جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 65942 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ |
ارسال به دوستان
پ

اگر می خواهید سود کنید این نوع طلا را بخرید/ چرا خرید طلای دست دوم و آب شده خوب نیست؟

یک فعال بازار طلا با بیان اینکه قیمت‌ها در ابتدای و انتهای این هفته ثابت بود، پیش بینی کرد روند ثبات بازار سکه و طلا ادامه داشته باشد.

اقتصادسنج |یک فعال بازار طلا با بیان اینکه قیمت‌ها در ابتدای و انتهای این هفته ثابت بود، پیش بینی کرد روند ثبات بازار سکه و طلا ادامه داشته باشد.

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار سکه و طلا در این هفته گفت: این هفته یکی از هفته‌های استثنایی در قیمت سکه و طلا بوده است، زیرا قیمت طلای جهانی در طول هفته با نوسانات کمی ۲ تا ۵ دلار کاهش یافته و در پایان هفته به ۱۹۱۷ دلار رسیده است.

کشتی‌آرای با بیان اینکه به نظر می‌رسید در هفته منتهی به عید غدیر ، تقاضا در بازار باشد اظهار کرد:   تقاضا در بازار بود اما  تعادل در قیمت ارز و کم نوسان بودن قیمت طلای جهانی باعث شد یک هفته استثنایی را پشت سر بگذاریم و در این هفته طلا و سکه بدون تغییر بماند.

وی ادامه داد: حباب سکه در ابتدا و انتهای هفته با قیمت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ماند، سکه تمام ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم نیز در این هفته ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. همچنین نیم سکه، ربع و سکه یک گرمی نیز بدون تغییر در قیمت خود باقی ماندند. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان در طول هفته ثابت بود.

نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین گفت: با توجه به نزدیکی به ماه محرم و همچنین پایان هفته عید غدیر، انتظار می‌رفت تقاضا در بازار افزایش یابد، اما تعادل در عرضه و تقاضا باعث شد قیمت‌ها در بازار بازار ثابت باقی بماند.

کشتی‌آرای با اشاره به کاهش خرید طلا  گفت: سرمایه‌گذاری در طلا جهت سوداگری به شدت کاهش یافته است و این موضوع نیز باعث تعادل در بازار شده است.

وی در پیش‌بینی از وضعیت بازار در هفته آینده نیز گفت: قیمت جهانی طلا در این هفته تغییری نداشته است. این نوسان روزهای قبل از تعطیلات کشورهای دیگر را داشتیم، اما در این هفته ندیدیم. قیمت ارز نیز با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی و شرایط خوب اقتصادی کشور تثبیت شده است. به نظر می‌رسد در هفته آینده نیز قیمت‌ها به همین شکل باقی بماند و نوسان خاصی را پیش‌بینی نمی‌کنیم.

این فعال بازار طلا درباره خرید طلای آب شده و دست دوم نیز گفت: خرید طلای دست دوم یا آب‌شده توصیه نمی‌شود. مردم می‌توانند خرید زیورآلات را داشته باشند. زیورآلات دارای فاکتور رسمی و استاندارد است و یک سرمایه‌گذاری مطمئن است.

کشتی‌آرای در پایان خاطرنشان کرد:  خرید طلا و زیورآلات جدید باعث رونق اقتصادی و تولید صنعت طلا در کشور می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود مردم از زیورآلات نو استفاده کنند، اما زیورآلاتی که اجرت کمتری داشته باشند و از نظر فاکتور و عیار کنترل شده باشند.

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید