جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 113267 |
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۷ |
ارسال به دوستان
پ

آخرین جزئیات بیمه مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند و بیشتر/ آخر فروردین آخرین مهلت ثبت نام + سایت ثبت نام بیمه

با اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، همه زنان خانه‌دار روستایی و عشایری سراسر کشور که تاریخ تولد فرزند سوم و بعد از آن‌، از یکم فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد، فرصت دارند تا ۳۰ فروردین ماه پیش ثبت‌ نام داشته باشند.

اقتصادسنج | با اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، همه زنان خانه‌دار روستایی و عشایری سراسر کشور که تاریخ تولد فرزند سوم و بعد از آن‌، از یکم فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد، فرصت دارند تا ۳۰ فروردین ماه پیش ثبت‌ نام داشته باشند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی با بیان اینکه مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر باشند به صورت رایگان در این صندوق بیمه شده و از مزایای آن برخوردار می شوند، اعلام کرد: مادران مشمول تا پایان فروردین ماه جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند.

امین بلالی روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاریخ تولید فرزند سوم این خانواده ها باید فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد، اظهار کرد: این طرح در قالب ماده ۲۱ قانون حمایت از جوانی خانواده و فرزندآوری در حال اجراست.

وی با بیان اینکه اعتبار این طرح از سوی دولت پرداخت شده است، گفت: در صورتی که این اعتبار مورد استفاده قرار نگیرد به خزانه بازمی گردد از این رو انتظار داریم تا مادران مشمول این طرح، با ثبت نام در آن از مزایای آن از جمله بازنشستگی برخوردار شوند.

بلالی تاکید کرد: تمامی هزینه های بیمه مادران مشمول این طرح از سوی دولت و در سطح هشت پرداخت می شود و هیچ هزینه ای برای بیمه شدگان ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون در استان یک هزار و ۵۲۷ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و برنامه ریزی برای جذب حداقل سه هزار نفر در دستور کار قرار دارد.

وی تعداد مادران مشمول این طرح در کشور را ۲.۵ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: جذب ۳۰۰ هزار نفر از این افراد، برای صندوق در سال نخست اجرای آن تکلیف شده است و مادران مشمول طرح می توانند با مراجعه به یکصد کارگزاری موجود در استان و یا سایت roostaa.ir ثبت نام کنند.

۱۸ تا ۵۰ ساله ها می توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی روستایی شوند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان به تاریخچه تشکیل و فعالیت این صندوق در کشور و استان اشاره کرد و گفت: برای عضویت در این صندوق و بهره مندی از مزایای آن داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال است ضمن اینکه ساکنان مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و همچنین قالیبافان، رانندگان بین شهری و کشاورزان غیرساکن در روستاها می توانند در این صندوق بیمه شوند.

بلالی ادامه داد: مربیان مهد کودک، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و مهندسان نظام صنفی کشاورزی نیز شرایط عضویت در صندوق و بیمه شدن از این صندوق را دارا هستند که با پرداخت یک سوم حق بیمه در سطوح یک تا هشت می توانند خود را بیمه کنند.

وی افزود: مهمترین فرق این صندوق بیمه با سایر صندوق های بیمه فعال در کشور، کارفرمایی دولت در آن و اختیاری بودن این نوع بیمه است و دولت ۷۰ درصد حق بیمه را در سطوح هشت گانه پرداخت می کند.

بلالی بیان کرد: داشتن حداقل ۱۵ سال سابقه پرداخت و ۶۵ سال سن از جمله شروط برخورداری از مزایای بیمه بازنشستگی در این صندوق است و این صندوق، ۲۰ برابر دریافتی از بیمه شدگان را ماهانه به عنوان حقوق به بازنشستگان و مستمری بگیران و از کارافتادگان عضو صندوق پرداخت می کند.

۲۹۰ هزار و ۷۳۱ نفر در آذربایجان شرقی بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که ۱۵ درصد مجموع کشوری را شامل می شود و این استان از نطر تعداد بیمه شدگان، در رتبه نخست و از نظر درصد استان سوم کشور است.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان آخرین جزئیات و شرایط لازم برای بیمه مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر را تشریح کرد.

کیانوش کازرونی  اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست پیش ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آغاز شده است.

وی افزود: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنها بعد از تاریخ یکم فروردین ۱۳۹۶ متولد شده باشد، می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند، لازم به ذکر است فرایند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال نهایی می‌شودد و اولویت تکمیل ثبت نام با مشمولانی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را دارند و زودتر نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: ضروری است با بسیج و به‌کارگیری تمام امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی و گسترده در این زمینه اقدام شود تا افرادی که در مناطق عشایری مشمول این خدمت می‌شوند، برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام زنان خانه‌دار روستایی و عشایری سراسر کشور که مشمول شرایط مذکور هستند، می‌توانند تا سی‌ام فروردین نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و از مزایای بیمه اجتماعی (بازنشستگی، از کار افتادگی کلی، بازماندگان متوفی، نقل و انتقال سوابق) به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

کازرونی تاکید کرد: تمام حق بیمه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری توسط دولت پرداخت خواهد شد.

 

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان گفت: تا ۲۶ فروردین امسال، ۱۳۵۹ مادر دارای سه فرزند و بیشتر در طرح بیمه رایگان صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ثبت‌ نام کردند.

محمد اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: همه زنان خانه‌دار روستایی و عشایری سراسر کشور که تاریخ تولد فرزند سوم و بعد از آن‌، از یکم فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد، فرصت دارند تا ۳۰ فروردین ماه پیش ثبت‌ نام داشته باشند.

وی ادامه داد: مادران می‌توانند با ثبت‌ نام در این طرح از مزایای صندوق بیمه‌ کشاورزان (بازنشستگی، از کارافتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق) بهره‌مند شوند.

اسماعیلی با ارائه گزارش عملکرد یک ساله صندوق، گفت: عضویت ۷۰۰ هزار نفر در دو سال اول دولت جدید به عضویت صندوق درآمده‌اند که در مقایسه با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جذب در ۱۵ سال قبل از آن، آمار بسیار خوبی است.

وی بیان کرد: در بحث استانی، در شهر آببر دفتر کارگزاری افتتاح شده است و اعطای ۱۰۰۰ فقره تسهیلات معیشتی به مستمری‌بگیران با بهره صفر درصد و ۸۰ مورد میز خدمت در مناطق روستایی، از دیگر اقدامات دفتر استان بوده است.

 

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان زنجان گفت: تا ۲۶ فروردین امسال، ۱۳۵۹ مادر دارای سه فرزند و بیشتر در طرح بیمه رایگان صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ثبت‌ نام کردند.

محمد اسماعیلی، با اشاره به اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: همه زنان خانه‌دار روستایی و عشایری سراسر کشور که تاریخ تولد فرزند سوم و بعد از آن‌، از یکم فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد، فرصت دارند تا ۳۰ فروردین ماه پیش ثبت‌ نام داشته باشند.

وی ادامه داد: مادران می‌توانند با ثبت‌ نام در این طرح از مزایای صندوق بیمه‌ کشاورزان (بازنشستگی، از کارافتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق) بهره‌مند شوند.

اسماعیلی با ارائه گزارش عملکرد یک ساله صندوق، گفت: عضویت ۷۰۰ هزار نفر در دو سال اول دولت جدید به عضویت صندوق درآمده‌اند که در مقایسه با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جذب در ۱۵ سال قبل از آن، آمار بسیار خوبی است.

 

و بیان کرد: در بحث استانی، در شهر آببر دفتر کارگزاری افتتاح شده است و اعطای ۱۰۰۰ فقره تسهیلات معیشتی به مستمری‌بگیران با بهره صفر درصد و ۸۰ مورد میز خدمت در مناطق روستایی، از دیگر اقدامات دفتر استان بوده است.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید