پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 69121 |
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹ |
ارسال به دوستان
پ

عربستان سعودی چگونه در حال تبدیل شدن به رهبر جهانی در بیوتکنولوژی است؟

یک گزارش صنعتی نشان می دهد که عربستان سعودی از سال ۲۰۲۱ تاکنون ۳.۹ میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده و خوشه های بیوتکنولوژی نوآورانه ای را در تلاش خود برای تبدیل شدن به یک رهبر تحقیقاتی جهانی ایجاد کرده است.

اقتصادسنج | یک گزارش صنعتی نشان می دهد که عربستان سعودی از سال ۲۰۲۱ تاکنون ۳.۹ میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده و خوشه های بیوتکنولوژی نوآورانه ای را در تلاش خود برای تبدیل شدن به یک رهبر تحقیقاتی جهانی ایجاد کرده است.

عربستان سعودی بسیار در صنعت بیوتکنولوژی سرمایه‌گذاری می‌کند و از سال ۲۰۲۱ مبلغ ۳.۹ میلیارد دلار را برای تحقیق و توسعه صرف کرده است. هدف آن‌ها تبدیل شدن به یک مرکز جهانی در این صنعت و تولید دارو است. دانشگاه علوم و فناوری پادشاه عبدالله و بیمارستان و مرکز تحقیقات تخصصی پادشاه فیصل نقش کلیدی در این تلاش دارند و در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده‌اند.

پروژه‌های این کشور، مانند برنامه ژنوم انسانی عربستان سعودی و شبکه آزمایش بالینی عربستان، فرآیندها را ساده‌تر می‌کنند و تحقیقات را تقویت می‌کنند.

استراتژی ملی بیوتکنولوژی قواعد کشور را برای آزمایش‌ها، تست‌ها و اخلاق زیستی بهبود می‌بخشد. گام بعدی رویکرد هدفمندی است که شامل مشارکت دولت و سهامداران خصوصی با اهداف مشترک و انگیزه‌های قوی سرمایه‌گذاری است.

امید است که این اقدامات باعث رشد صنعت بیوتکنولوژی داخلی و بردن آن به صحنه جهانی شود. کارشناسان معتقدند که یک سیستم بیوتکنولوژی در سراسر کشور اقتصاد را تنوع بخشی خواهد کرد، شغل‌های ماهر ایجاد خواهد کرد، و سودهای بهداشتی و اجتماعی زیادی به دنبال خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید