پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 84425 |
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ |
ارسال به دوستان
پ

قیمت جدید دام زنده اعلام شد

رئیس شورای تأمین دام کشور از کاهش قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در بازار تهران خبر داد و گفت که در هفته جاری به‌طور مجدد شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز خواهیم بود.

 اقتصادسنج| رئیس شورای تأمین دام کشور از کاهش قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در بازار تهران خبر داد و گفت که در هفته جاری به‌طور مجدد شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز خواهیم بود.

«منصور پوریان» اظهار داشت: براساس نرخ دام زنده، قیمت هر کیلوگرم لاشه گوسفندی تولید داخل با نرخ ۴۱۰ هزار تومان، لاشه وارداتی ۲۶۰ هزار تومان و گوشت گوساله در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نرخ ۲۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. وی تصریح‌کرد: با وجود نوساناتی که چندی پیش در بازار گوشت قرمز به لحاظ وزنی و قیمتی داشتیم، با مدیریت خوب دولت، گوشت گوسفندی و گوساله مورد نیاز کشور از محل واردات در حال تأمین است، به‌طوری که این محصول در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به وفور عرضه می‌شود. به گفته پوریان، استمرار در تأمین گوشت قرمز از محل واردات و تولید داخلی باعث شده که شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم تا جایی که به نرخ‌های منطقی برسیم.

رئیس شورای تأمین دام کشور گفت: هر ساله در پاییز و بهار زایش‌های خوبی انجام می‌شود، بنابراین اکنون با جمعیت دامی سبک خوبی در غرب کشور روبه‌رو هستیم؛ بنابراین به نظر می‌رسد برای فصل زمستان مشکلی در تأمین گوشت قرمز گوسفندی مورد نیاز کشور نداشته باشیم. وی اظهار داشت: امسال اقدامات خوبی در بخش پروار جمعیت گوسفندی انجام شده است، اما با وجود تأمین گوشت در تهران، در برخی استان‌های کشور از جمله خوزستان و البرز قیمت گوشت گوسفندی و گوساله بالاست و باید برای رفع این مشکل، گوشت گوسفندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به وفور تزریق شود.

پوریان با بیان اینکه در تابستان و زمستان هر سال با کاهش جمعیت دامی روبه‌رو می‌شویم، تصریح‌کرد: طبق گزارش‌های مرکز آمار ایران، اکنون جمعیت دامی سبک ۶۰ میلیون رأس است که ۱۵ میلیون رأس آن دام بُزی است. بنابراین یکی از مشکلات ما جمعیت بز است که نمی‌تواند نیاز گوشتی کشور را به دلیل سبکی وزن تأمین کند، اما در فصول زایشی مانند بهار و پاییز جمعیت دامی کشور به ۶۷ میلیون رأس نیز می‌رسد. به گفته وی، جمعیت دام سنگین کشور نیز ۴,۲ میلیون رأس گاو شیری، محلی و صنعتی است که از شرایط خوبی برخوردار نیست. بنابراین وزارت جهاد کشاورزی با واردات دام پای پروار جمعیت گوساله را ترمیم کرد تاجایی که به نظر می‌رسد امسال و سال آینده با مشکل گوشت گوساله روبه‌رو نخواهیم شد که البته تولید قراردادی یکی از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی بوده که به این امر کمک کرده است.

قیمت دام زنده

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید