراکز به تعداد ۳۶۰ قطعه نمونه‌برداری و آزمایشات ویروسی، باکتریایی، قارچی و انگلی روی آن ها انجام پذیرفت که موردی از بیماری در این ماهیان مشاهده نشد.

وی با بیان اینکه در هنگام خرید ماهی قرمز، از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب ظرف ماهی خودداری شود، افزود: در صورت تماس با ماهی و یا آب ظرف، بلافاصله نسبت به شستشوی دست‌ها با آب و صابون و یا استفاده از ضد عفونی‌کننده‌های مناسب اقدام شود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان، استفاده از دستکش به ویژه برای افراد حساس و دارای سوابق آلرژی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: جلوگیری از دست زدن کودکان به ماهی‌ها و عدم تماس دست به چشم، صورت و دهان بعد از کار با آکواریوم یا ظرف نگهداری ماهی از بروز بیماری‌های احتمالی قابل انتقال به انسان جلوگیری می‌کنند. وی درباره خصوصیات ماهی قرمز سالم، تصریح کرد: ماهی قرمز باید دارای تحرک مناسب و شنای متعادل داشته باشد، افراد در هنگام خرید دقت کنند که ماهی دچار ضایعات پوستی نباشد و دارای ظاهری سالم و معمول، چشم‌ها براق و آبشش ماهی بدون زخم و خوردگی باشد.

ایسنا/

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید