جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-03
کد خبر: 34390 |
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵ |
ارسال به دوستان
پ

ویژگی های یک کار آفرین موفق

یک کار آفرین موفق، ضمن ایجاد یک عملکرد سود آور، نیازهای خریدار عمده یا خرده فروشی خود و مصرف کننده را به تعادل می رساند. موفقیت دراز مدت در تولید به عوامل مختلفی، از جمله توانایی تحویل یک محصول قابل فروش و ادامه توسعه آن، توانایی برقراری ارتباط با خریداران و توانایی کار با حاشیه سود زیاد بستگی دارد.

سهیلا حسن وند| اقتصادسنج؛ یک کار آفرین موفق، ضمن ایجاد یک عملکرد سود آور، نیازهای خریدار عمده یا خرده فروشی خود و مصرف کننده را به تعادل می رساند. موفقیت دراز مدت در تولید به عوامل مختلفی، از جمله توانایی تحویل یک محصول قابل فروش و ادامه توسعه آن، توانایی برقراری ارتباط با خریداران و توانایی کار با حاشیه سود زیاد بستگی دارد.

کارآفرین (تولید کننده) چه کسی است؟

کارآفرین فردی است که با استفاده از قدرت خلاقیت خود یک بیزنس جدید ایجاد می‌ کند یا یک کسب و کار قدیمی را به شکلی جدید توسعه می‌ دهد. این کار ریسک بالایی به همراه دارد اما به همان میزان هم می‌ تواند دستاورد هایی بزرگ نیز ایجاد کند. شاید عاملی که زندگی یک کارآفرین را جذاب و هیجان‌ انگیز می‌کند، همین بخش جدایی‌ ناپذیر ریسک کردن در کارش باشد. کارآفرین ها تاثیرات بزرگ و مهمی در جهان ایجاد می‌ کنند، آن‌ ها نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد دنیا دارند اما تنها بخش اقتصادی نیست که از وجود کارآفرینان بهره می‌ برد، این افراد در زندگی اجتماعی آدم‌ های دیگر نیز تاثیرات مهمی ایجاد می‌ کنند. بنابر این می‌ توان گفت کارآفرین ها و تصمیماتی که این افراد می‌ گیرند نقش بسیار مهمی در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها دارند.

سه ویژگی اصلی کار آفرینان موفق

 ۱_ جسارت و مدیریت بحران

تولید به افراد مضطرب توصیه نمی شود. گاهی اتفاقات عجیبی رخ خواهد داد. ممکن است سفارش شما بعلت قطعی برق و مرخصی کارگرانتان شما را مشمول جریمه کند. ممکن است اپراتور دستگاه آسیب جدی دیده و مشکلات بیمه گریبان گیرتان شود. این مشکلات برای شخصیت های مضطرب بسیار آزار دهنده است. با وجود سود بالای فعالیت، کار آفرین از شدت آزردگی و استرس های ناشی از کار قید آن را زده است. فکر میکنید به مرور زمان مدیریت این وضعیت آسان تر خواهد شد ؟ شما برای زندگی بهتر، کسب و کارتان را شروع کرده اید پس منطقی نیست کسب و کارتان بر هم زننده ی آرامش زندگی شما باشد.

بخش زیادی از سرمایه شما درگیر کار است. مبالغی را بدهکارید و بسیاری از اوقات مطالبات شما به موقع پرداخت نخواهند شد. اگر در مواقع بحرانی می توانید آرامش را به خود باز گردانده و به مسائل دیگر بپردازید ویژگی جسارت و مدیریت بحران در شما وجود دارد. در غیر این صورت می توانید نوع کسب و کار خود را به سمتی سوق دهید که با شخصیت شما سازگارتر باشد. بسیار مهم است در مواقع حساس و بحرانی بهترین تصمیمات را بگیرید، تصمیماتی که در آرامش کامل گرفته می شوند به جسارت زیادی نیاز دارند.

۲_ تصمیم گیری فوری و قاطعانه

سخت انتخاب می کنید ؟ شما برای تولید ساخته نشده اید. لازم است در کمترین زمان ممکن بهترین تصمیمات را بگیرید و بر روی آن ها پا فشاری کنید. قطعا در موارد بسیاری فرصت هایی پیش رویتان قرار خواهند گرفت که ضمن ریسک بالا سود آوری فوق العاده ای دارند، تعلل در این موارد منجر به از دست دادن  کامل فرصت می شود. ممکن است مواد اولیه با قیمت بسیار مناسب به شما پیشنهاد شوند و فرصت بررسی کامل آن ها وجود نداشته باشد. بسیار مهم است که تصمیم درست را گرفته و تبعات آن را با آغوش باز بپذیرید.

۳_ صبر

کسب و کارهای تولیدی در دراز مدت اعتبار و سرمایه بیشتری نسبت به کارهای خدماتی حاصل می کنند. از طرفی کسب و کارهای خدماتی در کوتاه مدت سود چشم گیرتری خواهند داشت. کسب و کارهای زیادی  پس از سال ها تلاش و صرف هزینه به نقطه سر به سر سود و زیان می رسند. هر فعالیتی هر چقدر هم ساده دوران “خاک خوری” و کسب تجربه مربوط به خود را دارد. اگر دنبال نتایج سریع هستید یا شرایطتان به گونه ای است که زمان زیادی ندارید تحت هیچ شرایطی ریسک ورود به فعالیت های تولیدی را نپذیرید.

ساده ترین ایده های این حوزه در کمال ناباوری ممکن است زمان های بسیار زیادی را برای سود دهی نیاز داشته باشند. دوستان زیادی در شروع کار به تولید و سود می رسند، اما تولید یا سود دهی آن ها با بروز اولین مشکلات فنی، حساب رسی یا حقوقی ماه ها به تعویق می افتد. هر چقدر هم دقیق و حساب شده و با برنامه عمل کنید باز هم در شرایطی قرار خواهید گرفت که در صورت نبود ویژگی صبر، کسب و کار خود را رها میکنید.

ویژگی های یک کار آفرین موفق

چطور به یک کارآفرین موفق تبدیل شویم؟

۱) داشتن انگیزه

کارآفرینان معمولا آدم هایی خوش بین، آینده نگر و علاقه مند به پیشرفت در زندگی هستند. این افراد اعتقاد دارند که موفق خواهند بود و حاضر هستند برای به دست آوردن سود یا کمک به دیگران، روی منابعی که در دست دارند نیز ریسک کنند. کارآفرینان موفق معمولا از انرژی بسیار زیادی برخوردار هستند و نمی توانند برای رسیدن به آنچه در ذهن دارند، صبر کنند.

این افراد همواره به کسب و کار خود فکر می کنند و به دنبال راهی برای افزایش سهم خود در بازار مربوطه هستند. آیا شما هم جزو کسانی هستید که برای رسیدن به موفقیت به اندازه کافی انگیزه دارند؟ آیا می توانید انگیزه خود را برای طولانی مدت حفظ کنید؟ اگر چنین است شما اولین ویژگی یک کارآفرین موفق را درون خود دارید.

۲) داشتن روحیه پیگیری و خلاقیت

یکی از مهارت های مهمی که شما باید به منظور رشد کسب و کارتان در خودتان تقویت کنید، پیگیر بودن است. کارآفرینان موفق ظرفیت بسیار بالایی برای شناخت و دنبال کردن فرصت های طلایی پیش روی خود دارند. به عنوان مثال کسانی که می توانند فروشنده های بسیار موفقی شوند، توانایی بسیار بالایی در پیگیری و تلاش برای جلب نظر مشتری دارند.

شما باید تمامی ایده هایی که در زمینه کاری شما وجود دارند را شناسایی و روی کاغذ بیاورید. سپس سعی کنید ایده خود را به شکلی خلاقانه شکل دهید. کارآفرینان موفق همواره ایده هایی نو و خلاقانه در ذهن دارند. خلاقیت در واقع همان چیزی است که میان یک فرد موفق و یک انسان عادی تفاوت ایجاد می کند.

۳) قدرت مذاکره کردن

یک کار آفرین موفق باید بتواند در زمینه مذاکره کردن به شکلی مناسب عمل کند. در واقع هر چقدر که آن ها بتوانند در مذاکره عملکرد بهتری را داشته باشند، موفقیت بیشتری را کسب خواهند کرد. به عنوان یک کارآفرین باید بتوانید بر سر موضوعات مورد بحث به شکلی مناسب مذاکره کنید. چرا که در طولانی مدت این کار به یک امر تعیین کننده در کسب و کار تبدیل می شود.

بسیاری از کارآفرینان به دلیل نداشتن مهارت مذاکره در طول مسیر با مشکلات زیادی رو به رو شده و شکست را تجربه می کنند. موضوعی که باید به آن اشاره کرد این است که خوشبختانه مذاکره کردن مهارتی اکتسابی است. به همین دلیل افراد می توانند با تمرین و تلاش آن را فرا گیرند.

۴) مهارت های تجاری عالی

یکی دیگر از دلایل اصلی موفقیت کارآفرینان، داشتن مهارت های تجاری و مالی عالی است. شاید خیلی از افراد این تصور را داشته باشند که برای شروع یک کسب و کار باید سرمایه ای عظیم داشت. اما این باور همیشه درست نیست. اگر شما مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق را داشته باشید، می توانید با کمترین بودجه ممکن کار خود را شروع نمایید.

کار آفرین موفق کسی است که می تواند سیستم های داخلی، فرآیندها و محصولات لازم برای موفقیت یک کسب و کار را فراهم آورند. در کنار آن نیز روی فروش، گردش مالی و سود آوری نیز متمرکز می شوند. در واقع می توان گفت تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق به مهارت های تجاری فرد و دانش فنی او بستگی دارد. اگر تصمیم دارید کارآفرینی موفق شوید، حتما مهارت ها و استعدادهای درونی خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

۵) داشتن توانایی رهبری کردن

شما به عنوان یک کار آفرین موفق روی صندلی راننده نشسته اید. به همین دلیل باید بتوانید اطرافیان خود را به شکلی مناسب رهبری نمایید. شما باید مشخص کنید که یک کارمند هستید یا کسی هستید که می تواند دیگران را استخدام کرده و رهبری نماید. چرا که رهبر بودن یکی از مهم ترین خصوصیات کارآفرینان موفق است.

۶) ریسک پذیری

یکی دیگر از ویژگی های کار آفرین موفق ریسک پذیری است. در واقع کارآفرینان معمولا افراد ریسک پذیری هستند که همیشه آماده رفتن به عمق آینده ای هستند که هنوز از ساختار آن مطمئن نیستند. با این حال موضوع این است که هر ریسک کردنی باعث تبدیل شدن به یک کار آفرین موفق نمی شود. چیزی که سبب موفقیت آنها می شود این است که تمایل دارند زمان و هزینه خود را روی ناشناخته ها سرمایه گذاری کنند. اما در کنار آن برنامه ریزی مناسب برای رویارویی با موضوعاتی که بابت آن ها مطمئن نبوده اند را نیز خواهند داشت.

همین آماده بودن و محاسبه میزان ریسک ها است که به کارآفرینان این امکان را می دهد که در صورت عدم موفقیت به عقب بازگردند.

۷) برنامه ریزی

کارآفرینی کاری است که در آن باید یک کسب و کار را از هیچ به وجود آورد و هم‌ زمان، منابع محدود را نیز مدیریت کرد (منابعی هم‌چون زمان، پول، ارتباطات شخصی). کارآفرینی یک تعهد بلند مدت است، و تلاش برای برنامه‌ ریزی حتی‌الامکان از همان آغاز راه، حرکتی خردمندانه است. با این حال، در حقیقت، برنامه‌ ریزی برای همه چیز، و داشتن راه‌حل برای هر ریسک احتمالی ممکن است شما را از برداشتن حتی نخستین قدم نیز باز دارد. کارآفرینان موفق خود را برای هر چیزی آماده می‌ کنند، ولی مهم‌ تر از همه، آن ها همیشه این طبیعت و طرز فکر را در خود زنده نگه می‌ دارند که همواره قادر به مقابله با احتمالات پیش‌ بینی نشده باشند.

تحلیل امکان‌ سنجی انجام دهید؛ میزان حداقلِ زمان و سرمایه لازم را محاسبه کنید؛ با همان منابع محدود کار را آغاز کنید.

۸) یک تیم عالی بسازید

موفقیت یک کسب و کار بیشتر از آنچه که تصور می‌ روند به افرادی که آن را اداره می‌ کنند بستگی دارد. اینکه یک فرد چقدر با اصول مدیریت آشنا است، افراد گروه چقدر خلاقیت دارند، چه میزان انگیزه و پشتکار برای ادامه کار هست و چقدر روحیه کار تیمی در بینشان دیده می‌ شود بسیار مهم است.

پس اگر برای پست کاری نیاز به استخدام کارمند مناسب بود، تمام تلاشتان را بکنید که از لحاظ دانش و خصوصیات رفتاری مناسب‌ ترین شخص باشد. کسب و کار نمی‌ تواند بیشتر از ظرفیت مدیریت و دیگر افراد مجموعه رشد کند، بنابر این یادگیری و رشد فردی را سرلوحه کار خود قرار دهید.

۹) بافناوری روز آشنا شوید

در دنیای پرشتاب امروز خود را با فناوری و تکنولوژی‌ های روز آشنا کنید د‌ر غیر‌ این صورت از پیشرفت باز می‌ مانید. بسیاری از فناوری‌ ها باعث افزایش سرعت ارائه خدمات، کاهش هزینه‌ ها و بهبود روند انجام امور و افزایش فروش می شوند. به طور مثال برخی از روند های کاری مثل ثبت خرید، ارسال پیغام‌ های فروش می‌ توانند توسط امکانات دیجیتالی به صورت خودکار با کمترین خطا انجام شوند.

۱۰) توجه بازار را به کسب و کار خود جلب کنید

خوب کار کنید و صداقت کاری و حرفه‌ای‌ گری را در کسب‌ و‌ کار ‌فراموش نکنید. برای اینکه افراد بیشتری به وجود شما پی ببرند بسته به نوع کار و روش‌ هایی است که انتخاب می کنید ب طور مثال؛

ساخت ویدئوهای کوتاه و تولید محتوا یک روش بسیار موثر بازاریابی برای آگاهی مشتریان بالقوه است. فعالیت هدفمند در شبکه‌ های اجتماعی راهکار دیگر جلب افراد بیشتر است. کانال‌ های خوبی را انتخاب نمایید و از طریق آن ها مشتریان بیشتری را جذب کنید. این کانال‌ ها می‌ تواند تحت نظارت خود شما باشند یا از خدمات آن ها برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید.

کارآفرینان، جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل می کنند

کارآفرینان با ایده‌ هایی که می‌ سازند و فعالیت‌ هایی که می‌ کنند در تلاش هستند تا جهان ما را زیبا تر کنند، کلیشه‌ ها را دور بزنند و کارها را به شکلی راحت‌ تر و پر بازده‌ تر انجام دهند. مسیری که کار آفرین ها طی می‌ کنند در بسیاری از مواقع مسیری پر پیچ و خم و پر چالش است اما از پس همین چالش‌ ها و سختی‌ ها، موفقیت‌ ها و دستاورد های بزرگی حاصل می‌ شود که نه فقط بر زندگی خود فرد کارافرین بلکه بر زندگی افراد دیگر نیز تاثیر می‌ گذارد.

نتیجه نهایی 

مدیران موفق تولید، باید سطح بالایی از خدمات به مشتری را ارائه بدهند تا وفا داری به مشتری و رابطه مناسب با خریداران، شکل بگیرد. تولید کنندگان باید در هنگام نقص یا تأخیر در تحویل محصولات به مشتری از توزیع کنندگان یا خرده فروشان درخواست خدمات کنند. آنها همچنین باید هنگام ورود محصولات معیوب به بازار، پاسخگوی مصرف کنندگان باشند. یکی از راه های حفظ سطح بالای خدمات به مشتری این است که اطمینان حاصل کنید پرسنل خدماتی کافی برای رسیدگی به موقع با مسائل را در اختیار دارید.

گفتنی است، یک مدیر موفق در تولید، حفظ استاندارد های بالای خدمات و ارزیابی منظم عملکرد خدمات را به عنوان یک نکته مهم در نظر می گیرد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید