جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 42726 |
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸ |
ارسال به دوستان
پ

با آنفولانزا و علائم آن بیشتر آشنا شوید

فقط در کشور ایالات متحده، سالانه حدود ۲۰۰ هزار نفر به‌دلیل آنفولانزا در بیمارستان بستری می‌شوند. افراد مسن، کودکان، زنان باردار و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم دارند، درصد بیشتری از افراد مبتلا به آنفولانزا را تشکیل می‌دهند.

اقتصادسنج؛ فقط در کشور ایالات متحده، سالانه حدود ۲۰۰ هزار نفر به‌دلیل آنفولانزا در بیمارستان بستری می‌شوند. افراد مسن، کودکان، زنان باردار و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم دارند، درصد بیشتری از افراد مبتلا به آنفو‌لانزا را تشکیل می‌دهند.

همه‌گیری‌های آنفولانزا به‌دلیل ظهور ویروس جدید و نداشتن ایمنی کافی افراد، هرچند سال یک‌بار دیده می‌شود. برای این بیماری داروهای مختلفی توسط شرکت‌های پخش دارو در داروخانه‌های سراسر ایران عرضه می‌شوند که استفاده از آن‌ها طبق نظر پزشک به بهبود آنفو‌لانزا منجر خواهد شد. فقط ۳ دقیقه برای مطالعه این مقاله کافی است تا یک بار برای همیشه، علائم انفولانزا را بشناسید و برای درمان صحیح آن از طریق داروهای مناسب اقدام کنید.

خستگی بیش از اندازه و ناگهانی؛ یکی از علائم شایع آنفولانزا در بزرگسالان

اکثر افرادی که به آنفو‌لانزا مبتلا می‌شوند، خستگی مفرط و ناگهانی به سراغشان می‌‌آید. این علائم از نشانه‌های اولیه بیماری آنفولانزا است. در واقع شاید بسیاری از افراد تصور کنند که فقط به یک سرماخوردگی معمولی و عادی مبتلا شده‌اند. اما در‌صورت ابتلا به آنفولا‌نزا، علائم خستگی روز‌به‌روز تشدید شده و احساس ضعف به بیمار دست می‌دهد. در‌این‌صورت فعالیت‌های روزمره و نرمال فرد بیمار دچار اختلال می‌شود و انرژی او را کاهش می‌دهد.

یکی از رایج‌ترین علائم آنفولانزا چیست؟ بدن‌درد و لرز

بدن درد و لرز نیز از علائم معمول بیماری آنفو‌لانزا هستند. افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، معمولا دردهایی در ناحیه پشت گردن، پشت بازوها و پاها احساس می‌کنند. این دردها در بیماری آنفولانزا عموما با لرز همراه هستند. برای کاهش این دردها اغلب پزشکان متناسب با شرایط بدنی بیمار، قرص‌هایی هم‌چون کلداکس را تجویز می‌کنند که مصرف آن‌ها حتما باید مطابق دستور پزشک صورت گیرد. بدن درد و لرز در دوران آنفو‌لانزا نسبت‌به سرماخوردگی شدیدتر بوده و شما را از انجام کارهای روزمره بازمی‌دارد.

علائم آنفولانزا فصلی؛ سرفه‌های دردناک به‌همراه خلط

سرفه‌های پی‌در‌پی و خشک از علائم شایع بیماری آنفولانزا است. این سرفه‌ها در آنفولانزا ممکن است، خس‌خس سینه و تنگی نفس را نیز در پی داشته باشند. هم‌چنین در بسیاری از افراد سرفه‌ها همراه با خلط هستند. با پیشرفت بیماری، ممکن است شدت سرفه­‌ها بدتر، ناخوشایند‌تر و دردناک‌­تر شود. بسیاری از سرفه‌­های مربوط به آنفولانزا حدود ۲ هفته طول می­‌کشند.

برای کاهش تعداد سرفه‌ها در بزرگسالان می‌توانید از داروهای تسکین‌دهنده سرفه و برای بچه‌ها، از شربت سرماخوردگی کودکان تحت نظر پزشک استفاده کنید. هم‌چنین در‌صورتی‌که احساس می‌کنید بازدم شما بدبو است یا خلط شما رنگی شده حتما پزشک معالجتان را در جریان بگذارید.

گلودرد؛ یکی از علائم آنفولانزا فصلی در پاییز و زمستان 

یکی دیگر از علائم آنفولانزا در بزرگسالان، گلو درد است. حتی در برخی افراد مبتلا به این بیماری، گلودرد با سرفه همراه نخواهد بود. هم‌چنین در مراحل اولیه آنفولانزا، ممکن است گلوی شما خراشیده و تحریک شده و هنگام بلع غذا یا نوشیدنی حس عجیبی داشته باشید. اگر گلو درد دارید، با پیشرفت ویروس احتمالاً این درد شدیدتر نیز می‌شود؛ بنابراین هرچه زودتر برای کاهش علائم این بیماری، به پزشک مراجعه کنید.

تب؛ از علائم آنفولانزای جدید در همه سنین

آنفولانزا تقریبا همیشه باعث افزایش دمای بدن می­‌شود. این افزایش دما با عنوان تب نیز شناخته می­‌شود. معمولاً تب ایجاد شده به دلیل بیماری آنفولانزا پایین بوده و در حدود ۳۷.۸ تا ۴۰ درجه سانتی­‌گراد خواهد بود. تب نشان می‌دهد که بدن شما در حال مبارزه با عفونت‌ها است. اما معمولاً در آنفولانزا شدت تب کودکان از بزرگسالان بیش­تر است. البته هر فردی که به این بیماری مبتلا شود تب نمی‌کند و احتمال دارد فقط دچار علائمی مانند سرفه و گلو درد شود. در افرادی که مبتلا به آنفولانزا هستند، معمولاً تب کم­تر از یک هفته و در حدود ۳ الی ۴ روز طول می­‌کشد.

مشکلات گوارشی؛ از علائم انفولانزا در کودکان و بزرگسالان

علائم اولیه بیماری آنفولانزا در برخی مواقع به نواحی پایین‌تر از سر، گلو و سینه نیز گسترش پیدا می‌کند. در واقع برخی از انواع این ویروس منجر‌به اسهال، حالت تهوع، معده درد یا استفراغ نیز می‌شود. در‌این‌صورت معمولا بدن فرد بیمار دچار کم‌آبی شده است؛ زیرا این علائم و نشانه‌ها از عارضه‌های کمبود آب در بدن هستند. بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند، برای جلوگیری از کم‌آبی، آب، قرص جوشان ویتامین سی، نوشیدنی‌های ورزشی و آبمیوه‌های طبیعی بدون قند بنوشید.

بررسی شایع‌ترین علائم آنفولانزا در نوزادان و کودکان 

هر ساله صدها هزار کودک به بیماری ویروسی آنفولانزا مبتلا می‌شوند. کودکان مبتلا به آنفولانزا، معمولا در معرض خطر بیشتری نسبت به بزرگسالان قرار دارند. در واقع علاوه‌بر موارد فوق، ممکن است علائم دیگری نیز در کودکان بروز کند که شامل موارد زیر می‌شود:

ننوشیدن آب کافی

گریه بدون اشک

بیدار نشدن از خواب و ارتباط نگرفتن با دیگران

بی‌اشتهایی

تب مکرر

مشکل در ادرار

عوارض جانبی شدید آنفولانزا معمولا در کودکان زیر ۲ سال بیشتر است. اگر فرزند شما یک بیماری مزمن مانند آسم یا دیابت داشته باشد، آنفولانزا برایش دشوار‌تر خواهد بود. به‌همین دلیل توصیه می‌شود، در‌صورتی‌که فرزندتان به این بیماری مبتلا شده است یا علائم آن را دارد، حتما برای درمان با پزشک متخصص کودکان صحبت کنید.

درمان آنفولانزا فقط با مصرف دارو تحت نظر متخصص

با مطالعه این مطلب دریافتیم که آنفولانزا باعث بروز و گسترش بیماری‌های عفونی در دستگاه تنفس (بینی، گلو و ریه ها) و گوارش می‌شود. اکنون با شناخت علائم انفولانزا در بزرگسالان و کودکان، می‌توانید با مراجعه پزشک متخصص برای درمان این بیماری ویروسی اقدام کنید. برای تشخیص و درمان آنفولانزا حتما باید به پزشک مراجعه کرد. دکتر متخصص با انجام مراحلی هم‌چون معاینه بالینی و تست آزمایشگاهی، بهترین و موثرترین داروها و روش‌های درمانی را به شما تجویز خواهد کرد. در طول بیماری نیز، سعی کنید استراحت کافی داشته باشید و در خانه بمانید. هم‌چنین زمانی که اولین علائم آنفولانزا را در خود مشاهده کردید، از تماس با دیگران اجتناب کنید.

داروهای‌ مخصوص بیماری آنفولانزا اغلب توسط شرکت‌های پخش دارویی هم‌چون شرکت آدوراطب در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند. شما عزیزان می‌توانید این داروها را با مشورت و به‌همراه داشتن نسخه پزشک، از داروخانه‌های سراسر کشور تهیه کنید.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید