پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
کد خبر: 111114 |
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳ |
ارسال به دوستان
پ

پیش بینی بورس در هفته آینده/ بازگشت شرایط بورس به تنظیمات کارخانه!

بازار سهام به رسم همیشگی، شروع خوبی در سال ۱۴۰۳ داشت؛ اما افزایش تنش‌ها در روزهای اخیر باعث شد تا ریتم بازار تغییر کند. شرایط بازار سهام در هفته آتی چگونه ارزیابی می‌شود؟

اقتصادسنج| بازار سهام به رسم همیشگی، شروع خوبی در سال ۱۴۰۳ داشت؛ اما افزایش تنش‌ها در روزهای اخیر باعث شد تا ریتم بازار تغییر کند. شرایط بازار سهام در هفته آتی چگونه ارزیابی می‌شود؟

دومین هفته معاملاتی بازار سهام در فروردین‌ماه در حالی سپری شد که طی روزهای معاملاتی این هفته، ۰.۴۷ درصد معادل ۱۰ هزار و ۶۸۳ واحد از ارتفاع شاخص کل کاسته شد. طی این افت، شاخص کل از سطح دو میلیون و ۲۶۱ هزار واحد به دو میلیون و ۲۵۰ هزار واحد رسیده است.

جریان داد و ستدها در نمادهای کوچک و متوسط بازار نیز در این هفته، منجر به افت شاخص هم‌وزن شد. به نحوی که این نماگر از محدوده ۷۷۰ هزار واحد، با افت ۱.۴۱ درصدی به ۷۵۹ هزار واحد رسیده است.

بورس تهران سنت‌شکنی نکرد!

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی شرایط فعلی بازار بیان کرد: « همان‌طور که در سال ۱۴۰۲ تاکید می‌شد، انتظار داشتیم هفته پایانی اسفندماه، هفته خوبی باشد و همین اتفاق نیز افتاد.»

وی ادامه داد: «همچنین با توجه به سابقه تاریخی بورس در فروردین‌ماه سالیان گذشته، به جز یکی دو سال، انتظار داشتیم بازار در فروردین‌ماه واکنش خوب و مثبتی داشته باشد و همین اتفاق نیز افتاد.»

بازگشت شرایط بورس به تنظیمات کارخانه!

وی اظهار کرد:« در حال حاضر اما بورس در حال برگشت به تنظیمات کارخانه است. جایی که متاسفانه بازار شرایط خوبی ندارد. البته تنش‌های خاورمیانه نیز بیشتر شد.»

الیاس کردی افزود: «از سوی دیگر اتفاقی که برای کنسولگری ایران در سوریه افتاد، مزید بر علت شد تا شرایط آن‌طور که باید، برای بازار رقم نخورد.»

پیش بینی بورس هفته آینده

الیاس کردی در رابطه با پیش بینی بورس هفته آینده گفت: « با توجه به ارزش معاملات حدود چهار هزار میلیارد تومانی، فکر نمی‌کنم در هفته آتی، شاهد اتفاق ویژه‌ای باشیم. در هفته آینده، انتظار می‌رود بورس تهران روی مدار تعادل با چاشنی سرخی نقشه بازار پیش رود.»

توصیه مهم به سهامداران بورسی؛ توجه به صندوق‌های دارایی!

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: «در این میان می‌توان به صندوق‌های طلا نیز اشاره کرد که در حال حاضر شرایط بهتری نسبت به صندوق‌های سهامی دارند. بارها به سهامداران و اهالی تالار شیشه‌ای توصیه شده که به سمت صندوق‌های دارایی بروند و پرتفوی دارایی خود را بچینند چرا که وضعیت این دست صندوق‌ها در شرایط فعلی بهتر است.»

وی در ادامه افزود: «به کلی انتظار نمی‌رود در هفته آتی، صنعت خاصی بتواند پرچم بازدهی مثبت را برای سهامداران خود بالا برد.»

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید