جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 6463 |
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹ |
ارسال به دوستان
پ

شروع بکار اجلاس «داووس در صحرا» در عربستان

اجلاس داووس در صحرا که با هدف کاهش وابستگی اقتصاد عربستان به نفت در دستورکار خاندان سعودی قرار گرفته، از امروز آغاز به کار کرد.

در راستای یکی از مهمترین اهداف سعودی ها یعنی کاهش وابستگی اقتصاد عربستان به نفت، اجلاس داووس در صحرا در این کشور آغاز بکار کرد.

به گزارش «اقتصادسنج»، به نقل از رویترز، اجلاس «داووس در صحرا» از امروز در عربستان آغاز به کار می‌کند. این نشست با هدف جذب سرمایه‌گذاری و کاهش وابستگی اقتصاد عربستان به درآمدهای نفتی در دستورکار خاندان سعودی قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد اختلاف پیش آمده بین آمریکا و عربستان بر سر تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی که به شدت واکنش کاخ سفید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پی داشت، باعث نشده تا مدیران وال استریت و تجار آمریکایی در این مجمع شرکت نکنند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پس از تصمیم اوپک پلاس گفته بود که این مسئله برای عربستان عواقب خواهد داشت.

اجلاس داووس در صحرا در سال ۲۰۱۸ به خاطر قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی، در سفارت عربستان در ترکیه تحریم شد و در سال ۲۰۲۰ نیز به خاطر شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و البته این اجلاس نخستین بار در سال ۲۰۱۷ اجرایی شده است.

پیش‌بینی می‌شود که ۴۰۰ هیات از آمریکا این هفته به عربستان سفر کنند. در این اجلاس که به مدت ۳ روز برگزار می‌شود مدیران عامل بانک جی پی مورگان، شرکت پیمکو وایس، اِستادزینسکی، و بی‌ان وای ملون حضور خواهند داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

در حالی قرار است ۴۰۰ هیئت از آمریکا در مجمع داووس عربستان شرکت کنند که مدیر برگزار کننده این مجمع در روز دوشنبه، ۱۷ اکتبر که کشورش هیچ‌ مقام دولتی از آمریکا را برای حضور در این اجلاس دعوت نخواهد کرد.

به گزارش المیادین، این مقام سعودی با اشاره به بی میلی خاندان سعودی برای تبدیل کردن این اجلاس به یک رخداد سیاسی که هیچ‌ کدام از مقامات دولتی آمریکایی به اجلاس داووس در صحرا دعوت نخواهد شد.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید