پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 34986 |
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ |
ارسال به دوستان
پ

چگونه لوازم خانگی اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

برای این که بتوانیم لوازم خانگی اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم چندین راهکار وجود دارد. با بالا رفتن قیمت لوازم خانگی و کم شدن قدرت خرید افراد جامعه، سود جویانی در این عرصه وارد شدند که لوازم تقلبی را به جای لوازم خانگی اصل جا زده و با قیمتی پایین تر از بازار به مردم می فروشند. ما اینجا هستیم که شما را راهنمایی کنیم تا یک انتخاب صحیح داشته باشید. پس برای اینکه فرق بین لوازم خانگی اصل از تقلبی را متوجه شوید شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می کنیم.

اقتصادسنج؛| اکوپدیا؛ با بالا رفتن قیمت لوازم خانگی و کم شدن قدرت خرید افراد جامعه، سود جویانی در این عرصه وارد شدند که لوازم تقلبی را به جای لوازم خانگی اصل جا زده و با قیمتی پایین تر از بازار به مردم می فروشند. ما اینجا هستیم که شما را راهنمایی کنیم تا یک انتخاب صحیح داشته باشید. پس برای اینکه فرق بین لوازم خانگی اصل از تقلبی را متوجه شوید شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می کنیم.

روش های تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی 

برای این که بتوانیم لوازم خانگی اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم چندین راهکار وجود دارد:

• همیشه از مغازه ها و فروشگاه های معتبر خرید کنید. فروشگاه های اینترنتی که نماد اعتماد الکترونیک دارند قابل اطمینان هستند و با خیالی آسوده می توانید از آن ها خرید کنید.

• هرگز فریب قیمت اجناس تقلبی را نخورید. فروشندگان اجناس تقلبی برای جلب توجه شما کالاهای خود را باقیمتی ارزان تر از قیمت معمول بازار عرضه می کنند تا شما را ترقیب به خرید کنند.

• به کیفیت چاپ جعبه و نوشته های آن توجه کنید. کارتن کالاهای اصل دارای بهترین کیفیت چاپ هستند و نوشته های آن با ناخن کنده نمی شوند. اگر محصولی را دیدید که نوشته های روی جعبه با ناخن خراشیده می شوند یا از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و ناخوانا هستند ، بدانید که محصول تقلبی است و نوشته ها بعدا روی کارتن چاپ شده اند.

• اکثر لوازم خانگی فیک و تقلبی لوازم جانبی ندارند. هنگام باز کردن جعبه به لوازم جانبی داخل آن دقت کنید.

• مدل کالای مدنظر خود را در اینترنت سرچ کنید. ممکن است کالا و مدلی که شما قصد خرید آن را دارید اصلا وجود خارجی نداشته باشد و توسط آن شرکت تولید نشده باشد. حتما تصویر کالایی را که قصد خرید آن را دارید با تصویری که در سایت رسمی آن برند یا سایت های معتبر دیگر وجود دارد تطبیق دهید و با مشاهده کوچک ترین مغایرتی از خرید آن اجتناب کنید. به این ترتیب با یک جستجوی ساده به تقلبی و اصل بودن لوازم خانگی پی خواهید برد.

برچسب اصالت کالا چیست؟

برچسب اصالت کالا مشخص کننده هویت کالای خریداری شده است. چنانچه از خصوصیات برچسب اصالت کالا مطلع شوید، متوجه خصوصیات خاص آن خواهید شد. این برچسب شامل مواردی از جمله؛ بارکد محصول تولید شده، زمان تولید یا تاریخ تولد محصول، تاریخ انقضا و سریال های خاص هر کالا می باشد.

برچسب اصالت کالا در تازه ترین وضعیت خود به رنگ سفید در زمینه ای از رنگ زرد شناسایی می شود. این لیبل را بر روی همه محصولاتی که از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت می کنند، زده خواهد شد. اشخاص سودجو برای بدل کردن برچسب اصالت کالا از هیچ کاری غافل نمی شوند. برچسبی که اشخاص متقلب می سازند دارای بارکد QR بوده که هیچ نوع اعتبار قانونی ندارد. برچسب های جدیدی که به وسیله وزرات بهداشت و سازمان غذا و دارو بر روی محصولات درج می شوند، قدری در طراحی ظاهری به نسبت لیبل های قدیمی تر فرق دارند.

شناسایی از راه شماره سریال و بارکد

شناسایی لوازم خانگی اصل را با انجام مراحل زیر و البته با صبر و حوصله انجام دهید: 

قدم اول: نخستین کاری که باید انجام دهید خواندن شماره سریال حک شده محصول به روی بدنه خارجی آن است تاکید می کنیم که شماره حک شده است.

قدم دوم: به هیچ عنوان به برچسب هایی که بروی قسمت های گوناگون محصول وجود دارد به آن ها اعتماد نکنید، چون که افراد سودجو به آسانی برچسب های محصولات گوناگون را چاپ و به صورتی که برای خریداران قابل تشخیص نباشد به قسمت های گوناگون می چسبانند.

قدم سوم: چنانچه شماره سریال محصول را بروی بدنه خارجی آن پیدا نکردید بهتر است از خرید آن محصول خودداری کنید چون که آن محصول تقلبی و غیر اصل است.

قدم پنجم: پس از پیدا کردن شماره سریال آن را بدون هیچ کم و کاست در گوگل جستجو کنید. نیاز است بدانید که شماره سریال محصولات به طور کامل خاص و منحصر بفرد است.

قدم ششم: از بین نتایج نمایش داده شده بهترین سایت، سایت مرجع آن محصول است، بنابراین حواستان باشد که از ورود به سایت دیگر دوری کنید.

قدم هفتم: اگر شماره سریال حک شده در محصول در سایت مرجع هم موجود بود آن محصول اصل است و با خیال آسان می توانید کالای مورد نظر را خریداری کنید.

قدم هشتم: چنانچه شماره سریال حک شده روی محصول را در نتایج جستجـو پیدا نکردید حتما آن محصول تقلبی و فیک می باشد و از خرید آن دوری کنید.

کارتن دستگاه را بررسی کنید

برای تشخیص کالای اصل از تقلبی کارتن دستگاه را بررسی کنید. اغلب محصولات تقلبی بسته بندی غیر حرفه ای داشته و از جعبه‌ های پلاستیکی یا مقوایی ارزان‌ قیمت و بی‌ کیفیت استفاده می کنند اما مارک‌ ها و شرکت‌ های خوب به دلیل احترام به مشتری و آسیب ندیدن محصولشان به بسته‌ بندی اهمیت می‌ دهند.

دارا بودن گارانتی لوازم خانگی

داشتن گارانتی یکی از مهم‌ ترین مراحلی است که زمان خرید باید به آن دقت کنید. با دریافت گارانتی محصول از اصل بودن قطعات محصول اطمینان پیدا می کنید؛ همچنین در صورت بروز هر مشکلی در کم‌ترین زمان می‌توانید آن را کاملاً رایگان حل کنید.

لوازم خانگی اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم

محصولات تقلبی بانه 

بانه شهری در کردستان است که به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی مسیر اصلی ورود لوازم خانگی به ایران است؛ اما متاسفانه امروزه شاهد بسیار زیادی از محصولات تقلبی در این شهر هستیم.

یکی از مهم ترین نکته هایی که امروزه بر سر زبان ها افتاده و باعث شده همه ما از خرید محصولات لوازم خانگی از شهر بانه دلهره داشته باشیم اختلاف زیاد قیمت می باشد.

متاسفانه برخی از فروشندگان و افراد سودجو امروزه کالاهای بی کیفیت و ناشناس را با استفاده از لوگو و برچسب برند های معتبر با قیمت کم به فروش می رسانند.

بیشترین سوالی که از ما درباره ی محصولات بانه پرسیده می شود این است که آیا اجناس بانه اصل هستند؟ در ذیل نکاتی را که می توانید با استفاده از آنها محصولات تقلبی بانه را تشخیص دهید ذکر کرده ایم.

برای تشخیص محصولات تقلبی بانه باید چکار کنیم؟

اولین راه برای جلوگیری از این مسئله خرید نکردن از فروشگاه های مجازی غیر معتبر است.

توجه داشته باشید هر فروشگاه معتبری دارای جواز کسب است و نمادهای قانونی را باید دریافت کرده باشد که در ادامه به صورت کامل به آن اشاره خواهیم کرد.

دومین راهکار برای تشخیص محصولات تقلبی بانه مراجعه به سایت مرجع و همان مراحلی است که در بالا ذکر کردیم.

هنگام خرید از بانه حتما برند و مدل دقیق دستگاه را از فروشنده درخواست کنید و سپس آن را در گوگل جستجو کنید.

برای اینکه نتیجه بهتری برای شما نشان داده شود پیشنهاد می شود مدل و مارک را با زبان انگلیسی و درست مانند خود سایت اصلی وارد کنید.

وارد سایت اصلی شوید و در قسمت جستجوی سایت مدل دستگاه را به طور کامل وارد کنید.

در صورتی که همین مدل در سایت مرجع وجود داشته باشد و امکانات و شکل ظاهری محصول تفاوتی با آن نداشته باشد از اصل بودن آن شک نداشته باشید.

نتیجه

امروزه کالا های تقلبی با استفاده از نام برند های معتبر روانه بازار شده اند که افراد را در خرید خود سردرگم می کنند و در این میان افرادی هستند که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند. پس با استفاده از نکات بالا شما می توانید در هنگام خرید لوازم خانگی خود وسایل اصل را از تقلبی تشخیص دهید و انتخاب صحیحی داشته باشید. راه های مختلفی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن محصول وجود دارد که ما در اینجا چند مورد آسان و راحت را برای شما عزیزان مطرح کردیم.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید