جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-03
کد خبر: 114487 |
تاریخ انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

کشورهایی که بیشترین انرژی هسته ای در دنیا را تولید می کنند+ اینفوگرافیک

دانشمندان در کره جنوبی اخیراً در آزمایش همجوشی هسته ای رکوردشکنی کردند. آنها به مدت ۴۸ ثانیه دمایی را هفت برابر دمای هسته خورشید حفظ کردند. اما تولید انرژی تجاری قابل دوام از همجوشی هسته ای همچنان بیشتر ایده ای علمی_تخیلی است تا نزدیک به واقعیت. در همین حال، برادر قابل اعتمادتر آن، شکافت هسته‌ای، چندین دهه است که به جهان نیرو می دهد. در اینفوگرافیک زیر، تولیدکنندگان برتر انرژی هسته‌ ای که بر حسب تراوات ساعت (TWh) اندازه‌گیری می‌شود، نشان داده شده است. داده‌های مربوط به این موضوع از موسسه انرژی هسته‌ ای، آخرین بار در آگوست ۲۰۲۲ به‌روزرسانی شده است.

اقتصادسنج| دانشمندان در کره جنوبی اخیراً در آزمایش همجوشی هسته ای رکوردشکنی کردند. آنها به مدت ۴۸ ثانیه دمایی را هفت برابر دمای هسته خورشید حفظ کردند. اما تولید انرژی تجاری قابل دوام از همجوشی هسته ای همچنان بیشتر ایده ای علمی_تخیلی است تا نزدیک به واقعیت. در همین حال، برادر قابل اعتمادتر آن، شکافت هسته‌ای، چندین دهه است که به جهان نیرو می دهد. در اینفوگرافیک زیر، تولیدکنندگان برتر انرژی هسته‌ ای که بر حسب تراوات ساعت (TWh) اندازه‌گیری می‌شود، نشان داده شده است. داده‌های مربوط به این موضوع از موسسه انرژی هسته‌ ای، آخرین بار در آگوست ۲۰۲۲ به‌روزرسانی شده است.

کدام کشور بیشترین انرژی هسته ای را تولید می کند؟

به گزارش روزیاتو، تولید انرژی هسته‌ای در ایالات متحده بیش از دو برابر میزان تولید چین (رتبه دوم) و فرانسه (رتبه سوم) روی هم است. در مجموع، ایالات متحده نزدیک به ۳۰ درصد از تولید انرژی هسته ای جهان را به خود اختصاص داده است.

بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان + اینفوگرافیک

با این حال، انرژی هسته ای یک پنجم برق آمریکا را تامین می کند. برخلاف فرانسه که ۶۰ درصد برق خود را از نیروگاه های هسته ای تامین می کند.

کدام کشورها بیشترین انرژی هسته ای را تولید می کنند؟

کدام کشورها بیشترین انرژی هسته ای را تولید می کنند؟

نکته برجسته دیگر این است که چگونه چین در دهه گذشته به سرعت توانایی های انرژی هسته‌ای خود را افزایش داده است. برای مثال، بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، چین سهم خود از تولید انرژی هسته‌ای جهانی را از کمتر از ۱۰ درصد به بیش از ۱۴ درصد افزایش داد و از فرانسه در رتبه دوم پیشی گرفت.

در نقطه مقابل، سهم بریتانیا در همان دوره زمانی به ۲ درصد کاهش یافته است.

بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان + اینفوگرافیک

در همین حال، اوکراین برای تامین برق شبکه خود به شدت به انرژی هسته‌ای متکی است. در مارس ۲۰۲۲، پس از اینکه نیروهای روسی کنترل این تاسیسات را به دست گرفتند، دسترسی به نیروگاه هسته ای کلیدی خود در زاپوریژیا (Zaporizhzhia) را از دست داد. این نیروگاه که با شش راکتور ۱۰۰۰ مگاواتی یکی از بزرگترین نیروگاه های اروپا است، در حال حاضر هیچ چیز تولید نمی کند و محل حملات اخیر هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید