جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
کد خبر: 115760 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ |
ارسال به دوستان
پ

اجرای طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال ۱۰۵۰ واحد بالای ۵۰ نفر را هدفگذاری کرده‌ایم که طرح طبقه بندی در آن‌ها عملیاتی شود.

اقتصادسنج| معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال ۱۰۵۰ واحد بالای ۵۰ نفر را هدفگذاری کرده‌ایم که طرح طبقه بندی در آن‌ها عملیاتی شود.

علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگویی به تشریح فرایند اجرای طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی پرداخت و گفت: سال گذشته طرح تحولی را در وزارتخانه اجرا و مجموعه اقداماتی را پیگیری کردیم تا عدالت مزدی در کشور عملیاتی شود.

وی در این راستا افزود: در انتهای سال ۱۴۰۱ آزمون مشاورین طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل را برگزار کردیم و برای نخستین بار انحصار را شکستیم.

رعیتی فرد تصریح کرد: همه افرادی که در این حوزه تخصص داشتند را به این آزمون دعوت کردیم تا تعداد نفراتی که طراحی و مشاوره طرح طبقه‌بندی را انجام می‌دهند، در کشور گسترش دهیم که خوشبختانه از این طریق بیش از ۱۶۰ نفر مشاور به مشاورین قبلی ما اضافه شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه طی سال گذشته نیز طرح تحولی را در وزارتخانه پیشنهاد دادیم، اظهار کرد: به موجب این طرح ۱۰۰۰ واحد بالای ۵۰ نفر کارکن ملزم شدند طرح طبقه بندی مشاغل داشته باشند تا عدالت مزدی رعایت شود. ‌

وی همچنین گفت: طبق ماده ۴۸ قانون کار، باید واحدهای بالای ۵۰ نفر مشمول طرح طبقه بندی مشاغل شوند که به همین منظور امسال اجرای طبقه بندی مشاغل در ۱۰۵۰ واحد را هدفگذاری کردیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تصریح کرد: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در بنگاه‌ها سبب می شود تا کارگر با تجربه، ماهر و باسابقه با کارگری که تازه وارد و حداقل بگیر است، تفاوت هایی در حقوق و دستمزد داشته باشند.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید