جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 82743 |
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت طلا در مدار نزول/ پیش بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

قیمت طلا و سکه پس از شروع طوفانی ابتدای هفته، امروز در تمام قطعات و وزن‌ها کاهش قیمت داشت. برخی معامله‌گران روند نزولی بازار طلا را متعاقب تعطیلی بازار جهانی می‌دانند و برخی استراحت در مسیر صعودی.

اقتصادسنج؛ قیمت طلا و سکه پس از شروع طوفانی ابتدای هفته، امروز در تمام قطعات و وزن‌ها کاهش قیمت داشت. برخی معامله‌گران روند نزولی بازار طلا را متعاقب تعطیلی بازار جهانی می‌دانند و برخی استراحت در مسیر صعودی.

قیمت طلا و سکه امروز در روند نزولی آغاز به کار کرد. در حالی که اخبار مربوط به تشدید درگیری در خاورمیانه روند بازارهای مالی را دیروز صعودی کرد و بازار طلا نیز از رشد قیمت جا نماند، اما امروز متعاقب افت ۴۰۰ تومانی دلار و تعطیلی پایان هفته بازارهای جهانی، قیمت در بازار فلز زرد در روند نزولی قرار گرفت.

برخی معامله‌گران معتقدند این روند کاهشی قیمت، استراحت در مسیر صعودی است و برخی دیگر نیز معتقدند بازارهای جهانی تعطیل است و این موضوع منجر به افت میزان معاملات در میان بزرگان بازار شده است. آنها می‌گویند روند اصلی بازار، فردا و پس از بازگشایی بازارهای جهانی مشخص خواهد شد. گفتنی است قیمت انس جهانی طلا با رقم ثابت ۲۰۰۶ دلار معامله می‌شود.

مردم برای خرید طلا صبوری کنند

در همین راستا ابراهیم محمدولی، فعال بازار طلا و جواهر و عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند نزولی قیمت طلا و سکه در روز جاری گفت: «اخبار مربوط به تنش و درگیری میان حماس و إسرائیل به بازارهای جهانی شوک قیمتی داد و بازارهای داخلی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. باید توجه داشت در مواقع بحرانی روند قیمت‌ها از ثبات برخوردار نیستند.»

وی به خریداران طلا و سکه توصیه کرد که برای هر گونه معامله‌ای در این بازار صبوری کنند و افزود: «همین عدم ورود تقاضا باعث افت حباب شده است و نشان‌دهنده این است که روند قیمت‌ها متاثر از بحران‌های سیاسی، افزایش شارپی داشته است.»

محمدولی با تاکید بر اینکه نوسانات بازار طلا و سکه در روزهای آینده یک تا دو درصدی خواهد بود، گفت: «حباب سکه همچنان بالاست. زمانی که عرضه نتواند تقاضا را تامین کند، حباب ایجاد می‌شود. با توجه به اینکه قدرت خرید مردم برای سکه‌های سبک بیشتر است اما وقتی عرضه نباشد قیمت این سکه‌ها حباب می‌گیرد.»

ثبات سکه گرمی در روند کاهش قیمت

امروز یکشنبه هفتم آبان، قیمت سکه امامی افت ۴۵۱ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۹ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار نیز با افت ۶۱۴ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان معامله شد. امروز نیم‌‌سکه و ربع سکه هر یک با افت ۲۰۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه‌گرمی تنها قطعه‌ای بود که بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون تومانی روز گذشته معامله شد.

روند منفی حباب سکه‌های سنگین

امروز قیمت طلا نیز کاهش قابل توجهی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۱۷۵ هزار تومان افت با رقم ۱۰ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۴۲ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۸۶ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۵۳ هزار تومان معامله شد.

در هفتمین روز آبان حباب تمام قطعات سکه به غیر از سکه گرمی کاهش داشت. حباب سکه‌ امامی ۱۴۰ هزار تومان،‌ سکه بهار ۲۳۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۵ هزار تومان و ربع سکه ۱۰۸ هزار تومان کاهش داشت. حباب سکه گرمی نیز ۴۵ هزار تومان رشد داشتند.

تجارت نیوز/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید