جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-03
کد خبر: 39977 |
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ |
ارسال به دوستان
پ

شگفت انگیز ترین ساحل ایران کجاست؟+ تصاویر

نوار ساحلیِ استان هرمزگان، نقاط بکر و زیبایی را دل خود جای داده است که شاید اگر دیده شود دیگر توجهی به نمونه خارجی آن با آن بافت ساحلی نشود.

اقتصادسنج | استان هرمزگان به عنوان یک‌استان گردشگرپذیر ظرفیت‌های توریستی و جاذبه‌های بسیاری را در دل خود جای داده است، از غرب که شروع کنیم با سواحل طلایی‌ پارسیان، بندر آفتاب و بندر مقام روبرو خواهیم شد، بندر مقام از توابع بخش شیب‌کوه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان می‌باشد. این بندر زیبا و منحصر به فرد در ۲۰۰ کیلومتری غرب عروس بنادر ایران، بندر لنگه قرار دارد و با روستای نخیلوه و کوه سنجول همسایه است. همچنین این بندر با بندر پارسیان که یکی از نقاط دیدنی و گردشگری ایران به شمار می‌رود، نیز فاصله‌ای ۶۰ کیلومتری دارد. مردم این بندر عرب زبان و دارای شغل صیادی هستند.

بندر مقام ساحلی زیبا و رویایی را در دل خود جای داده است که همه روزه پذیرای خیل کثیری از گردشگران است و عمدتا تورهای گردشگری از استان فارس و شیراز این مقصد زیبا را برای گشت و گذار انتخاب می‌کنند به نوعی که از به پارکینگ این تفرجگاهِ ساحلی مراجعت کنید ممکن است آن را با ترمینال مسافربری اشتباه بگیرید.

ساحل مکسر تلفیقی از کوه، دشت و دریا در یک مکان

قطعا ساحل صخره‌ای مکسر اصلی‌ترین جای دیدنی بندر مقام به شمار می‌رود. ساحل مکسر یکی از متفاوت‌ترین ساحل‌های ایران است  که در آن امواج خروشان دریا صخره‌ها به شکل و شمایلی خاص درآورده‌اند و اوج زیبایی‌های خلقت را به نمایش گذاشته است.

مکسر

مکسر به معنای شکسته و خرد شده است و علت نام گذاری این ساحل وجود صخره‌هایی با شکستگی فراوان و تراش خوردگی‌های زیبا در اثر فرسایش است.

این ساحل خارق‌العاده با تندیس‌های سنگی و صخره‌ای در جاده ساحلی بندر مقام قرار دارد و بسیار بکر و دنج می‌باشد. با اینکه در این اواخر فعالیت‌هایی در نزدیکی این ساحل مانند احداث مجموعه پرورش میگو صورت گرفته است. اما باز هم ساحل مکسر مقام لوکیشن آرام و دلنشینی برای سپری کردن لحظاتی خوب و به یاد ماندنی محسوب می‌شود.

کمپ زدن در این ساحل زیبا و تماشای طلوع و غروب خورشید بر فراز دریا و ستاره‌های آسمان شب آن در سال‌های اخیر جزو برنامه‌های جذاب اکثر گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند به شمار می‌رود.

 

 

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید