جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 4879 |
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

به روزرسانی اسامی بدهکاران بانکی

بانک مرکزی : بدهکاران بزرگ بانک هایی که در موعد قانونی اطلاعاتشان برای صحت سنجی به بانک مرکزی ارسال شد، بعد از بررسی‌های نهایی منتشر خواهند شد.

به گزارش «اقتصادسنج»، فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط بانک‌هایی که در پایان سه ماه اول سال جاری مورد بررسی نهایی قرار گرفته اند به همراه اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری به تفکیک هر بانک به روزرسانی و منتشر شد.

مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی روز چهارشنبه در توئیتی اعلام کرد: بانک مرکزی فهرست اسامی بدهکاران بانکی را به‌روزرسانی کرد. فهرست اسامی بدهکاران بزرگ بانک‌هایی که در موعد قانونی اطلاعات آنان برای صحت‌سنجی به بانک مرکزی ارسال شد پس از بررسی نهایی به تفکیک هر بانک، به‌روز رسانی و منتشر شد.

بانک مرکزی همچنین اسامی بانک‌هایی را که اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط خود را در موعد قانونی به این بانک اعلام نکردند به صورت موازی به دو نهاد دیوان محاسبات کشور و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

شایان ذکر است به استناد فصل اول ماده ۱ بند ۱-۸- آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان موضوع بخشنامه شماره ۹۲/۲۴۲۵۵۳ مورخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۶، تسهیلات و تعهدات کلان: «به مجموع خالص تسهیلات و تعهدات اعطایی/ایجاد شده به/برای هر ذینفع واحد که میزان آن حداقل معادل ۱۰ درصد سرمایه پایه مؤسسه اعتباری باشد.»، اطلاق می شود.

در پایان یادآور می شود این بانک در چارچوب احکام قانونی و مصوبات یاد شده، آمار و اطلاعات مربوط به «تسهیلات و تعهدات کلان» و «تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط» شبکه بانکی کشور را پس از بررسی، صحت سنجی و استانداردسازی، از طریق درج در پایگاه اطلاع‌رسانی خود در دسترس عموم قرار می دهد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید