جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 109997 |
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴ |
ارسال به دوستان
پ

چرا نباید وان پلاس ۱۲ بخریم؟

وان پلاس ۱۲ یکی از بهترین پرچمداران کنونی دنیاست. اما برخی نواقص آن باعث شده بسیاری افراد منتظر عرضه وان پلاس ۱۳ – OnePlus ۱۳ بمانند.

اقتصادسنج| در سال‌های اخیر وان پلاس توانسته با عرضه گوشی‌های پرچمدار و قاتل پرچمدار باکیفیت و مطرح اسم و رسمی در بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی برای خود دست و پا کند و به رقیبی جدی برای گوشی‌سازان شناخته‌شده دنیا مثل اپل و سامسونگ تبدیل شود. جدیدترین پرچمدار این کمپانی، وان پلاس ۱۲ توانسته با ارائه قدرتمندترین مشخصات حال حاضر دنیای گوشی‌های اندرویدی با قیمتی مناسب از بسیاری جنبه‌ها حتی بهتر از گلکسی S۲۴ اولترا ظاهر شود و از همین الان نام خود را در لیست بهترین گوشی های پرچمدار سال ۲۰۲۴ ثبت نماید!

با این وجود اگر تا کنون OnePlus ۱۲ را خریداری نکرده‌اید، شاید بهتر است از انجام این کار بپرهیزید! بر اساس گزارش‌های موجود نسل بعدی پرچمداران وان پلاس، OnePlus ۱۳ قرار است تغییرات زیربنایی مهمی را در گوشی‌های این کمپانی ایجاد کرده و بسیاری نواقص کنونی این گوشی را برطرف نماید. در ادامه این متن به برخی دلایل مهم انتظار برای عرضه وان پلاس ۱۳ می‌پردازیم.

چرا باید منتظر عرضه گوشی وان پلاس ۱۳ باشیم؟

مواردی که در ادامه معرفی خواهیم کرد می‌توانند OnePlus ۱۳ را به یک گوشی برنده در نبرد پرچمداران سال ۲۰۲۵ تبدیل کنند. البته این جزئیات صرفا بر اساس مشخصات احتمالی این گوشی و شایعات پیرامون آن تدوین شده‌اند و ممکن است در عمل به واقعیت تبدیل نشوند.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴

گوشی وان پلاس ۱۲ در حال حاضر از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام بهره می‌برد. بنابراین منطقی است که تصور کنیم نسل بعدی این گوشی به چیپست آینده این کمپانی یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مجهز باشد! این مساله با تقویم اعلام شده از سوی Qualcomm برای رونمایی از چیپست‌های پرچمدار نسل بعدی‌اش سازگاری کامل دارد.

تراشه Snapdragon ۸ Gen. ۴ مشخصا در بسیاری گوشی‌های پرچمدار سال آینده بازار از جمله وان پلاس ۱۳ حضور خواهد داشت. با این وجود هنوز جزئیات زیادی در خصوص عملکرد فنی آن در اختیارمان قرار ندارد. بسیاری منابع البته ادعا کرده‌اند که نسل آینده تراشه‌های پرچمدار کوالکام قدرت بسیار بالایی داشته و قادر به شکست چیپست‌های A۱۸ Pro اپل که در سری آیفون ۱۶ پرو به کار می‌روند خواهد بود. همچنین احتمال پشتیبانی از حافظه‌های رم LPDDR۶ نیز باعث برتری محسوس گوشی‌های اندرویدی در بخش هوش مصنوعی در برابر آیفون ۱۶ خواهد شد.

در حال حاضر نسل کنونی تراشه‌های پرچمدار کوالکام عملکرد خیره‌کننده‌ای را در وان پلاس ۱۲ و سایر پرچمداران اندرویدی مثل سری گلکسی اس ۲۴ ارائه کرده است. با این حال انتظار داریم نسل بعدی چیپست‌های اسنپدراگون ۸ بتواند قدرت فنی بیشتر و مصرف شارژ پایین‌تری را ارائه نموده و وان پلاس ۱۳ را به یک گوشی بسیار بهتر از وان پلاس ۱۲ تبدیل کند.

حسگر اثر انگشت مافوق صوت

یکی از قابلیت‌های جذاب اکثر گوشی‌های پرچمدار و میان رده اندرویدی تعبیه حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است که ضمن ارائه قابلیت احراز هویت و ورود امن به گوشی، فناوری‌های مرتبط را نیز زیر صفحه نمایش مخفی کرده و باعث جذاب‌تر شدن طراحی بصری دستگاه می‌شود.

وان پلاس نیز همانند دیگر گوشی‌سازان اندرویدی مدت‌هاست که حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش در پرچمدارانش بهره برده و عملکرد بسیار سریع و مطمئنی را در این زمینه ارائه کرده است. در عین حال مشکل اصلی حسگرهای اثر انگشت نوری (اپتیکال) که در مدل‌های کنونی پرچمداران این کمپانی استفاده می‌شود، ساطع شدن نور حین اسکن اثر انگشت است که خصوصا در محیط‌های تاریک اندکی آزاردهنده است.

شایعات حاکی از این هستند که گوشی وان پلاس ۱۳ به حسگرهای اثر انگشت مافوق صوت مجهز خواهد شد و آن‌ها را جایگزین سنسورهای نوری کنونی خواهد کرد. به این ترتیب به جای ارسال امواج نوری برای اسکن اثر انگشت، حسگر به کار رفته در این گوشی با ارسال امواج فراصوت و دریافت بازتاب آن‌ها کار شناسایی اثر انگشت را انجام خواهد داد.

البته حسگرهای مافوق صوت دستاور تکنولوژیک چندان جدیدی نیست و چندین سال است که توسط برخی کمپانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. جدیدترین دستگاه‌های مجهز به این فناوری احراز هویت، سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ هستند. سامسونگ ادعا کرده که به کمک فناوری اسکن مافوق صوت، ناحیه اسکن اثر انگشت در سری S۲۴ حدود ۷۷ درصد بزرگتر شده و شناسایی نیز ۵۰ درصد سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

استفاده از این حسگرها در نسل بعدی گوشی‌های پرچمدار وان پلاس می‌تواند به لوکس و پریمیوم به نظر رسیدن آن‌ها کمک شایانی کرده و این گوشی را از یک قاتل پرچمدار، بیش از پیش به یک گوشی پرچمدار واقعی تبدیل کند! البته استفاده از این سنسورها طبیعتا باعث افزایش قیمت تمام‌شده دستگاه خواهند شد؛ با این وجود احراز هویت سریعتر و امنیت بالاتر از جمله مواردی هستند که ارزش استفاده از این حسگرها را بالاتر خواهند برد.

طراحی کاملا جدید

وان پلاس هم مثل بسیاری گوشی‌سازان بزرگ دنیا مثل سامسونگ، گوگل و اپل از زبان طراحی خود پیروی می‌کند.‌ برای درک بهتر این مساله، گوشی‌های وان پلاس ۱۰، ۱۰T، ۱۱، ۱۱R، ۱۲ و ۱۲R را در نظر بگیرید.‌ طراحی تمامی این گوشی‌ها بسیار شبیه به یکدیگر بوده و در آن‌ها شاهد تعبیه یک ماژول برجسته دوربین هستیم که اندکی به سمت چپ قاب پشتی متمایل است. تا پیش از وان پلاس ۱۱، این ماژول دوربین مربعی بود. با این وجود از این مدل به بعد، طراحی دوربین، دایره‌ای شده و تا به امروز شاهد استفاده از همین طراحی در پرچمداران وان پلاس هستیم.

با توجه به این که وان پلاس سه سال است که از این طراحی آشنا برای پرچمدارانش استفاده می‌کند شاید زمان آن رسیده که در سال ۲۰۲۵ شاهد تغییر این روند باشیم! در همین زمینه به‌تازگی اخبار در شبکه وایبو منتشر شده که حاکی از تغییر طراحی ماژول دوربین در نسل بعدی پرچمداران OnePlus است.

هنوز البته به‌طور دقیق مشخص نیست که این تغییرات احتمالی به چه صورت خواهند بود. با این حال برخی صاحب‌نظران انتظار دارند که محل ماژول دوربین قاب پشتی تغییر کرده و از کناره دستگاه به وسط منتقل شود. البته برخی تصاویر جدید منتشر شده از گوشی وان پلاس ۱۳ هم طراحی جدید و منحصربفردی را برای ماژول دوربین به تصویر کشیده‌اند که می‌تواند باعث خواستنی‌تر شدن و جذاب‌تر شدن این گوشی شود.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید