جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-03
کد خبر: 43389 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۰۳ |
ارسال به دوستان
پ

چگونه از اتاق اکو نجات پیدا کنیم؟

اگر اطرافتان توسط افرادی احاطه شده است که مانند شما فکر می‌کنند و با شما موافق هستند، در یک اتاق اکوی طرز فکر و صدای خودتان گیر افتاده‌اید.

اقتصادسنج| اگر اطرافتان توسط افرادی احاطه شده است که مانند شما فکر می‌کنند و با شما موافق هستند، در یک اتاق اکوی طرز فکر و صدای خودتان گیر افتاده‌اید. در چنین شرایطی ممکن است ناخودآگاه سیگنال‌هایی را به تیم خود ارسال کنید مبنی بر اینکه تمایلی به نظرات و ایده‌های مخالف ندارید.

چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که همه کارمندان خود، حتی آنهایی که اعتقاداتشان با شما متفاوت است از نظر روانی در محل کار احساس امنیت می‌کنند؟ چگونه می‌توانید از زندان اکوی افکار خودتان رهایی یابید؟

با درخواست مداوم برای دریافت بازخورد و ورودی اطلاعات شروع کنید. زمان و فضایی را برای تیم خود در نظر بگیرید تا صادقانه ایده‌پردازی کند. به تیم خود بگویید: «همه ما نقاط کور داریم، از جمله من. من به کمک شما نیاز دارم تا نقطه کور خودم را ببینم و می‌خواهم اگر فکر می‌کنید من اشتباه می‌کنم، مرا مورد پرسش قرار دهید و با من مخالفت کنید.»

در مرحله بعد، از اعضای تیم خود ایده‌هایشان را بخواهید (حتی اگر نیمه‌کاره باشند). و حتماً صداهای مستقلی که نظر مخالف دارند، منطق شما را زیر سوال می‌برند یا با شما مخالف هستند، را علناً تأیید کنید و از آن‌ها تشکر کنید.

وقتی تیم شما می‌بیند که در برابر نظرات چالش‌برانگیز با قدردانی برخورید می‌کنید، کارمندان ترسوی بیشتری را تشویق می‌کنید که حرفشان را بزنند. در نهایت، نگرش کنجکاوی را در پیش بگیرید و برای درک بهتر دیدگاه دیگران سؤال بپرسید.

به عنوان مثال، ممکن است بپرسید، “چه چیزی شما را به این نتیجه رساند؟” یا بگویید «بیشتر به من بگو» و از آنجا اتاق فکری جدید خود را بسازید.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید