جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
کد خبر: 66980 |
تاریخ انتشار : ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ |
ارسال به دوستان
پ

جدول کامل میزان افزایش حقوق بازنشستگان از ردیف ۱ تا ۱۹+ جزئیات

میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۲ به تفکیک ردیف ۱ تا ۱۹ اعلام شد.

اقتصادسنج| میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۲ به تفکیک ردیف ۱ تا ۱۹ اعلام شد.

در تعریف مستمری یا حقوق‌بازنشستگان به زبان عامیانه، می توان گفت، مقدار پولی است که ماهانه، به طور مستمر و تا پایان عمر، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی، تعلق می گیرد. سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند. حقوق بازنشستگان۱۴۰۱ همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۱ مقداری از حقوق بازنشستگان کشوری کمتر است.

بیشتر بخوانید

همسان سازی حقوق بازنشستگان یک سرکاری بزرگ است؟/ بازنشستگان چه می خواهند؟

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است. مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است. تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.

جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.بر این اساس، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های ‌اجرایی، به میزان بیست درصد (۲۰%) نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد. حداقل حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور در سال ۱۴۰۲ معادل (۱/۲) برابر حداقل حکم حقوق سال ۱۴۰۱، موضوع جزء(۲) بند(الف) تبصره(۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال افزایش جزء (۲) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری خواهد بود.

مبنای پرداخت عیدی مستمری‌بگیران و حقوق بازنشستگانوی ادامه داد: عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق و مطابق مصوبه هیئت مدیره محترم صندوق از محل سود سرمایه‌گذاری صندوق تامین شده است.

شریعتی گفت: کلیه مستمری‌بگیران که تاریخ اجرای احکام مستمری آن‌ها تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ است مبلغ ۷ میلیون ریال و مستمری‌بگیرانی که بعد از تاریخ مذکور مشمول انواع تعهدات صندوق گردیده‌اند ۵۰ درصد مبلغ تعیین شده پرداخت گردیده است، لازم به ذکر است کلیه افرادی که تا پایان سال ۱۴۰۱ مشمول بهره‌مندی از تعهدات بلندمدت صندوق شده یا خواهند شد از مبلغ عیدی بهره‌مند خواهند شد.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲

ردیف حقوق ماهانه سال ۱۴۰۰ (بر مبنای ریال) حقوق ماهانه سال ۱۴۰۱ (بر مبنای ریال) میزان افزایش

۱  ۳۵,۰۰۰,۰۰۰    ۵۵,۸۰۰,۰۰۰

۲  ۳۷,۰۰۰,۰۰۰     ۵۵,۸۰۰,۰۰۰     ۵۰.۸%

۳ ۴۰,۰۰۰,۰۰۰   ۵۵,۸۰۰,۰۰۰     ۳۹.۵%

۴ ۴۳,۰۰۰,۰۰۰   ۵۵,۸۰۰,۰۰۰     ۲۹.۸%

۵ ۴۶,۰۰۰,۰۰۰   ۵۷,۱۰۰,۰۰۰     ۲۴,۱%

۶ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰    ۶۱,۵۰۰,۰۰۰       ۲۳

۷ ۵۵,۰۰۰,۰۰۰     ۶۷,۰۰۰,۰۰۰

۹ ۶۵,۰۰۰,۰۰۰    ۷۸,۰۰۰,۰۰۰  ۲۰%

۱۰ ۷۰,۰۰۰,۰۰۰   ۸۳,۵۰۰,۰۰۰   ۱۹.۳%

۱۱ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰   ۸۹,۰۰۰,۰۰۰    ۱۸.۷%

۱۲ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰   ۹۴,۵۰۰,۰۰۰    ۱۸.۱%

۱۳ ۸۵,۰۰۰,۰۰۰    ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰    ۱۷.۶%

۱۴ ۹۰,۰۰۰,۰۰۰      ۱۰۵,۵۰۰,۰۰۰   ۱۷.۲%

۱۵ ۹۵,۰۰۰,۰۰۰    ۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰    ۱۶.۸%

۱۶ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰     ۱۱۱,۶۵۰,۰۰۰    ۱۶.۵%

۱۷ ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰      ۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰    ۱۰%

۱۸ ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰     ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰    ۱۰%

۱۹ ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰     ۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰    ۱۰%

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی هیئت وزیران، مصوب شده تا حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از حداقل میزان نزد دریافتی مصوب کارگران در همان سال کمتر نباشد. بر این اساس و با توجه به مصوبات شورای عالی کار در اسفندماه سال ۱۴۰۰، حداقل حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.

بنابر این مصوبه مقرر شده است تا حداقل حقوق و دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ و مجموع مستمری ازکار افتگان و بازماندگان از حداقل حقوق کارگران همان سال کمتر نباشد. به موجب قوانین ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی و با رعایت مصوبات شورای عالی کار میزان دریافتی این دسته نباید کمتر از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بوده و با حداقل ۵۷.۴ درصد افزایش رو به رو شده است. همچنین بر اساس احکام قانون بودجه در خصوص صندوق‌های بازشستگی مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق این دسته و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق این گروه برای مشمولینی که دریافتی بیشتر از حداقل حقوق و دستمزد را دارند، افزایش ده درصدی اعمال شده و برای کمک معیشت این دسته مبلغ ماهانه ۶۵۰ هزار تومان به صورت ماهانه تصویب می‌گردد. این میزان برای تمام افراد تا سقف دریافتی ۱۰ میلیون تومان اجرایی می‌شود.بر همین اساس مزایای دستمزد بازنشستگان به صورت جدول مزایای بازنشستگان زیر است:

ردیف مبلغ بر مبنای ریال

حق معیشت ۲,۰۰۰,۰۰۰

حق عائله‌مندی ۳,۷۰۰,۰۰۰

حق اولاد ۹۷۰,۰۰۰

حق مسکن ۱,۵۰۰,۰۰

بر این اساس به نظر می‌رسد، مزایای حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال به صورت عرفی و مطابق قوانین سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرد.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 16
    1. نویسنده :ناشناس

      کی پر تالش کرده صندق بازنشسته‌ها رو خالی کردین الان برای پس دادان براتون مشکل شده بنده سی سال بازنشستگی دولت از حقوقم کم کرده الان با شرایط تورم زورش میاره حق بازنشسته‌ها رو بده واقعا اگرنمیدونه چی بگه

      1. نویسنده :ناشناس

        واقعیته که حقوق بازنشسته واقعا بخور و نمیره.الان اعلام کردن که حقوق زیر سی ملیون زیر خط فقره در صورتی که الان اکثر بازنشسته ها زیر بیست میلیون یا سی ملیون حقوق دریافت میکنند.همیشه میزان تورم حدود چهار برابر میزان تورم میباشد

    1. نویسنده :ناشناس

      مسخره بازی در نیارید بعد از ۸ سال بدلایل کسر بودجه و بهانه های مختلف چند ماهی است حقوق مستمری جانبازی به امثال من داده اید که شرایطی داشت که دهک در آن نقشی نداشت ۷سال بیه رانندگی آزاد خویش فرما رد میکردم و رهایش کردم
      حال که از اون ور رانده شدم چند ماه از ۲۴۰۰ تا ب امروز ۴۵۰۰ شده اخطار فرستادیم که دهک شما جانباز بیکار و بدن حقوق دولتی بالا شناخته شده و این ۴۵۰۰ برای شما زیادی است و زور و حق نیست چون از قدیم اموال مفتی داشتی حالا گران شده اند و سر به فلک رساندیمشان (خیر سر روحانی و رئیسی) حال قصد قطع این مستمری یا معیشت جانازی میشوید نه ۳ ماه فرصت دارید به زیر فقری که مد نظر ماست برسید !!!؟

    1. نویسنده :ناشناس

      بالاخره بعداز ۴۵سال دقیقأمشخص شد که اکثر مسئولین ومدیران کارفرمایی بیش نبودندو همگی طرفدارلگدمالکردن حقوق کارگران وبالطبع بازنشستگان بوده اند و کاملأ با ارائه این رأی آشکارتر و نمایانتر شد. خداوند متعال که خودناظر گفتار وکردار نابجای اینها میباشد، که در اکثر صحبتها کمک به معیشت و سفره اکثر مردم وملت را تکیه کلام خودشان کرده اند و مشخص شد که به غیر از ریاکاری ودورویی و چندجانبه عمل کردشان، معلوم کرد که همگی به دور از صداقت و قانون گرایی عملکرد داشته وهمچنان هم دارند. وقتی سبدمعیشت، تورم واقعی، خط فقر و قوانین مصوب درنظر گرفته نمیشود، و حتی به سخنان رهبری، رئیس جمهور، تمکین نکرده و همچنان هم تکمین نمی کنند و خودسرانه به نوعی برای کارفرمایان و دولتیان و خصولتیها و خصوصیها، حکومتی راه انداخته و حکمرانی می کنند و برای تحریک و تهییج ملت ومردم و جامعه و ایجاد نابسامانی بیشتر از هیچگونه عملی مضایقه ندارند. حتی همین تمکیم نکردن به قوانین مصوب اسلامی کار، در مدت چندین سال نشانگر همین تفکر تفرقه افکنانه و منافقانه بوده و بازهم ادامه میدهند و چنانچه مشخص است، درآینده نیز همین رفتار معضل افکنانه خودرا ادامه خواهند داد. بایستی فکری اساسی تر و بنیادی تر صورت گرفته واجرایی شود.

    1. نویسنده :ناشناس

      تمامی کسانی که در وزارتخانه ها حقوقهای نجومی میگیرند تنها حق مسکنشون با حقوقهای کشوری و لشگری برابری میکنه چرا به بازنشستگان کشوری حق مسکن داده نمیشه واکسنی هم که به تامین اجتماعی داده میشه واقعا مسخره نیست ؟ با این پولها حتی پیاده رو هم نمیدن چرا مردم رو مسخره میکنین

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام وعرض احترام.من فاطمه فردوسی دارای سابقه ی کاری تقریبا ۲۷ سال شداموزش زبان انگلیسی هستم با رتبه عالی حرفه ای درسال ۱۴۰۸ متاسفانه تنها فرزند من تصادف شدیدی کرد درست درروزتولش خانه ای که دربهترین جای شیراز داشتیم که با قسطووام ساخته بودیم بافریب وخوش بینی همسرم از دست ما رفت ولی اینها را من تحمل کردم اما همسرم بدون مشورت بامن وکار غیراخلاقی وناپسند مدیر مدرسه که به جای ترقی وپیشبرد اهداف عالیه ی آموزشی وپرورشی مدرسه را تبدیل به ساواک یا یک پادگان کرد من خودم چندین سال مدیرومعاون بودم وایرادهای این خانم راهم می دیدم که دنبال سطح علمی نیست دنبال کارهای حاشیه ای هستند وتازه به شیراز با پارتی امده بود من همان سال درچندفعالیت بدون اینکه کسی را بشناسم برای مدرسه مقام اوردم نمیگویم برای خودم رییس اداره واخرین مدیر بعدمتوجه شدندچه اتفاقی افتاده ومن اصلا قصد درخواست بازنشستگی بدهم من دنبال این نبودم که چهره یک فرهنگی را خدشه دارنمایم وآبروی کاریش ضربه ای که از این خانم به من واردشد انقدرشدید بود حتی سرگروه اموزشی اقای رنجبر متوجه شدند این خانم نه تنها من بلکه خیلی از دبیران را مورد ادیت روحی می نمایدچون تدریس دردشت ارژن کجاشیرازبااین نسل کجا؟فقط برای اینکه به مدرسه ی اسم ورسم داربرود اگرکشی بخواهد درست کارکنددربدترین روستاها هم میتواندبه بهترین نحو کار کند ولی ایشان قصدشان این بود واینکه هرچندوقت یکبار باماشین جدیدی به مدرسه بیاید واقعا آموزش وپرورش یک کشور با اینگونه افکار میتواند به جایی برسد میتوانداین نسل را نجات دهد؟یا خدا را باید بخواهیم یاخرما الان واقعا گناه من با این رزومه ی غنی که همه تعجب می کنندمن نمیخواستم بازنشسته بشوم چیست چرا دبیری که درمتوسطه کارکرده بایدسه سال درابتدایی کارکند چون خانه اش عوص شده خانه که از دست رفت هیچ ولی کار این خانم واینکه این همه صدمه به من واردنموده وحتی با آشنایی تعیین تکلیف هم نموده چون مدیری که کاملا مرامی شناخته درخواست داده بوده که به عنوان دبیرزبان مدرسه اش بروم اما همان مدیر جلوی این کار گرفته ومن تازه متوجه شدم کسی که خیلی کم سابقه است مسئولیت پذیری هم بلد نیست ولی کارهای شیطان پسندبلداست واقعا درست است که از این کابوسی که برای من درست نمود کارزشتش بی جواب بماند وفقط الان به من گفته شودنطرشما باموفقیت ارسال شد درست می فرماییدمن زیاده گویی کردم وقبلا هم گفته ام اما استدعا دارم ازحق من به این ماه نگذرید تادرسی شود برای افراد بی کفایت ومنالله التوفیق

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام وعرض ادب ببخشید نظر من برخلاف قانون فرستادن نظرات طولانیست چون من اصلا نمی خواستم بازنشسته شومالان با این صدمه ای که به روح من واردشده چه کاری میشود کرد؟تصمیمی که وقتی گرفته شده که تنها فرزندم درکما بوده وخانه ام راهم از دست داده بودم اما من مشکلات شخصی ام هرچندزیادودرداور بامشکلات شغلم ترکیب ننمودم اما چون قانون بی فایده ای که درصورت جابجایی از منطقه به منطقه دیگرباید سه سال به ابتدایی رفت که هیچ نارو زدن وحسادت زنانه مدیرالبته نه تنها درحق من بلکه بقیه چیزی شبیه مدیریت یک مدرسه ۶۰۰ نفره بودبلکه مدرسه را به پادگان ودانش اموزان را به ساواک تبدیل میکرد خیلی ها ارزوی بازنشستگی دارند اما من قربانی فعالیت وحسادت شدم اکنون چه بایدکرد برای کسی که جانش را هم برای فرزندان این کشورمیدهدکه البته این تکه ی کوچکی از بی کفایتی وظلم درحق من بود ازان مقام عالی استدعا دارم به این موصوع با دیداگاهانه ای که داراهستیدقضاوت بفرماییدجسارتا نه با قضاوت وپارتی بازی های این مدیربی صلاحیت که اموزش وپرورش جای چنین افرادی واقعا نیست من تقاضای مجدانه ی رسیدگی دارم.سپاسگزارم

    1. نویسنده :ناشناس

      سلام
      به داد بازنشستگان برسید ما نسل انقلابیم. ۱۴۰۰ بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰. هنوز معوقات شان پرداخت نشده…آخه ما به که بگوییم

    1. نویسنده :ناشناس

      باسلام احسن براین مدیریت به این آقا مدیران بفرمایید اگر شما بتوانید قیمت گوشت گوسفندی و گوساله و مرغ و ماهی و برنج و نان و هزینه های حامل‌های انرژی گاز وای وبرق و سوخت خودروها و شهریه های مدارس و دانشگاهها را به تناسب افزایش حقوق کارکنان دولت کنترل نمایید واقعا باید دوچندان احسن گفت .چون درسال چندین بار قیمتها افزایش مییایدولی بعدازشش ماه از سال تازه دولت میخواهد حقوقها را تدبیر کند

    1. نویسنده :ناشناس

      با سلام و عصر روز ۲۴ تیرماه شما مدیر مالی سازمان تآمین اجتماعی به خیر !
      واقعا از این خلف وعده های بیش از حد شما مسئول که از سکوت مظلومانه کارکنان بازنشسته تآمین اجتماعی سواستفاده کرده و از واریز بموقع حقوق و مستمری این افراد عیالوار سرباز زده و گهگاه با دو یا سه روز تآخیر ( بجای ۲۲ هرماه ۲۴ یا ۲۵ آن ماه ) حقوق ما را واریز می کنید !؟!
      اگر کمی انصاف و رحم در وجودتان موجود باشد بایستی درک کنید که با توجه به تورم ۶۰ درصدی موجود واقعا” این شندرغاز بیش از دوهفته در حساب ما نمی تواند باشد و اینکه با تآخیر واریز شود جز ایجاد جریمه های بانکی و غرو لند صاحبخانه برای اکثریت قریب به التفاق ما چیزی همراه نخواهد داشت 🤔
      لذا سعی کنید این مطلب را آویزه گوش کنید که ما راضی به این اجحافات نیستیم و بایستی جوابگوی این کم کاری های صورت گرفته در امر واریز حقوق بموقع ما قشر نیازمند باشید 👍

    1. نویسنده :ناشناس

      چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری را با حقوق بازنشستگان بانکها ،شرکت نفت وقوه قضاییه همسان سازی نمیکنند؟؟!؛

    1. نویسنده :ناشناس

      واقعاً دولت و مجلس بایدبرای مهار این همه گرانی تصمیم جدی بگیرد الان این افزایش ده درصدی درمقابل گرانی های اکثراً ده برابری چگونه می‌تواند جوابگو باشد

    1. نویسنده :ناشناس

      ما باز نشستگان ۴۰ سال بیمه پرداخت کردیم الان باید مثل فقیرتر چشامون بدست مسئولین باشه که چرا باید با این وضع تورم زندگیمو بگذرانیم الان خط فقر با گوشت کیلویی ۴۸۰ تومان ۳۰ میلیون است دولتمداران شما همه‌مان حقوق را می گیرید؟!

    1. نویسنده :ناشناس

      فقط بازنشستگان گذاشتن سرکار

    1. نویسنده :ناشناس

      ایول

    1. نویسنده :ناشناس

      روی سخنم به همه اون کسانی است که دست در جیب صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی کردند و تشکیلات بزرگ و سود ده و هولدینگ های عظیم شصتا را به روز سیاه نشاندند ، شما دولتی ها از هر پست و مقام از رییس جمهور های قبلی تا امروز غلط کردید که در امور تامین اجتماعی دخالت کرده و میکنید ، هر چه زودتر بدهیه صندوق ما را پس بدهید و گم شوید ، اونهم بصورت دلار و نه با این کارخانه جات ورشکسته کرده تان ، شما به چه حقی دست در جیب صندوق ما کردید ؟ شما همه دزدید و فقط ادای اسلام و قرآن و مذهب را در می آورید ، من با یک عمر کار و خدمت و با وجودی که حداقل بگیر نبودم ولی با حداقل حقوق سرم را کلاه گذاشتین و حتما که خیلی های دیگه هم همینطور ، حتی دیوان مثلا عدالت اداری هم نتوانست حق مرا بگیرد ، خدا همه شما را لعنت کند که من باید با این سن و با وجود سرطان و مستاجر در این سالهای پایانی عمرم به این فلاکت و سختی و رنج و بدون امید زندگی کنم ، خدا لعنتتان کند