جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
کد خبر: 73613 |
تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۴۸ |
ارسال به دوستان
پ

پیش‌ بینی بورس فردا سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

بورس تهران امروز شرایط به مراتب بهتری را نسبت به روزهای گذشته داشت و قدرت روند صعودی تا حد خوبی افزایش یافت به طوری که بخش عمده‌ای از نمادها در محدوده مثبت دامنه نوسان روزانه به کار خود پایان دادند و در این میان برخی گروه‌ها توانستند اغلب نمادهای خود را حتی به صف خرید نیز برسانند. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

اقتصادسنج | بورس تهران امروز شرایط به مراتب بهتری را نسبت به روزهای گذشته داشت و قدرت روند صعودی تا حد خوبی افزایش یافت به طوری که بخش عمده‌ای از نمادها در محدوده مثبت دامنه نوسان روزانه به کار خود پایان دادند و در این میان برخی گروه‌ها توانستند اغلب نمادهای خود را حتی به صف خرید نیز برسانند. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس دیروز رخ داد و چه اتفاقاتی در بورس فردا تاثیرگذار خواهد بود و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات ببینیم چه چیزی در انتظار بورس فردا است.

شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری توانست کار خود را با یک افزایشی ۱.۱۶ درصدی به پایان برساند و در محدوده ۲.۱۳۶ میلیون واحدی جا خوش کند و در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز با ثبت رشد ۱.۰۲ درصدی از روز خوبی خبر داد. وضعیت ارزش معاملات خرد سهام نیز پس از کاهشی که در روزهای گذشته داشت امروز بار دیگر روندی صعودی به خود گرفت و عدد ۶۹۳۷ میلیارد تومان را ثبت کرد که این موضوع با ورود پول ۳۶۰ میلیارد تومانی نیز همراه بود.

قصه برگشت بورس از شرایط سخت ماه‌های گذشته از جایی شروع شد که خبر احتمال اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها قوت گرفت و پس از آن با انتشار نامه رسمی آن توسط وزیر اقتصاد تایید شد. این اما پایان ماجرا نبود و شنیده‌هایی از احتمال تغییر نرخ ارز پایه محصولات پتروشیمی و پالایشی در بورس کالا، امیدها به بهبود شرایط و تغییر رویکرد دولت به بورس را بیش از پیش افزایش داد. در این میان مسائلی همچون خبرهای مثبت برای گروه خودرویی، بسته حمایتی صندوق توسعه و مواردی از این دست نیز توانستند به بهتر شدن حال بازار سهام کمک کنند. در ادامه با نگاهی به این موضوعات و مسیر تکنیکالی شاخص کل، به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

حذف سایه سنگین دلار ۲۸۵۰۰ برای پتروپالایشی‌ها

چندی پیش بود که مهدوی ابهر دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، عنوان کرد که نتیجه جلسه مشترک وزیر صمت، اقتصاد و نفت با معاون اول رئیس جمهور، فرموله شدن قیمت گذاری خوراک  و گاز صنایع بود و همین ادعا در کنار تاییدیه خاندوزی، وزیر اقتصاد، در رابطه با تصمیمات جدید دولت برای صنایع، جرقه‌ برگشت بورس به مسیر صعودی را ایجاد کرد.

در این نامه ذکر شده که با وجود برگشت نرخ خوراک به فرمول ۸ سال قبل، کف نرخ هاب‌های خارجی نباید زیر ۵ هزار تومان باشد و سقف آن نیز نباید از میانگین نرخ گاز صادراتی در ماه گذشته پیشی بگیرد که بعضا نرخ ۳۰ سنتی را برای آن در نظر می‌گیرند. در این میان برخی شنیده‌ها از احتمال آزادسازی نرخ دلار پتروشیمی‌ها طی روزها و هفته‌های آتی خبر دادند که امروز با تایید این موضوع از سمت امیرمهدی صبائی، سخنگوی سازمان بورس و ابلاغیه رسمی بانک مرکزی، رسمیت یافت و اتفاق مثبتی را برای این گروه و کلیت بازار رقم زد.

افزایش امیدها به گروه خودرویی

درپی نامه اعتراضی شورای رقابت به رئیس‌جمهور درخصوص تبعات تامین ارز خودروسازان از محل صادرات خود، «منوچهر منطقی» معاون وزیر صمت در نامه به شورای رقابت این مساله را تکذیب و تاکید کرد: تغییری در تخصیص ارز خودروسازان به وجود نیامده و نگرانی از این بابت نیست. ۲۲ مرداد امسال توکلی مدیرکل خودرو وزارت صمت، در نامه‌ای از خودروسازان خواسته بود برای تأمین ارز مورد نیاز به فکر صادرات باشند یا اینکه از دیگر صادرکنندگان ارز مورد نیاز خود را تأمین کنند. انتشار این نامه باعث شد تا شورای رقابت با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کند در شرایط ثبات بازار خودرو انتشار این نامه‌ها بر التهابات بازار اضافه خواهد دارد. در این نامه تاکید شد: نامه مدیرکل دفتر صنایع خودرو در خصوص «خودروهای مونتاژی» موضوع فصل (۹۸) بوده که تاکنون نیز از محل ارز غیر از نیما نظیر تهاتر، صادرات و ارز اشخاصی استفاده می‌شد. لذا تغییر خاصی در این خصوص به وجود نیامده است.

از سمتی خاندوزی، وزیر اقتصاد، نیز در مصاحبه‌ای عنوان کرد که این وزارتخانه با همکاری وزارت صمت در تلاش است که روند واگذاری سهام خودروسازان و شرکت‌های تودلی آن‌ها با سرعت بیشتری انجام شود. اگرچه خبرهای منتشر شده برای این گروه رنگ و بوی سبزی دارد اما رنگ سرخ نماد این شرکت‌ها در بازار سهام نشان از عدم توجه به این موضوع دارد و بورسی‌ها همچنان به اقدامات مثبت در جهت رفع مشکلات این گروه خوشبین نیستند.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

شاخص کل بورس پس از برگشتی که از میانه کانال ۱.۹ میلیون واحدی داشت، توانست رشد قابل قبولی را در کوتاه مدت تجربه کند اما همانطور که در نمودار پیداست، در ناحیه کنونی، محدوده مقاومتی مهمی وجود دارد که شاخص کل فعلا نتوانسته به صورت کامل از آن خارج شود و در کنار آن حضور کندل‌ها در ابرکومو نیز بر این روند نوسانی و کم‌رمق افزوده است اما اتفاقات روز جاری می‌تواند بهانه خوبی برای فرار از بند این مقاومت‌ها باشد … به نظر می‌رسد که روند صعودی اصلی بازار با گذشت از محدوده ۲.۱۴ میلیون واحدی آغاز شود.

 

پیش بینی بورس

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

پیش بینی بورس فردا

فرموله شدن نرخ خوراک و تغییر ارز پایه محصولات پتروشیمی‌ها، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد، بهبود شرایط در بازارهای جهانی و قیمت‌ کامودیتی‌ها، برخی خبرهای مثبت برای گروه خودرویی و بسیاری موارد دیگر باعث شده که بورس تهران شرایط به مراتب بهتری را نسبت به هفته‌های گذشته داشته باشد اما همچنان برخی عنوان می‌کنند که رکود حاکم بر بازارها و تلاش‌های سیاستگذار برای کنترل تورم و تداوم سیاست‌های انقباضی، منجر به روندی کم‌رمق در بازار سهام خواهد شد. با توجه به تمامی نکات ذکر شده در بالا، پیش بینی می‌شود که بورس فردا نیز روزی متعادل و مثبت را سپری کند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید