جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 66058 |
تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۲۴ |
ارسال به دوستان
پ

چرا قیمت سکه و طلا کاهش یافت؟/ ماجرا چیست؟

قیمت طلا و سکه امروز را به دنبال دلار، معاملات را در روند صعودی آغاز کرد. اما در میانه روز متاثر از بازگشت دلار به مسیر نزولی، روند کاهشی را در پیش گرفت.

حرکت معکوس قیمت طلا و سکه برخلاف پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی متاثر از رویدادهای داخلی رخ داد. سکه امروز در کانال ۲۸ میلیون تومانی معامله‌ شد.

نوسان در بازارهای مالی با سیگنال زاهدان

امروز بازار طلا و سکه با نوسانات قیمت دلار همراه شد. سکه در کانال ۲۸ میلیون تومانی عقب‌نشینی کرد و هر مثقال طلا کاهش ۱۴۰ هزار تومانی داشت.

چرا قیمت سکه و طلا کاهش یافت؟/ ماجرا چیست؟

هفته گذشته کارشناسان اقتصادی بازارهای مالی را در انتظار نشست شورای امنیت سازمان ملل توصیف کردند. این در حالی بود که امروز اثر این نشست کاملا در بازارهای مالی خنثی بود. فعالان اقتصادی بر این باورند که تا سمت و سوی مذاکرات برجام به روشنی مشخص نشود، قیمت در بازارهای مالی روند مشخصی نخواهد گرفت.

خرید شیرین از بازار سکه در کدام منطقه قیمتی؟

در همین راستا مجتبی دیبا کارشناس اقتصادی با اشاره به عقب‌نشینی قیمت سکه در کانال ۲۸ میلیون تومانی به گفت: «اگر سکه طرح جدید را به عنوان یک متر برای ریتم حرکتی بازار طلا و سکه در نظر بگیریم. منطقه ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، منطقه مهمی برای تصمیم‌گیری در این بازار است.»

وی افزود: «فعلا سکه نتوانسته بالای منطقه مذکور تثبیت شود. اگر سکه پایین‌تر از این محدوده تثبیت شود می‌توانیم به عنوان منطقه شیرین خرید از آن یاد کنیم.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به نوسانات قیمت انس جهانی طلا خاطرنشان کرد: «منطقه ۱۹۱۰ دلاری محدوده مهمی برای انس جهانی است. این در حالی است که امکان برگشت به دو منطقه ۱۹۶۵ و ۱۹۸۸ کماکان برای انس وجود دارد.»

وی خاطرنشان کرد: «با توجه به زمان تصمیم‌گیری فدرال رزرو درباره ادامه افزایش نرخ بهره یا کندشدن آن، هر دو تصمیم می‌تواند بر بازار انس تاثیر بگذارد. اما در سناریوی حال حاضر بازار، منطقه ۱۹۶۴ تارگت ماست.»

افزایش قیمت سکه بهار آزادی در روند نزولی بازار

قیمت سکه امامی در لحظه نگارش این گزارش با ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت در کانال ۲۸ میلیون تومانی معامله شد. این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان مبادله شد. سکه بهار با افزایش ۲۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مبادله شد.

در روز جاری نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۸۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی هفت هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۶ میلیون و ۳۷۸ هزار تومان مبادله شد.

مثقال در کانال ۱۰ میلیونی یک پله عقب نشست

قیمت طلا امروز کاهشی بود. در لحظه نگارش این گزارش، قیمت هر مثقال طلا با نزدیک به ۱۴۰ هزار تومان کاهش قیمت با رقم ۱۰ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و با رقم دو میلیون و ۳۵۳ هزار تومان معامله شد.

امروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۲۲ هزار تومان معامله شد. در روز جاری قیمت حباب سکه روند متوازنی نداشت. امروز حباب سکه امامی ۹۰ هزار تومان کاهش داشت و پرچمدار بیشترین مقدار کاهش حباب در قطعات سکه بود. حباب سکه بهار ۱۰۸ هزار تومان و سکه گرمی هفت هزار تومان افزایش داشت.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید