جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
کد خبر: 54149 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲:۴۷ |
ارسال به دوستان
پ

پشت پرده سفرهای مکرر رئیسی به خوزستان چیست!؟

ابراهیم رئیسی روز جمعه برای پنجمین بار به خوزستان سفر کرد و بر اساس آنچه اعلام شد در این سفر مصوبات سفرهای قبلی پیگیری شد.

اقتصادسنج؛ ابراهیم رئیسی روز جمعه برای پنجمین بار به خوزستان سفر کرد و بر اساس آنچه اعلام شد در این سفر مصوبات سفرهای قبلی پیگیری شد. فارغ از نتایج و دستاوردهای احتمالی این سفرها به خوزستان سوال مهمی که وجود دارد این است که چرا رئیس دولت سیزدهم بیش از هر استان دیگری به خوزستان سفر می کند؟

در این رابطه باید به دو فرض مهم اشاره کرد:

خوزستان؛ «سفره ایران» و «قلک دولت» 

نخست اینکه خوزستان را می توان «سفره ایران» و «قلک دولت» در نظر گرفت که با توجه به وضعیت ناپایدار و متلاطم اقتصاد کشور، این استان می تواند نقش قابل توجهی در خروج دولت رئیسی از بحران های اقتصادی داشته باشد. استانی که بخش عمده ای از دارایی ها و منابع ثروت کشور از جمله نفت، گاز، آب، پتروشیمی، فولاد، کشاورزی و … را در خود جای داده است. بی شک ادامه کم توجهی ها به این استان می تواند چالش های زیادی را برای امنیت اقتصادی کشور ایجاد کند. امید می رود حضور مکرر ابراهیم رئیسی بتواند از مشکلات انباشته شده این استان بکاهد.

آنچه در این میان اهمیت دارد سفرهای مکرر رئیس جمهور به این استان و افتتاح پروژه هایی که سود و منفعت آن ها به جیب دولت می رود، نیست بلکه بهبود شاخص ها و وضعیت اقتصادی و اجتماعی مردم این استان است که علی رغم همه منابع ثروت عظیمی که دارند در محرومیت گسترده ای به سر می برند.

یک رئیس جمهور و دو معاون خوزستانی آن

فرض مهم دیگر در رابطه با علت سفرهای مکرر ابراهیم رئیسی به خوزستان به دو معاون خوزستانی ایشان مربوط می شود.

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور متولد دزفول خوزستان است و محسن رضایی نیز زاده شهر مسجدسلیمان این استان است. به نظر می رسد حضور این دو عضو خوزستانی دولت در کنار رئیس جمهور در رابطه با سفرهای رئیسی به خوزستان بی تاثیر نبوده است. دو عضوی که البته یکی از آن ها( محمد مخبر) قدرت، اختیارات و نفوذ زیادی در دولت دارد و دیگری(محسن رضایی)، اختیارات محدودتری دارد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :ناشناس

      بله، اینم از این

    1. نویسنده :ناشناس

      تحلیل غیر عقلانی و بچگانه و به دور از انصاف.اگر نگاه تامین بودجه ای و قلکی به خوزستان علت این سفرها بود که رئیس دولت قبل باید شعبه دوم پاستور رو در خوزستان احداث میکرد