پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 111959 |
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱ |
ارسال به دوستان
پ

ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز شد+ جزئیات

ثبت نام در آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی سال ۱۴۰۳ از امروز (دوشنبه ۲۰ فروردین ) آغاز شده و تا روز دوشنبه ۲۷ فروردین ادامه دارد.

اقتصادسنج| ثبت نام در آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی سال ۱۴۰۳ از امروز (دوشنبه ۲۰ فروردین ) آغاز شده و تا روز دوشنبه ۲۷ فروردین ادامه دارد.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد در راستای ماده (۳) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که بر اساس آن ماده (۵) قانون دفاتر اسناد رسمی اصلاح شده است از بین متقاضیان واجد شرایط زیر از طریق آزمون کتبی و اختباره سردفتر استاد رسمی انتخاب کند.

داوطلبان واجد شرایط می‌توانند از امروز (دوشنبه ۲۰ فروردین) تا دوشنبه آینده (۲۷ فروردین) با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org ثبت‌نام کنند.

نحوه ثبت‌نام

تمامی متقاضیان ثبت نام در آزمون در صورت داشتن شرایط مندرج در اطلاعیه باید در روزهای یادشده به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و ضمن مطالعه دقیق راهنمای آزمون نسبت به ثبت نام اقدام کنند. در پایان ثبت نام به هر یک از متقاضیان کدرهگیری ارائه خواهد شد که متقاضیان لازم است تا پایان تمامی مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری کنند. ثبت نام منحصراً به صورت الکترونیکی بوده و متقاضیان لازم است از طریق درگاه اطلاع رسانی مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام کنند. ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول بوده و این دسته از متقاضیان مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ سه میلیون و ۲۰۰ هزار ریال (۳/۲۰۰/۰۰۰) به صورت الکترونیکی از طریق کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام کنند.

متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نام نویسی کرده و از موکول کردن آن به روزهای پایانی خودداری کنند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی مسترد نمی شود.

مدارک مورد نیاز ثبت نام

تکمیل تقاضانامه اینترنتی
پرداخت هزینه ثبت نام آزمون، فایل عکس اسکن شده متقاضی (یک قطعه عکس پرسنلی را با مشخصات) عکس ۴×۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ)، عکس اسکن شده در قالب JPG بوده و اندازه عکس باید حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ × ۲۰۰ و حجم آن نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد. همچنین تصویر متقاضی باید واضح مشخص و فاقد اثر مهر منگنه و هر گونه لکه باشد. حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. تا حد امکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد. (عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد. در صورت ارسال عکس غیر معتبر ثبت نام متقاضی باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌شود).

با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون های قبلی در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی رخ داده است که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام شده است. تاکید می شود علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما الصاق نشود. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف فرد متقاضی فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

تاریخ و محل برگزاری آزمون و نحوه توزیع کارت و اعلام نتایج

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۳۰ برای مشاهده و پرینت روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت آزمون در روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۲ با توجه به آمار شرکت کنندگان حسب مورد در مراکز استان و شهرستان برگزار خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی متقاضیان خواهد رسید.

تمامی اطلاع رسانی ها اعم از اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه و زمان و مکان آزمون اعلام نتیجه آزمون زمان ثبت نام حضوری قبول شدگان آزمون کتبی زمان احراز صلاحیت عمومی و سایر مراحل از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی www.ssaa.ir انجام خواهد شد.

در صورت عدم اطلاع متقاضی از هر یک از مراحل مذکور مسئولیت آن متوجه وی است و هیچ گونه حقی برای تکرار هیچ یک از مراحل فوق برای او نخواهد بود. این سازمان نیز هیچ گونه تعهدی برای تکرار مراحل گذشته نخواهد داشت. درخواست استفاده از سهمیه ایثارگری فقط در زمان ثبت نام اولیه امکان پذیر بوده و بعد از آن هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد شد.

ایثارگران جانبازان حداقل ۱۰ درصد آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه فرزندان و همسران شهدا فرزندان و همسران جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر ، فرزندان و همسران آزادگان و فرزندگان رزمندگان دارای حداقل ۱۲ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه از اولویت مقرر و امتیازات مربوطه برخودار می شوند.

مشمولان این بند ضروری است گواهی مربوطه و کارت ایثارگری را از مراجع ذیصلاح حسب مورد بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی استان ستاد رسیدگی به امور آزادگان بنیاد شهید انقلاب اسلامی) تا قبل از برگزاری آزمون اخذ نمایند. همچنین در زمان ثبت نام آزمون گزینه سهمیه ایثارگری خود را در بند مربوط درج نمایند. در غیر این صورت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مسئولیتی جهت اعمال سهمیه ایشان ندارد.

همچنین صرف ثبت نام و شرکت و اکتساب نمره کتبی حقی برای متقاضی ایجاد نمی کند، بدیهی است پذیرش نهایی بعد از انجام اختیار و با احراز صلاحیت داوطلب برای تصدی سردفتری اسناد رسمی مطابق مقررات به تشخیص سازمان ثبت اسناد املاک کشور خواهد بود. صدور ابلاغ سردفتری منوط به طی دوره کارآموزی و احراز صلاحیت عملی داوطلب خواهد بود. چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور ابلاغ و پس از آن خلاف اظهارات و مدارک ارسالی از سوی داوطلبان اثبات شود، از فهرست داوطلبان یا پذیرفته شدگان حذف و در صورت صدور ابلاغ نیز لغو ابلاغ خواهند شد.

 

متقاضیان باید شرایط کلی ذیل را داشته باشند؛

۱. تابعیت جمهوری اسلامی ایران
۲. اعتقاد و التزام به احکام شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ۳. داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت سربازی در زمان برگزاری آزمون (برای آقایان)، ۴. نداشتن سابقه محکومیت و سوء پیشینه که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی باشد، ۵. نداشتن محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی با قضائی یا وکالت دادگستری با محکومیت انفصال موقت از خدمات مذکور در مدت انفصال یا تعلیق به موجب احکام قطعی مراجع قضایی و انتظامی، ۶. متقاضیان در زمان انتصاب به سردفتری اسناد رسمی باید به تشخیص پزشکی قانونی از سلامتی، تندرستی و توانائی های جسمی متناسب و لازم برای انجام امور سردفتری برخوردار بوده و به هیچ یک از انواع مواد مخدر و روان گردان اعتیاد نداشته باشند و ۷. مطابق ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی متقاضیان نباید در زمان صدور ابلاغ سردفتری به شغل قضاوت وکالت دادگستری، عضویت در موسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداری‌ها، عضویت در هیات مدیره و مدیریت عامل شرکت های تجاری و بانک ها با موسسات بیمه و عضویت در هیات علمی دانشگاه ها و موسسات اموزش علمی اشتغال داشته باشند.

۸. مطابق ماده ۹ قانون دفاتر اسناد رسمی سن سردفتران در بدو اشتغال نباید کمتر از ۲۴ سال و بیشتر از ۵۰ سال باشند. دفتریاران شاغل مادام که به سن بازنشستگی موضوع مواد ۱۰ و ۱۱ قانون دفاتر استاد ترسیده اند (کد ۶۰۶ مجموعه بخشنامه های ثبتی ) ایثارگران مشمول بند ج ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از محدودیت سنی مذکور معاف هستند.
۹. داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته حقوق قضائی علوم ثبتی حقوق ثبت اسناد و املاک حقوق سردفتر اسناد رسمی، منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معتبر مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تذکر مهم افراد دارای مدرک تحصیلی معادل مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نیستند.
۱. وفق بند (۳) ماده (۶) قانون دفاتر استاد رسمی داشتن مدرک کارشناسی کلیه رشته ها با سه سال تمام سابقه دفتریاری وفق بند (۶) ماده (۶) قانون دفاتر اسناد رسمی دفتریاران اول با مدرک تحصیلی دیپلم کامل متوسطه به شرط داشتن هفت سال سابقه دفتریاری اول
۱۱. داشتن تصدیق اجتهاد موضوع بند ۴ ماده ۶ قانون دفاتر اسناد رسمی تایید شده توسط رئیس محترم قوه قضاییه یا مرجع مورد تایید است.

مواد امتحانی
۱. ادبیات فارسی (با ضریب (۲)
۲. عربی (با ضریب (۱)

۳. حقوق ثبت (با ضریب (۳)
۴. حقوق مدنی (با ضریب (۳)
۵. حقوق جزا (با ضریب (۲)
۶.حقوق تجارت (با ضریب (۲)
۷.احکام شرعی (با ضریب (۲)
۸.قانون دفاتر اسناد رسمی و آیین نامه مربوط (با ضریب (۳)
۹. اطلاعات عمومی و هوش (با ضریب (۱) ه آزمون نمره منفی دارد.

برای اطلاعات بیشتر به این پیوند مراجعه کنید.

    برچسب ها:
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید