جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 66064 |
تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۵۳ |
ارسال به دوستان
پ

چرا قیمت جدید خودروهای مونتاژی اعلام نشد؟

طبق اعلام برخی منابع خبری، قرار بود شورای رقابت در جلسه‌ای که امروز ۱۷ تیرماه برگزار شد، قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی را مشخص کند. اما نتیجه این جلسه چه بود؟

اقتصادسنج| طبق اعلام برخی منابع خبری، قرار بود شورای رقابت در جلسه‌ای که امروز ۱۷ تیرماه برگزار شد، قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی را مشخص کند. اما نتیجه این جلسه چه بود؟

طبق آخرین اخباری که روزهای پایانی هفته گذشته منتشر شد، قرار بود در جلسه روز شنبه ۱۷ تیرماه تجدید نظر قیمت‌های اعلامی شورای رقابت روی قیمت خودروهای مونتاژی اعمال شود.

از سوی دیگر برخی از مونتاژکاران همانند کرمان موتور به دلیل جلسه امروز این شورا، فروش و تکمیل وجه محصولات خود را تا زمان نهایی شدن نتیجه جلسه به تعویق انداختند. اما نتیجه جلسه شورای رقابت چه بود؟ آیا قیمت‌های جدیدی از سوی این شورا اعلام شد؟

تمام خودروسازها موظف هستند از قیمت‌های رسمی شورا پیروی کنند

سپهر دادجوی توکلی، دبیر کل روابط عمومی شورای رقابت در رابطه با اعلام جدید قیمت‌ها از سوی شورا گفت: قراری مبنی‌بر اعلام قیمت جدید برای خودروها در جلسه امروز شورای رقابت نبود. این اخبار، از سوی رسانه‌ها منتشر می‌شود و شورا درصورتی که قیمت جدیدی تصویب کند، به‌صورت علنی اعلام خواهد کرد. به طور عادی اعضای شورای رقابت هر هفته شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها جلسه دارند و یکی از موضوعات این جلسه‌ها بحث خودرو و قیمت خودرو است. اما فعلاً تصمیم جدیدی مبنی‌بر تغییر قیمت‌ها گرفته نشده است.

خریداران با چه قیمتی اقدام به تکمیل وجه می‌کنند؟

توکلی ادامه داد: از تاریخ ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ که آخرین قیمت محصولات از سوی شورای رقابت اعلام شد، خودروسازان موظف هستند محصولات خود را دقیقاً با همین قیمت به فروش برسانند. شورای رقابت شدیداً پیگیر قیمت‌های فروشی محصولات خودروسازان بوده و درصورتی که ثابت شود مبلغ بالاتری نسبت به قیمت اعلامی این شورا از مصرف کننده دریافت کرده‌اند، با آنان برخورد خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :ناشناس

      قیمت جدید تو چند ماه اخه مگه قرار نشد ۴۲ درصد رو قیمت خودرو های داخلی باد الان به هر بهانه ای افزایش قیمت میدن و کسی هم نیست صدای ما رو برسونه
      مثلا دنا پلاس از قیمت ۲۲۸ با افزایش ۴۲ ٪ شد ۳۲۴ بعد به بهانه ابشن شد ۳۳۲ بعد شورای رقابت به دلیل کم کردن ابشن خودرو کر ۴۳ میلیون کم کرد و شد ۲۹۰ بعد ایران خودرو گفت این خودرو ساندروف با کد ۷۰۴ هستش و توربو و.. قیمت رو کرد ۴۱۰ میلیون بعد شورای رقابت آمد قیمت جدید داد و شد ۳۵۰ در صورتی که ایران خودرو داره کد ۷۰۳ که قرار شد ۲۹۰ بده داره میده ۳۵۰ یعنی ۶۰ میلیون بیشتر در صورتی که شورای رقابت خودروی توربو رو ۳۵۰ اعلام کرد و دیگه هیچ