جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 89081 |
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰ |
ارسال به دوستان
پ

کدام نمادهای بورسی کمترین و بیشترین بازدهی را در هفته اخیر داشتند؟

بررسی معاملات بورس در اولین هفته آذر نشان می‌دهد، سهام شرکت ماداکتو استیل کرد (فماک) با رشد ۲۰ درصدی در این هفته بیشترین بازدهی را کسب کرد. در مقابل نیز بالبر حدود ۱۹ درصد کاهش قیمت داشت و از این حیث بدترین عملکرد را در هفته نخست آذر ثبت کرد.

اقتصادسنج| بررسی معاملات بورس در اولین هفته آذر نشان می‌دهد، سهام شرکت ماداکتو استیل کرد (فماک) با رشد ۲۰ درصدی در این هفته بیشترین بازدهی را کسب کرد. در مقابل نیز بالبر حدود ۱۹ درصد کاهش قیمت داشت و از این حیث بدترین عملکرد را در هفته نخست آذر ثبت کرد.

بازار سهام که هفته نخست آذر را در مسیری نزولی آغاز کرده بود، به تدریج در طول هفته در جاده افزایشی قرار گرفت و با جهش روز چهارشنبه، هفته را در روندی صعودی به پایان رساند.

معاملات آخرین روز هفته نخست آذر، برای سهامداران و اهالی بازار سرمایه مسرت‌بخش و امیدوارکننده بود.

با این حال اما بر اساس دیدگاه‌های کارشناسان بازار سرمایه، نمی‌توان رشدها و جهش‌های یک روزه را به‌عنوان سیگنال صعود بازار تلقی کرد؛ چرا که هم در مسیر نزولی و هم در مسیر صعودی، تنها در صورتی که راه ادامه‌دار و تکرارشونده باشد، به معنای شکل‌گیری یک روند خواهد بود.

به این ترتیب گفته می‌شود اگرچه در آخرین روز معاملاتی هفته نخست آذر، سهامداران با دل خوش به تعطیلات رفتند اما احتمالا در آغاز معاملات هفته آینده، همچنان جانب احتیاط و البته تردید را رعایت خواهند کرد.

بازدهی شاخص‌ها

در نخستین هفته آذر سال ۱۴۰۲، شاخص کل بورس از کف دو میلیون و ۲۲ هزار و ۳۳۲ واحدی با رشد ۳۸ هزار و ۴۰ واحدی به ارتفاع دو میلیون و ۶۰ هزار و ۳۷۲ واحدی رسید و توانست بازدهی ۱.۸۸ درصدی را ثبت کند.

طی این هفته معاملاتی همچنین شاخص هم‌وزن از کف ۷۰۶ هزار و ۲۲۴ واحدی با رشد ۱۴ هزار و ۴۱۹ واحدی روبرو شد و در سطح ۷۲۰ هزار و ۶۴۳ واحد قرار گرفت تا بازدهی ۲.۰۴ درصدی را ثبت کرده باشد.

به این ترتیب این هفته برخلاف هفته گذشته هر دو شاخص در یک مسیر حرکت کردند و از فاصله آنها در مسیر صعودی کاسته شد.

بیشترین بازدهی نمادهای بازار سهام

نگاهی به معاملات بازار سهام در هفته نخست آذرماه نشان می‌‌دهد که سه سهم فماک، خاذین و  غنوش به ترتیب بیشترین بازدهی را از آن خود کردند. به این ترتیب فماک طی این هفته با رشد ۲۰ درصدی به تراز هزار تومان رسید.

جایگاه دوم بیشترین افزایش قیمت سهام نیز به خاذین می‌رسد. به طوری که این سهم در پنج روز معاملاتی حدود ۱۹ درصد افزایش قیمت داد و به سطح ۳۴۸ تومان رسید. لازم به ذکر است غنوش و حپترو نیز در این هفته ۱۹ درصد بازدهی داشتند.


کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام

اما در کنار مسیر صعودی بازار در این هفته، سهم‌هایی نیز بودند که در هفته اول آذر نزول سنگینی را به خود دیدند. برای مثال پنج سهم بالبر، کترام، چنوپا، کی بی سی و شستان در این هفته کمترین بازدهی را کسب کردند. به نحوی که ریزش بالبر حتی به ۱۹ درصد نیز رسید و از این حیث بدترین عملکرد را میان رقبای خود به ثبت رساند.


کترام نیز در این هفته بیشتر از ۱۵ درصد ریزش قیمت را تجربه کرده است و به تراز ۸۵۱ تومانی رسید. همچنین چنوپا و کی بی سی نیز هر یک با افت ۱۴ درصدی قیمت روبه‌رو‌ شدند.

تجارت نیوز/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید