جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-03
کد خبر: 40988 |
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲ |
ارسال به دوستان
پ

ویژگی های یک تبلت خوب برای دانش آموزان

تبلت هایی که صرفا جهت اهداف آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند نیازمند یک سری از خصوصیات و ویژگی‌ها هستند که برای مثال می توان از کم وزن بودن، داشتن میزان حافظه مناسب و سیستم عامل به روز در آن ها نام برد. در ادامه ویژگی‌های یک تبلت خوب برای دانش آموزان را برای شما توضیح خواهیم داد.

اقتصادسنج| اکوپدیا؛ تبلت هایی که صرفا جهت اهداف آموزشی مورد استفاده قرار می گیرند نیازمند یک سری از خصوصیات و ویژگی‌ها هستند که برای مثال می توان از کم وزن بودن، داشتن میزان حافظه مناسب و سیستم عامل به روز در آن ها نام برد. در ادامه ویژگی‌های یک تبلت خوب برای دانش آموزان را برای شما توضیح خواهیم داد.

کاربرد تبلت دانش آموزی چیست؟ 

تبلت وسیله ای سبک و راحت و قابل حمل با امکان دسترسی آسان به اینترنت از طریق Wifi و یا GPRS (در تبلت های سیم کارت خور) برای انجام تحقیق ها و مطالب مورد نیاز درسی و مطالب علمی مورد نیاز دانش آموزان است. از موارد دیگر استفاده از تبلت در امر آموزش می توان به قابلیت خواندن کتاب های الکترونیک در قالب Word و یا PDF اشاره کرد. بسیاری از نرم افزار های کاربردی برای آموزش و یادگیری مهارت ها از جمله آموزش زبان انگلیسی در تبلت قابل استفاده هستند. از موارد دیگر استفاده دانش آموزان از تبلت می توان به مشاهده فیلم های آموزشی و نیز گوش کردن به فایل های صوتی و همچنین برای سرگرمی نام برد.

نکته مهم در راهنمای خرید بهترین تبلت دانش آموزی

یکی از نکات مهم در راهنمای خرید بهترین تبلت دانش آموزی، توجه به اندازه و وزن آن است. بهتر است بیش از هر چیز در مورد سایز صفحه نمایش تبلت و وزن آن تصمیم بگیرید. از آنجا که دانش‌ آموزان برای حضور در کلاس‌های مجازی معمولا هر روز و به صورت طولانی مدت تبلت را در دست می‌گیرند، دقت کنید تا تبلت بیش از حد سنگین نباشد. هر چه وزن تبلت سبک‌ تر باشد، بهتر است. با این حال این موضوع را هم در نظر بگیرید که ظرافت آن منجر به کاهش میزان مقاومت آن نشود.

چگونه بهترین تبلت دانش آموزی را انتخاب کنیم؟

صفحه ‌نمایش

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تبلت دانش آموزی، صفحه‌نمایش آن است. اندازه صفحه‌ نمایش تبلت‌ها معمولا بین ۷ تا ۱۳.۵ اینچ  است. عموما برای دانش‌آموزان و دانشجویان صفحه‌نمایش ۸ اینچی با رزولوشن Full HD مناسب است؛ چون قابلیت استفاده با یک دست را دارد.

ویژگی تبلت دانش آموزی

از نظر کیفیت صفحه‌نمایش به‌طور کلی تبلت‌های موجود در بازار دو نوع صفحه‌نمایش دارند: LCD و OLED/AMOLED. صفحه‌نمایش OLED/AMOLED نسبت به صفحه‌ نمایش دیگر درخشان‌تر است. وضوح صفحه‌نمایش از دیگر ویژگی‌ های مهم آن است.

پردازنده

اگر می‌خواهید تبلت دانش آموزی که می‌خرید حین اجرای برنامه‌ها هنگ یا تاخیر نداشته باشد بهتر است تبلتی را انتخاب کنید که حداقل CPU چهار هسته‌ای داشته باشد. هرچه تعداد هسته‌ها بیشتر باشد، تبلت در اجرای برنامه‌های مختلف رو سفیدتان می‌کند.

RAM

رم تبلت دست‌ در دست پردازنده می‌دهد تا تبلت شما را به یک دستگاه پرسرعت تبدیل کند. برای اطمینان از این‌که تبلت دچار کندی و هنگی نمی‌ شود، RAM حداقل باید ۳ گیگابایت باشد. تبلت با رم کم‌ تر از ۳ گیگابایت یک پیاده‌ روی تمام‌ عیار روی اعصاب خودتان و فرزندتان است.

حافظه

اگر قرار است برنامه‌ های زیادی روی تبلت بریزید و ویدئوهای بسیاری در آن ذخیره کنید، کم‌ تر از ۶۴ گیگابایت شما را دچار دردسر خواهد کرد؛ ولی جای نگرانی نیست. بیشتر تبلت‌ ها اسلایت اضافی برای واردکردن کارت حافظه دارند تا این مشکل را ختم به خیر کنند.

باتری

بهترین تبلت، تبلتی‌ست که باتری آن با استفاده‌های مختلف یک روز کامل دوام بیاورد تا فرزندتان مجبور نباشد ۲۴ ساعته به پریز برق سنجاق شود. بسته‌ به سایز صفحه‌ نمایش، تبلتی را باید انتخاب کنید که این نیاز را برآورده کند. یک تبلت ۱۰ اینچی حداقل باید ظرفیت ۷۰۰۰ میلی‌ آمپری داشته باشد. تبلت‌ های با اندازه بزرگ‌ تر (۱۱ یا ۱۲ اینچی) باید نزدیک ۱۰۰۰۰ میلی‌ آمپر ظرفیت داشته باشند تا یک روز کامل دوام بیاورند.

سیستم‌ عامل

در خرید تبلت دانش آموزی، چه سیستم‌ عامل اندروید انتخاب کنید، چه ‌ios و چه ویندوز، باید به این نکته توجه داشته باشید که بعدها به‌روزرسانی سیستم‌ عامل برای تبلت شما هم ارسال شود تا برای دریافت اپلیکیشن‌ های جدید به مشکل بر نخورید.

ویژگی تبلت دانش آموزی

هرکدام از این سیستم‌ عامل‌ها‌ معایب و مزایایی دارند. به‌طور مثال تنوع برنامه‌ها در سیستم‌عامل اندروید بیشتر و سرعت برنامه‌ها در ios بالاتر است؛ ولی تحریم‎‌‌های کمرشکن اپل قدری آزاردهنده است. سیستم‌عامل ویندوز هم مشابه سیستم دسکتاپ است و از این نظر مشکلی برای فرمت‌ برنامه‌های لپ‌تاپ و تبلت نخواهید داشت.

ویژگی تبلت دانش آموزی

دوربین

دوربین تبلت‌ها به‌ اندازه دوربین گوشی‌ها اهمیت ندارند؛ پس لازم نیست خیلی مته به خشخاش گذارید. دوربین اصلی ۸ مگا پیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگا پیکسلی یک دوربین معقول در تبلت دانش آموزی است؛ کم‌ تر از این اعداد باشد هم کارتان راه می‌افتد. اگر می‌خواهید فرزندتان در جلسات آنلاین تصویر ترگل‌ ورگل‌ تری داشته باشد، حین انتخاب تبلت، به دوربین جلو دقت بیشتری کنید.

بهترین تبلت های دانش آموزی در بازه‌های قیمتی مختلف

تبلت لنوو Lenovo Tab M7

برای خرید تبلت با قیمت کمتر از ۳ میلیون تومان بهترین گزینه پیش رو مدل Tab M7 از برند لنوو است. Tab M7 دارای پردازنده قوی و یک یا ۲ گیگابات حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش تا ۱۲۸ گیگ و صفحه نمایش ۷ اینچی است که با ابعاد ۶۰۰×۱۰۲۴ پیکسل و از نوع IPS LCD است. ظرفیت داخلی زیاد نکته بسیار خوب این تبلت است که برای نصب و اجرای انواع اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها کافی به نظر می‌رسد.

ویژگی تبلت دانش آموزی

همچنین دو دوربین ۲ مگاپیکسلی در عقب و جلوی تبلت نصب شده که برای  کلاس‌های آنلاین و تماس‌های تصویری مناسب به نظر می‌رسد. با این حال کیفیت بالاتری برای دوربین توصیه می‌شود. باتری تبلت از نوع ۳۵۹۰ میلی آمپر ساعت است که در کنار دیگر قطعات بسیار انتخاب خوبی است. از لحاظ دوام کارکرد باتری طی هر بار شارژ کردن، باتری قدرتمند این مدل مزیت Tab M7 در این رده قیمت برای یک تبلت دانش آموزی محسوب می‌شود.

تبلت لنوو Lenovo Tab M10 HD

مدل جدیدتر و به روز سری Lenovo Tab در حال حاضر مدل M10 است که با قیمت بسیار مناسب در مقایسه با امکانات آن در بازار به عنوان تبلت دانش آموزی به فروش می‌رسد. در این رده بازه  قیمت ۴ تا ۵ میلیون تومان را در نظر می‌گیریم. بسیاری از ابزارها و امکانات در این مدل سری Tab ارتقا یافته است.

دوربین جلو و عقب دستگاه به ۸ مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده که خبر بسیار خوبی است. در این مدل از سیستم دو میکروفونی ضبط و پخش صوتی “Dual microphone Technology” استفاده شده است، همچنین در این تبلت دو اسپیکر خطی با کیفیت صدای بسیار بالا در دو طرف دستگاه تعبیه شده است که پخش صدای با کیفیتی دارد. ابعاد صفحه نمایش تبلت در سری M10 تا ۱۰ اینچ تغییر می‌کند و تراکم پیکسلی این مدل‌ها ۱۲۰۰×۱۹۲۰ و ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل است.

ویژگی تبلت دانش آموزی

باتری سری M10 از نوع ۵۰۰۰ میلی آمپری است و از سری‌های قبل بسیار قدرتمند تر است و در حالت پخش و اجرا تبلت را برای حداقل ۷ تا ۱۰ ساعت کار مداوم روشن نگه خواهد داشت. به همین میزان مصرف و قدرت پردازنده و رم تبلت در این سری افزایش یافته است. حافظه رم از ۲ تا ۴ گیگابایت تغییر می‌کند. در مدلTab M10 X505X  که با قیمت حدود ۳ و نیم میلیون تومان به فروش می‌رسد، میزان رم ۲ گیگابایت و اندازه حافظه داخلی از ظرفیت ۳۲ گیگابایت شروع می‌شود. در مدل Tab M10 HD X306X رم به ۴ گیگ و برای حافظه داخلی ۶۴ گیگ اختصاص داده شده که از نوع MicroSD است. برخی مدل‌ها مثل Lenovo Tab M10 Plus از قاب فلزی مقاوم و ظریفی در طراحی خود استفاده کرده‌اند که در عین حال تبلت دانش آموزی را از ضربات و آسیب‌ها محافظت می‌کند.

تبلت سامسونگ Samsung Galaxy Tab A7 Lite 

تبلت Galaxy Tab A7 Lite SM-T225 یک تبلت دانش آموزی میان‌ رده سامسونگ به حساب می‌رود که مشخصات سخت‌ افزاری و نرم‌ افزاری متوسط و برخی قابلیت‌ های کاربردی و بسیار سودمند، آن را به گزینه‌ای مناسب در میان تبلت‌ های میان‌ رده تبدیل کرده است. قیمت مناسب این مدل در این رده که بین ۳ تا ۴ میلیون تومان است، دیگر مزیت آن محسوب می‌ شود. صفحه نمایش ۷/۸ اینچی و از نوع TFT و رزولوشن صفحه برابر با ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل و تراکم پیکسلی آن نیز ۱۸۹ پیکسل بر اینچ است. در این تبلت دانش آموزی چیپست به کار رفته، چیپست میان‌ رده Snapdragon 429 است که در آن یک پردازنده هشت هسته‌ای با سرعت ۳/۲ گیگاهرتز و همچنین یک پردازنده گرافیکی از نوع PowerVR GE8320 به کار رفته است.

ویژگی تبلت دانش آموزی

حافظه رم ۲ گیگابایتی در کنار این چیپست قدرت پردازشی خوبی برای Tab A7 به ارمغان می‌آورد و این تبلت قادر به اجرای بازی‌ها و برنامه‌ های نسبتا سنگین خواهد بود. حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت است که تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه MicroSD آن قابل افزایش است.

تبلت دانش آموزی جدید سامسونگ به عنوان دوربین اصلی یک دوربین ۵ مگاپیکسل در قسمت پشت تبلت و در قسمت جلو نیز یک دوربین ۲ مگاپیکسل به عنوان دوربین سلفی تبلت به کار گرفته است. از دیگر ویژگی‌های آن سیستم عامل Android 11، درگاه USB Type-C 2.0 و باتری قدرتمند  ۵۱۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت است. این تبلت دانش آموزی در رنگ‌های خاکستری تیره تا نقره‌ای و با یک فریم فلزی مقاوم و با کیفیت برای محافظت از آن در برابر آسیب‌ های احتمالی، عرضه می‌شود. ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده و باتری تبلت برای استفاده مداوم تا ۱۰ ساعت پاسخگو خواهد بود. صفحه نمایش M10 یک پنل IPS LCD با قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ و رزولوشن تصویر ۶۰۰×۱۲۸۰ پیکسل است که قدرت وضوح و نمایش بسیار بالایی دارد.

تبلت هوآوی Huawei MatePad T10s

هوآوی میت‌ پد مدل بسیار زیبا و متناسبی  وارد بازار کرده است. نسخه ۲ گیگ رم این مدل تبلت دانش آموزی را می‌توان با ۴ و نیم میلیون تومان خریداری کرد. MatePad T10s یک پردازنده‌ میان‌ رده با کارایی بالا، به همراه ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعت دارد که از آن بهترین کارایی ممکن را می‌توان انتظار داشت. در حالت پخش مداوم فیلم یک‌ بار شارژ باتری مدت زمان حدودی ۱۰ ساعت را در اختیار می‌گذارد که برای یک تبلت ارزان و اقتصادی بسیار مناسب است. پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G51 MP4 در کنار نمایشگر ۷/۹ اینچی همراه با پنل IPS LCD با رزولوشن تصویر ۸۰۰×۱۲۰۰ و تراکم پیکسلی ۱۵۶ در هر اینچ قرار گرفته است. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت تبلت و یک دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی در بخش جلویی تبلت قرار دارد.

ویژگی تبلت دانش آموزی

پالت رنگی نمایشگر در حال عادی تمایل به رنگ سرد و آبی دارد. از این رو هوآوی برای صفحه نمایش تبلت T10 قابلیت فیلتر نور آبی (Eye Comfort) را نیز قرار داده است که تا حد زیادی رنگ صفحه نمایش را هم اصلاح می‌کند. اندروید نسخه ۱۰ سیستم عاملی است که از ابتدا روی MatePad T10 برای استفاده کاربران راه‌اندازی شده است. تبلت دانش آموزی MatePad دارای اسپیکرهای استریو و قدرت پخش صوتی خوبی است. در دو طرف تبلت دو اسپیکر با فناوری Histen 6.1 تعبیه شده‌اند که شفافیت صدای بالایی در زمان پخش موسیقی دارا هستند.

تبلت لنوو Lenovo Yoga Smart Tab

این گزینه بهترین انتخاب برای دانش‌آموزان و کار آموزان است. ظاهر بیرونی Lenovo Yoga با این که شاید کمی از زیبایی معمول دور باشد، ولی بسیار عمل‌کردی و ظریف طراحی شده است. بخش انتهایی قطور تبلت که در امتداد یکی از اضلاع ادامه دارد، هم می‌تواند محلی برای نگه داشتن خود تبلت باشد و هم می‌توان از طریق آن تبلت را از جایی آویزان کرد. چیپست پردازنده این تبلت Snapdragon 429 با سرعت ۰/۲ گیگاهرتز است که همراه ۴ گیگابایت فضای رم و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت با فرمت emmc که تا ۲۵۶ گیگابایت MicroSD هم قابل افزایش است در پلتفرم دستگاه قرار گرفته‌اند. قیمت این تبلت در بازار روز تا ۷ میلیون تومان متغیر است و بدون شک از جمله قدرت‌مندترین مد‌ل‌های این رده Yoga Smart Tab است.

ویژگی تبلت دانش آموزی

دقت و وضوح رنگی و میزان کنتراست تصویر در مدل Yoga Smart Tab بسیار مطلوب است. صفحه نمایش ۱/۱۰ اینچی با Full HD IPS Panel و رزولوشن ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل که روشنایی تصویر مناسبی را هم دارا است. کیفیت صوتی دستگاه به فراخور دو بلندگوی JBL با قابلیت صدای دالبی “Dolby” که در دو گوشه فریم کار گذاشته شده، بسیار مطلوب است. با ورود به سایت اصلی این تبلت مشخصات اصلی محصول را رویت کنید. دوربین جلوی دستگاه ۵ مگاپیکسل و دوربین عقب یعنی دوربین اصلی تبلت ۸ مگاپیکسل کیفیت ثبت تصویر دارد که برای بهترین مدل در این رده کیفیت بسیار مناسبی است. قدرت پخش مداوم و عمر باتری در حدود ۱۰ ساعت کار مداوم و پخش تصویر بوده است. در این دسته تبلت‌های میان‌رده مدل Lenovo Yoga Smart Tab بالاترین عملکرد و بیشترین امکانات را دارا است. قیمت کنونی آن ۹ تا ۱۰ میلیون تومان است و از بهترین انتخاب‌های کاربردی در بازار پلتفرم‌های هوشمند است.

سخن پایانی

اگر شما نیز قصد دارید برای فرزندان خود تبلتی مناسب خریداری کنید باید به فاکتور های زیر توجه کنید:

برند، قدرت رام، میزان حافظه داخلی، پشتیبانی از سیم کارت، وضعیت شبکه اینترنت، سایز و رزولوشن صفحه نمایش، کیفیت دوربین و قیمت مناسب.

قطعا داشتن تبلت دانش آموزی مناسب و استفاده مفید از آن، می تواند در کیفیت تحصیلی فرزند شما در هنگام تحصیل مجازی یا حضوری مدارس بسیار موثر باشد. بنابراین شما می توانید با کمک توضیحات این مطلب به آسانی برای خرید تبلت مورد نظر اقدام کنید.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید