جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 80493 |
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳ |
ارسال به دوستان
پ

برای بورس فردا خواندن این ۸ خبر ضروری است

بورس فردا ۲۹ مهرماه در حالی آغاز خواهد شد که این اخبار می‌توانند بر روی آن تاثیرگذار باشند. پیشنهاد می‌شود قبل از معاملات فردا این اخبار را بخوانید.

اقتصادسنج؛ امروز اخبار بسیاری در حوزه بورس منتشر شد، اما به نظر می‌رسد این اخبار بیشتر از سایر اخبار بورس فردا را تحت تاثیر قرار دهند. پیشنهاد می‌شود قبل از معاملات فردا این اخبار را بخوانید.

۱- معاون اجرایی رئیس‌جمهور: در حوزه نفت رشد تولید به ۱۹ درصد افزایش یافته و روزانه ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کنیم و این یعنی عملا تحریم‌های نفتی را به سخره گرفته‌ایم.

۲- نرخ بهره بین بانکی در کانال ۲۳.۷ درصد/ نرخ بهره بین بانکی در هفته آخر مهر ۱۴۰۲ نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

۳- بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، از ابتدای امسال تاکنون برای واردات دارو، مواد اولیه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی ۲.۸ میلیارد دلار ارز تخصیص داده که بالغ بر ۲.۲ میلیارد دلار دلار پرداخت شده است.

۴- کچاد هم نیروگاه می‌زند / پیرو افشاء صورت گرفته مورخ ۱۴/۱۰/۱۴۰۱ در سامانه کدال، مبنی بر برنده شدن شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام) در مناقصه سازمان انرژی¬های تجدید پذیر و بهره¬وری انرژی برق (ساتبا) در احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در ساختگاه سامعی یک شهرستان اشکذر استان یزد، پس از طی مراحل انعقاد قرارداد، در روز ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۲ آیین کلنگ زنی و عملیات احداث نیروگاه خورشیدی چادرملو به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در استان یزد با برآورد امکان تولید سالانه بیش از ۱۹۰ میلیون کیلووات ساعت برق برگزار گردید.

۵- سیف‌الله امیری، مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: دیوان عدالت اداری عوارض صادرات مواد معدنی را که نیم درصد بود متوقف کرد و ما هم در تلاشیم که در این شرایط نامناسب بازار، عوارضی گرفته نشود.

۶- شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بر ضرورت تسریع در فروش بنگاه‌ها، اموال و املاک مازاد بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز تاکید کرد.

۷- پیشنهاد هییت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت ایرکا پارتصنعت (کاربراتور_ایران) / درصد افزایش سرمایه: ۴۵ درصد

۸- حفاری به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۹ تعلیق می‌گردد.

 

نبض بورس/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید