پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 72624 |
تاریخ انتشار : ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ |
ارسال به دوستان
پ

چرا کارگران رغبتی برای کار در کارخانه ها ندارند؟

دبیر اجرایی خانه کارگر تاکستان گفت: دستمزد پایین سبب شده کارگران رغبتی به کار در محیط‌های بزرگ و صنعتی نداشته باشند. این موضوع شهرک‌های صنعتی را با مشکل کمبودِ نیروی کار مواجه کرده است.

اقتصادسنج | دبیر اجرایی خانه کارگر تاکستان گفت: دستمزد پایین سبب شده کارگران رغبتی به کار در محیط‌های بزرگ و صنعتی نداشته باشند. این موضوع شهرک‌های صنعتی را با مشکل کمبودِ نیروی کار مواجه کرده است.

غلامرضا رحمانی با بیان اینکه چندین سال است تقاضا برای نیروی کار بالا رفته اما واحدهای تولیدی و صنعتی با کمبود نیروی کار مواجه هستند، گفت: در شهرستان تاکستان برخی صنایع به شدت به دنبال کارگر هستند اما کارگر پیدا نمی‌کنند. فارغ از نیروی کار تخصصی، حتی کارگر ساده هم برای کار در کارخانه‌ها پیدا نمی‌شود.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر تاکستان؛ مشکلات معیشتی در کنار شرایط سخت کار باعث شده کارگران تمایل زیادی به کار در کارخانه نداشته باشند؛ زندگی آن‌ها با حداقل حقوق نمی‌چرخد بنابراین مجبورند به کارهای آزاد و دلالی روی بیاورند تا از پسِ هزینه‌های زندگی خود بربیایند.

این فعال کارگری با بیان اینکه با وجود آنکه برخی کارفرمایان مدعی‌اند هم حقوق و مزایا را کامل می‌پردازند اما همچنان کارگران تمایلی به کار در واحد‌های تولید و صنعتی ندارند، افزود: نیروی کار جوان امروزی که غالبا متولدین دهه ۸۰ هستند به نسبت کارگران دهه‌های قبل از خود آگاه‌تر و هوشیار‌تر عمل می‌کنند و به هر شرایط کاری راضی نمی‌شوند. آنها حاضر نیستند با حداکثر ۱۲ ساعت کار مداوم اما حداقل حقوق (مصوب شورایعالی کار) کار کنند.

رحمانی با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از کارفرمایان به سادگی حقوق کارگران را تضییع می‌کنند، گفت: متاسفانه در بسیاری از کارگاه‌ها حداقل دستمزد مصوب شورای عالیکار نیز به کارگران پرداخت نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر در ادامه با بیان اینکه دولت باید در مسیر درست هم از کارگر و هم از کارفرمایان حمایت کند در غیر این‌صورت اشتغال ایجاد نخواهد شد، گفت: در شرایط فعلی اقتصاد؛ هم کارفرمایان و هم کارگران از وضعیت بوجود آمده رضایت ندارند. بخش اعظم هزینه‌های کارفرما  با گرانی‌ها تامین می‌شود، از آن طرف کارگران با دریافت حداقل حقوق معیشتش تامین نمی‌شوند.

این فعال کارگری با بیان اینکه افزایش روزمره تورم و بالا رفتن هزینه‌ها برای مردم تبدیل مشکل لاینحل شده، تصریح کرد: احساس مردم این است که دولت توان حل مشکلات موجود را ندارد از این رو سعی می‌کند معضلات اقتصادی را نادیده بگیرد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :ناشناس

      پس شما فکر می کنید دولت توان مقابله با تورم و گرانی را دارد زهی خیال باطل .

    1. نویسنده :ناشناس

      ادمین چرا انقدر اصرار به این داری که کارهای مثبت دولت رو هم سیاه نشون بدی
      لعنتی اینکه دولت کارخانه ها رو فعال کرده و دچار کمبود نیروی کار شدیم و بی کاری کاهش پیدا کرده هم از نظر شما خبر بد محسوب میشه