جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
کد خبر: 42693 |
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ |
ارسال به دوستان
پ

فشار عرضه روی سهام کوچک تر بازار/ کاهش ۲۸۰۰ واحدی شاخص ‌کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار در حالی که در ابتدای معاملات روند رو به رشدی از خود ثبت کرده بود در نهایت با کاهش ۰.۱۷ درصدی همراه شد و به سطح ۱میلیون و ۶۵۶ هزار واحدی رسید.

اقتصادسنج؛ شاخص ‌کل بورس اوراق بهادار در حالی که در ابتدای معاملات روند رو به رشدی از خود ثبت کرده بود در نهایت با کاهش ۰.۱۷ درصدی همراه شد و به سطح ۱میلیون و ۶۵۶ هزار واحدی رسید.

نماد تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص و نماد فارس بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص ‌کل بورس گذاشتند.

شاخص کل هم وزن اما امروز با فشار بیشتری نسبت به شاخص کل رو به رو بود و در نهایت با کاهش ۰.۷۶ درصدی رو به رو شد تا فشار عرضه روی سهام کوچک بازار ادامه دار باشد.

ارزش معاملات خرد امروز نسبت به روز قبل کاهش یافت اما همچنان در سطوح مطلوبی قرار دارد؛ ارزش معاملات خرد امروز ۷۹۰۰ میلیاردتومان ثبت شد که از این‌مقدار ۴۷۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس ۱۹۰۰ میلیارد متعلق به فرابورس و ۱۳۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی است.

همچنین در بین صنایع بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه فلزات اساسی و خودرویی بوده است.

بعد از ۲ روز ورود پول حقیقی به بازار امروز روند این متغیر تغییر کرد و حقیقی ها امروز ۳۳۰ میلیارد پول از بازار سهام خارج کردند که می تواند ناشی از سیو سود معامله گران کوتاه مدتی باشد.

همچنین حقیقی ها امروز اقدام به تزریق ۲۲۵ میلیارد پول به صندوق های درآمد ثابت کردند که روند این متغیر هم نسبت به ۲ روز گذشته تغییر یافته است.

سرانه خرید اشخاص حقیقی در بازار امروز ۲۶.۱ میلیون تومان و سرانه فروش آن ها نیز ۲۴.۸ میلیون تومان بوده که نزدیک بودن این دو عدد نشان دهنده تعادل در بازار امروز است.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید