جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 108158 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ |
ارسال به دوستان
پ

مرکز آمار متوسط قیمت خرید محصولات از کشاورزان را اعلام کرد

طبق اعلام مرکز آمار، در پاییز امسال، در بخش غلات متوسط قیمت ذرت دانه‌ای که از کشاورز خریداری شده( سر خرمن) ١٢,١ درصد افزایش داشته اما متوسط قیمت برنج نیز نسبت به فصل پاییز سال قبل، کاهش ١٧.٩ درصدی نشان داده است.

اقتصادسنج| طبق اعلام مرکز آمار، در پاییز امسال، در بخش غلات متوسط قیمت ذرت دانه‌ای که از کشاورز خریداری شده( سر خرمن) ١٢,١ درصد افزایش داشته اما متوسط قیمت برنج نیز نسبت به فصل پاییز سال قبل، کاهش ١٧.٩ درصدی نشان داده است.

در پاییز سال ١۴٠٢، در بخش غلات، متوسط قیمت ذرت دانه­‌ای ١١٣٠٢٣ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز ١۴٠١، معادل ١٢,١ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت ­برنج ۶٩٨٨٣٢ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز سال قبل، کاهش ١٧.٩ درصدی نشان داده است.

در بخش حبوبات، در فصل پاییز ١۴٠٢ متوسط قیمت لوبیا قرمز ۵٢۵٢٨٣ و لوبیا چیتی ۵٧٧٩۵٢ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ­ترتیب ۴۵,٢ و ٢۴.٣ درصد افزایش نشان می­ دهد.

در بخش محصولات جالیزی، در سه ماهه سوم سال ١۴٠٢، متوسط قیمت هندوانه ۴٠٣٨۶ و خیار ١٢۴١٣٠ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز سال قبل به ترتیب ١,١ و ٣۵.۴ درصد افزایش داشته‌­است و متوسط قیمت خربزه ١١٣۵٨۶ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز سال قبل ۶٧.۵ درصد افزایش داشته­‌است.

در بخش سبزیجات، در پاییز ١۴٠٢، متوسط قیمت گوجه‌­فرنگی ۶٩٨۴٩ و پیاز ٧۶١۴٠ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب  ۶٠,۶ و ٣.٢ درصد افزایش داشته‌­است. به‌­علاوه، متوسط قیمت سیب­ زمینی ۶٣٣١٨ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز ١۴٠١، معادل ٣۵.٢ درصد کاهش داشته‌­است. همچنین متوسط قیمت بادمجان ٩۴٧۵۶ ریال بوده که به این ترتیب نسبت به پاییز سال قبل ١٠٠.۴ درصد افزایش داشته‌­است.

در بخش محصولات علوفه‌ای، در سه ماهه سوم سال ١۴٠٢، متوسط قیمت یونجه ٩١١٣۵ و ذرت علوفه‌­ای ٢٣٣٣٠ ریال بوده که نسبت به پاییز ١۴٠١، به ترتیب ۵٧,٢ و ١٠١.٩ درصد افزایش داشته‌­است.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، متوسط قیمت انار ١۵۴۶٨٣ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل ۴۵,٨ درصد افزایش نشان می ­دهد.

در بخش میوه‌های دانه­‌دار، در پاییز ١۴٠٢، متوسط قیمت سیب درختی ١٨٠۶٠۵ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٣,٨ درصد افزایش داشته و متوسط قیمت انگور ١٩۴٧۶۵ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل ۴٩.۴ درصد افزایش داشته­‌است.

در بخش دامداری سنتی، در سه ماهه سوم سال ١۴٠٢، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره پرواری زنده ٢١۶٠٨٢٢ ریال و یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ١٩٧١١٠٨ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١۵٣,٧  و ١٣١.۴ درصد افزایش نشان می­دهد.

در بخش فرآورده‌های دامی سنتی، در پاییز ١۴٠٢، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ٢٨٣۶۶۵ ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ١۵١٢۵١ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز ١۴٠١ به ترتیب ٢۶,٣ و ٢۵.۵ درصد افزایش نشان می­دهد.

در بخش هزینه خدمات ماشینی، در سه ماهه سوم سال ١۴٠٢، هزینه شخم زمین زراعی آبی ١۴٣٨٨٢٨٨ ریال در هر هکتار و هزینه شخم زمین زراعی دیم ١١٢۶٩٢٢۶ ریال در هر هکتار بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۴٨,۶  و ۶٠.٣ درصد افزایش داشته­‌است.

در بخش دستمزد نیروی کار، در پاییز ١۴٠٢، متوسط دستمزد روزانه کارگر میوه ­چین مرد ۴٣٩٠١١٠ ریال و متوسط دستمزد روزانه کارگر میوه‌چین زن ٣۴٧٨١١٨ ریال بوده که نسبت به فصل پاییز سال ١۴٠١ به ترتیب ۴۵,۵ و ۴۶.١ درصد افزایش داشته است. در این فصل، متوسط دستمزد روزانه کارگر تنک‌­کار مرد ٣۵۵٣۶٩١ ریال و متوسط دستمزد روزانه کارگر تنک‌کار زن ٢۴۵٨٩٩۶ ریال بوده که نسبت به پاییز سال قبل به ترتیب ۴۶.۶ و ٣٢.٩ درصد افزایش داشته‌­است.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید