جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 71324 |
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ |
ارسال به دوستان
پ

طلا کانال ۱۹۰۰ دلاری را از دست می دهد؟

فروش گسترده میان معامله‌گران انس طلای جهانی، این فلز گرانبها را در آستانه ثبت چهارمین کندل متوالی سرخ کرد. روند نزولی طلا به پایان خواهد رسید یا تا پایان هفته معامله‌گران بازهم شاهد کاهش قیمت آن در برابر دلار آمریکا خواهند بود؟

اقتصادسنج | فروش گسترده میان معامله‌گران انس طلای جهانی، این فلز گرانبها را در آستانه ثبت چهارمین کندل متوالی سرخ کرد. روند نزولی طلا به پایان خواهد رسید یا تا پایان هفته معامله‌گران بازهم شاهد کاهش قیمت آن در برابر دلار آمریکا خواهند بود؟

قیمت انس طلای جهانی در جریان نوسانات روز سه‌شنبه، پایین‌ترین سطح دو ماهه خود در محدوده ۱۸۹۶ دلار را به ثبت رساند. تا لحظه تنظیم این گزارش، قیمت این فلز گرانبها تلاش می‌کند بالاتر از سطح ۱۹۰۰ دلاری تثبیت کند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) وارد فاز تثبیت صعودی شده است. از این رو خریداران طلا فرصت دارند تا قبل از انتشار داده‌های مسکن ایالات متحده و صورت‌جلسه فدرال رزرو در نشست جولای نفس راحتی بکشند.

تداوم آسیب‌پذیری انس طلای جهانی

شاخص دلار آمریکا (DXY) همچنان در یک محدوده آشنا به نوسانات خود ادامه می‌دهد. افزایش‌های مشاهده شده در ابتدای هفته را تثبیت می‌کند و تلاش برای بهبود قیمت طلا را محدود نگه می‌دارد. دلار از مزیت پناهگاه امن بودن خود سود می‌برد، زیرا سرمایه‌گذاران، به ویژه پس از داده‌های بسیار پایین‌تر از انتظار اخیر از چین، همچنان نگران چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی هستند.

بر اساس گزارش CNBC، چین داده‌های ماه جولای را گزارش کرد که به طور کلی انتظارات را از دست داد. از سویی گزارش اداره ملی آمار (NBS) همچنین آمار بیکاری جوانان را که در ماه‌های اخیر به بالاترین حد خود رسیده است، منتشر کرد.

از این رو سرمایه‌گذاران از دارایی‌های پرریسک‌تر مانند سهام و انس طلای جهانی اجتناب کردند و به سمت امنیت دلار آمریکا رفتند. علت این امر تشدید نگرانی‌ها نسبت به کاهش شیب رشد اقتصادی چین، پس از دوران کروناست. از سوی دیگر اقتصاد چین به‌عنوان نمادی از سرعت رشد اقتصادی دنیا به شمار می‌آید. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت ترس سرمایه‌گذاران از سرایت کندی اقتصاد چین به دیگر کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا، موجب عقب‌نشینی آن‌ها از روند صعودی پیشین طلا شده است.

پس از گزارش خرده‌فروشی ایالات متحده که حکایت از رشدی بیش از حد انتظار در مخارج مصرف‌کننده این کشور دارد، موج فروش جدیدی در بازار سهام و انس طلا به وجود آمد.

انتشار داده‌های نسبتا قوی تجارت خرده‌فروشی ایالات متحده، باعث افزایش انتظارات بازارها در جهت سیاست‌های انقباضی فدرال‌رزرو شد. این موضوع نشان‌دهنده اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات متحده است که خود باعث تقویت انتظارات کاهشی در انس طلای جهانی است.

با نگاهی به آینده، ریسک‌های نزولی برای قیمت طلا دست‌نخورده باقی می‌مانند، در میان تنظیمات فنی نزولی در نمودار روزانه و بازارهای ناآرام قبل از جلسه ژوئیه فدرال‌رزرو که مشتاقانه منتظر آن هستیم، زیرا می‌تواند مسیر سیاست آینده فدرال‌رزرو را روشن کند. در همین حال، داده‌های مسکن ایالات متحده نیز به دقت دنبال خواهد شد، زیرا فدرال‌رزرو همچنان در رویکرد سیاستی خود به داده‌ها وابسته است.

آنالیز تکنیکال انس طلای جهانی

تحلیل تکنیکال چارت قیمت طلای جهانی نشان از آن دارد که قیمت میان دو سطح مهم در حال نوسان است. مقاومت استاتیک و روانی مهم انس در سطح ۱۸۹۹.۹۷ دلاری در حال حاضر، سرنوشت قیمت را در کوتاه‌مدت تعیین می‌کند. شکست فیک قیمت در این محدوده نشانه‌ای قوی برای ورود خریداران به شمار می‌آید و آن را تا سطح بعدی که محدوده ۱۹۱۲ دلاری است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید