جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 87266 |
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ |
ارسال به دوستان
پ

کدام نمادهای های بورسی کمترین و بیشترین بازدهی را در هفته  اخیر داشتند؟

نگاهی به معاملات بازار سهام در هفته پایانی آبان‌ نشان می‌دهد فصبا با افزایش ۵۲ درصدی بیشترین بازدهی را میان سهم‌های بازار از خود نشان داد. همچنین سدشت با افت ۱۳ درصدی، کمترین بازدهی هفته چهارم آبان را از آن خود کرد.

اقتصادسنج| نگاهی به معاملات بازار سهام در هفته پایانی آبان‌ نشان می‌دهد فصبا با افزایش ۵۲ درصدی بیشترین بازدهی را میان سهم‌های بازار از خود نشان داد. همچنین سدشت با افت ۱۳ درصدی، کمترین بازدهی هفته چهارم آبان را از آن خود کرد.

بررسی معاملات هفته پایانی آبان‌ماه نشان می‌دهد، پس از درگیری شاخص کل با مقاومت دو میلیون و ۶۰ هزار واحدی در هفته گذشته، معاملات این هفته نیز نزولی آغاز شد. به این ترتیب طی پنج روز معاملاتی، شاخص کل از دو میلیون و ۳۸ هزار واحد با کاهش ۰.۸۱ درصدی به دو میلیون و ۲۲ هزار واحد رسید.

البته نماینده سهام شرکت‌های کوچک و متوسط بازار سرمایه در این هفته قدری رشد کرد. چرا که به طور کلی این سهم‌ها در هفته پایانی آبان‌ماه وضعیت بهتری را پشت سر گذاشتند. به این ترتیب شاخص هم‌وزن در این هفته حدود ۰.۵۹ درصد به ارتفاع خود افزود و خود را از تراز ۷۰۲ هزار واحد به ۷۰۶ هزار واحد رساند.

اما موضوعی که باید به آن اشاره کرد بحث صعود نسبی حجم و ارزش معاملات خرد در این هفته است. به نحوی که بازار سهام در این هفته به طور میانگین روزانه هفت میلیارد برگه سهم حجم خورد و ارزش معاملات چهار هزار و ۱۳۱ میلیارد تومانی را رقم زد. همچنین باید گفت برآورد شاخص‌ ورود و خروج پول حقیقی نشان می‌دهد، طی پنج روز کاری ۴۳۴ میلیارد تومان پول وارد بازار سهام شده است.

بیشترین و کمترین نمادها

اگر معاملات بورس در هفته پایانی آبان بررسی شود مشخص می‌شود که سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس (فصبا) توانست در این هفته با رشد ۵۲ درصدی بیشترین بازدهی را میان رقبای بورسی خود به ارمغان بیاورد و به قیمت ۷۲۴ تومان برسد. گفتنی است سهام فصبا در یکشنبه بازگشایی و با جهش ۳۲ درصدی روبه‌رو شد.

همچنین کرومیت و کسرام نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی خوبی از خود بر جای گذاشتند. به نحوی که این دو سهم طی این هفته ۲۵ درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته کرومیت به قیمت ۷۰۸ و کسرام به ۸۱۷ تومان رسیدند.

بیشترین و کمترین نمادها

در طرف مقابل؛ اما ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده کمتر بود؛ به طوری که سدشت با کاهش ۱۳ درصدی بدترین عملکرد را میان سهم‌های بورسی ثبت کرد. گفتنی است سدشت در حال حاضر در تراز ۷۸۰۲ تومان قرار گرفته و نزدیک‌ترین حمایت آن سطح ۶۵۱۵ تومان است.

همچنین ولراز و معیار نیز دیگر سهم‌هایی بودند که با کاهش به ترتیب ۱۲ و ۱۱ درصدی بیشترین کاهش را در هفته پایانی آبان به ثبت رساندند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید