جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 65727 |
تاریخ انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ |
ارسال به دوستان
پ

هشدار ستاد مبارزه با قاچاق: آیفون ۱۴ نخرید!

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مردم هشدار داد که گوشی آیفون ۱۴ نخرند.

اقتصادسنج| سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مردم هشدار داد که گوشی آیفون ۱۴ نخرند.

داستان گوشی‌های سری ۱۴ آیفون گویا تمامی ندارد. چندین ماه است که این گوشی‌‌‌‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برند و خبرهای ضد و نقیضی در مورد آن منتشر می‌شود. امروز سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بار دیگر گفت که مردم آیفون ۱۴ نخرند.

طی روزهایی اخیر نامه استعفای سه عضو انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی، از جمله رئیس این انجمن منتشر شد. شنیده‌ها حاکی از این بود که دو عضو دیگر نیز از این انجمن نیز استعفا داده‌اند، اما هنوز نامه‌ای منتشر نشده است. گویا پای محدودیت واردات آیفون و ممنوعیت رجیستری آیفون ۱۴ حالا به انجمن باز شده است. در نامه‌های استعفایی که تاکنون منتشر شده، دلایلی همچون نبود تفاهم و صداقت، عملکرد نادرست، غیرشفاف و بی‌عدالت انجمن و حتی مسائل کاری عنوان شده است.

اما شنیده‌ها حاکی از این بود که علت این موارد استعفا، شائبه‌ی حمایت از انحصارطلبی برای برخی از شرکت‌های بزرگ واردکننده برند سامسونگ از سوی یکی از اعضای اصلی انجمن است. شاید با نگاهی به فهرست افراد استعفادهنده بتوان به هویت فرد انحصارطلب پی برد.

آیفون ۱۴ نخرید

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگویی تلویزیونی به مردم هشدار داد که گوشی آیفون ۱۴ نخرند؛ البته او در این مصاحبه تلویزیونی اسم مشخصی از این برند موبایل نبرد و از آن به‌عنوان گوشی شماره ۱۴ یاد کرد.

«حمیدرضا دهقانی‌نیا» در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: «مردم مشخصاً شماره ۱۴ را نباید بخرند. اگر به هر دلیلی یک ماه پس از خرید سرویس‌دهی به آن داده شود، سپس سامانه‌های FMS آن را شناسایی می‌کنند و به آن سرویس نخواهند داد.»

در ادامه این گفت‌وگو، مجری برنامه از دهقانی‌نیا پرسید: «پس با صحبت‌های شما، مدل گوشی آمریکایی که نباید اسمش را ببریم و ۱۴ آن هم وجود دارد، نباید بخریم؟»

دهقانی‌نیا در پاسخ به این پرسش گفت: «تأکید دارم که خریداری نشود؛ چرا که ممکن است فقط یک ماه اول سرویس بگیرد و سپس (آنتن) آن قطع شود.»

این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که هنوز دلیل ممنوعیت آیفون ۱۴ به‌طور دقیق اعلام نشده است و کاربرانی که این گوشی را خریداری کرده‌اند، با روش‌های مختلف، تا به امروز آنتن‌دهی گوشی خود را فعال نگه داشته‌اند.

همچنین مشخص نیست تکلیف کسانی که پیش از خبر نهایی ممنوعیت واردات از رویه مسافری آیفون ۱۴ به همراه خود و برای مصرف شخصی آورده‌اند، چه می‌شود؟

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید