پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 98346 |
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱:۴۸ |
ارسال به دوستان
پ

حمله به انصارالله یمن منجر به جنگ بزرگ در خاورمیانه می شود؟

تریتا پارسی معاون اندیشکده کوئینسی: چند نکته در مورد برنامه‌ ایالات متحده و بریتانیا برای بمباران یمن در تلافی حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ، که حوثی‌ها برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل جهت توقف کشتار خود در غزه به آن مبادرت کرده‌اند.

اقتصادسنج؛ تریتا پارسی معاون اندیشکده کوئینسی عنوان کرد: چند نکته در مورد برنامه‌ ایالات متحده و بریتانیا برای بمباران یمن در تلافی حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ، که حوثی‌ها برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل جهت توقف کشتار خود در غزه به آن مبادرت کرده‌اند.

اول از همه، قطعنامه سازمان ملل که حوثی‌ها را محکوم می‌کند، مجوز استفاده از زور را نمی دهد، اگرچه حق دفاع از خود را برای کشورهایی که کشتی‌هایشان مورد حمله قرار گرفته است، به رسمیت می‌شناسد.

ثانیاً، اگر هدف تهاجم، توقف حملات حوثی‌ها بدون تشدید تنش به سمت یک جنگ تمام عیار باشد، بمباران آنها در گذشته کاملاً ناکارآمد بوده است. می توانید این را از سعودی ها بپرسید.

علاوه بر این، بمباران آنها به احتمال زیاد تنش ها را تشدید خواهد کرد، به این معنی که نه تنها حملات متوقف نمی شوند، بلکه جنگ گسترده تری که بایدن به دنبال جلوگیری از آن است، احتمالاً به واقعیت تبدیل خواهد شد. در واقع، اگر هدف متوقف کردن آنها باشد، آتش بس در غزه به احتمال زیاد، آن را حل خواهد کرد. حوثی ها اعلام کرده اند که در صورت توقف جنگ اسرائیل، آنها هم متوقف خواهند شد. در طول ۶ روز آتش بس (در ماه نوامبر) تنها یک حمله در دریای سرخ صورت گرفت که می توان آن را به حوثی ها نسبت داد.

آتش‌بس جدا از آزادی گروگان های اسرائیل، همچنین تنش‌ها را در عراق و سوریه در قبال ایالات متحده آرام می‌کند.

پس سؤال اینجاست که چرا ایالات متحده و بریتانیا آتش بس را که به احتمال زیاد موفق از اب در خواهد آمد را رد می کنند و در عوض سیاستی را دنبال می کنند که بیشترین احتمال را برای تشدید تنش دارد؟

این موضوع یک بار دیگر نشان می‌دهد که هر روز که آتش‌بس در غزه برقرار نمی‌شود، به گسترش جنگ نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شویم و آمریکا بار دیگر با جنگ انتخاب ها در خاورمیانه روبروست.

حمله آمریکا و انگلیس به یمن اشتباه است

آندریاس کریگ، استاد کینگز کالج لندن و کارشناس حوزه خاورمیانه عنوان کرد: این یک اشتباه بزرگ برای بریتانیا و آمریکا خواهد بود که جنگ را به یمن بکشانند:

۱) ۸ سال کارزار عربستان، حوثی‌ها را باز نداشت، بلکه جسور کرد

۲) حوثی‌ها شبکه‌ای از بازیگران مقاوم/غیرقابل نابودی هستند که نمی‌توان آنها را از هوا از بین برد.

۳) هرگونه حمله هوایی/دریایی به مواضع حوثی ها تنبیهی خواهد بود و آنها را فقط خشمگین می کند تا عملیات خود را گسترش دهند.

۴) تنش فعلی محدود به پارامترهای جنگ غزه است؛ هر گونه تشدید تنش می تواند شبه نظامیان را به گسترش دامنه عملیاتی علیه تجارت جهانی (فراتر از غزه/اسرائیل) سوق دهد.

۵) زیرساخت پرتابگرهای پهپادها/موشک ها متحرک است و از بین بردن آن ها از دور سخت است.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید