جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-10
کد خبر: 108103 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت انواع کنسرو در بازار/ کنسرو خورشت فسنجان بدون گوشت ۵۵۱ هزار تومان

در این گزارش به بررسی جدیدترین قیمت انواع کنسروها در بازار می پردازیم.

اقتصادسنج| کنسرها انواع مختلف دارند و اصولا در مواقع مسافرت استفاده می شوند. البته مصرف کنسرو در مصارف خانگی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می توان از آن ها در انواع سالاد استفاده شود. بیشترین کنسروهایی که مورد استقبال مردم قرار می گیرد، خوراک لوبیا، تن ماهی ، کنسرو ذرت و خورشت ها هستند.

البته کنسروهای دیگری هم وجود دارند که شاید از وجود آن ها تاکنون بی اطلاع بوده و یا اینکه از شنیدن نام آن ها تعجب کرده اید. مانند کنسرو کله پاچه که مدتی است وجودش، سر و صدای بسیاری را به پا کرده است. کنسرو ها دارای ارزش غذایی خوبی هستند و نمونه بدون مواد نگهدارنده آن ها، ارزش غذایی بالاتری دارد.

انواع-کنسرو

کنسروهای خورشت و استقبال جوانان

معمولا کنسروهای خورشتی یا خوراک لوبیا را جوانان استفاده می کنند. افرادی که عزم سفرهای درون شهری دارند، برای آنکه وقت زیادی را برای پخت غذا صرف نکنند و هزینه ها را تا حد امکان کم کنند، از غذاهای کنسرو شده استفاده می کنند. البته تعدادی از خانم های شاغل نیز، به دلیل آنکه وقت آشپزی ندارند، ترجیح می دهند تا از کنسرو استفاده کنند. غذاهای کنسروی قیمت های متفاوت دارند که طی چند ماه گذشته، افزایش قیمت تعدادی از آن ها سبب شده است تا مورد استقبال کم تری قرار گیرد. به عنوان مثال یک تن ماهی با وزن ۱۸۰ گرم با قیمت ۱۰۵  هزار تومان به فروش می رسد که برای ۱۸۰ گرم، قیمت بسیار بالایی است. مصرف تن ماهی به علت دارا بودن امگا ۳ برای پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی توصیه می شود. همچنین به علت دارا بودن پروتئین بالا، برای کاهش وزن و افراد بدنساز بسیار مفید است.

انواع-کنسرو۲

 با گشت کوتاهی در فضای مجازی و سایت های فروش مواد غذایی، متوجه قیمت تعدادی از غذاهای کنسروی شدیم. برای مثال یک کنسرو خوراک لوبیا با وزن ۴۶۰ گرم باقیمت ۱۳۰ هزار تومان به فروش می رسد. کنسرو ذرت نیز با وزن ۴۲۰ گرم در این سایت با قیمت ۶۴ هزار تومان به فروش می رسد.

فسنجان-بدون گوشت

کنسروهای خورشت نیز، هرکدام قیمت خاص خود را دارند و یک کنسرو خورشت قیمه با وزن ۱۸۰ گرم ۸۱ هزار تومان و کنسرو خورشت قیمه بدون گوشت با وزن ۲ کیلو، ۳۴۵ هزار تومان به فروش می رسد. ۳۴۵ هزار تومان فقط برای آب و لپه و رب! حداقل اگر چند تکه گوشت داخل آن بود شاید می توان گفت که این قیمت منطقی به نظر می رسد. در جدول زیر می توانید قیمت انواع کنسرو ها را مشاهده کنید.

 

کنسرو

قیمت

قرمه سبزی بدون گوشت ۲ کیلویی

۳۸۰،۰۰۰

قرمه سبزی با گوشت ۲۸۵ گرمی

۱۱۲،۰۰۰

قیمه بادمجان ۲۸۵ گرمی

۱۰۸،۰۰۰

خورشت فسنجان با مرغ ۲۲۰ گرمی

۱۱۰،۰۰۰

خورشت فسنجان با گوشت ۲۸۵ گرمی

۱۱۵،۰۰۰

خورشت فسنجان ۲ کیلویی بدون گوشت

۵۵۱،۰۰۰

تن ماهی ۱۸۰ گرمی

۱۰۵،۰۰۰

خوراک لوبیا ۴۶۰ گرمی

۱۳۰،۰۰۰

کنسرو ذرت ۴۲۰ گرمی

۶۴،۰۰۰

کنسرو کله پاچه

۲۸۰،۰۰۰

خورشت قیمه ۱۸۰ گرمی

۸۱،۰۰۰

خورشت قیمه بدون گوشت ۲ کیلویی

۳۴۵،۰۰۰

جدول بالا نشان می دهد که گران ترین قیمت ها برای کنسروهایی هستند که به صورت خورشتی فروخته می شوند. اما هنوز فلسفه فروش خورشت قیمه بدون گوشت با این قیمت فضایی را متوجه نشدیم.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید