جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-03
کد خبر: 36011 |
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

از کدام بانک ها وام های کم سود بگیریم؟

وام یکی از ترفند های دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و امروزه یکی از راهکار هایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌ کنند، بسیاری از مردم با گرفتن وام سطح زندگی خود را ارتقا می‌ بخشند و در مسیر پیشرفت قرار می‌ گیرند، هم اکنون می‌ توان انواع مختلف وام های کم سود را از بانک‌ ها و صندوق‌ های قرض‌ الحسنه دریافت کرد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

اقتصادسنج؛| اکوپدیا؛ وام یکی از ترفند های دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و امروزه یکی از راهکار هایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌ کنند. بسیاری از مردم با گرفتن وام سطح زندگی خود را ارتقا می‌ بخشند و در مسیر پیشرفت قرار می‌ گیرند، هم اکنون می‌ توان انواع مختلف وام های کم سود را از بانک‌ ها و صندوق‌ های قرض‌ الحسنه دریافت کرد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

وام چیست؟

وام در واقع نوعی قرض است که در آن فرد یا موسسه وام‌ دهنده مقداری پول نقد را در ازای سودی ثابت و مشخص به وام‌ گیرنده پرداخت می‌ کند. انواع وام‌ های مختلفی وجود دارد که نحوه محاسبه سود و زمان باز پرداخت آن‌ ها نیز با یکدیگر متفاوت است. البته یک چارت و تعریف کلی برای سیستم وام در ایران وجود دارد که اکثریت وام‌ ها از آن تبعیت می‌ کنند.

در این سیستم فرد یا موسسه وام‌ دهنده که معمولاً بانک‌ است، در ازای دریافت ضمانتی مانند چک، فیش حقوقی، سند خانه یا زمین و خودرو و یا موارد دیگر مبلغی را به‌ عنوان قرض به فرد وام‌ گیرنده پرداخت می‌ کند. باز پرداخت اصل وام و سود آن به‌ صورت اقساطی در قسط‌ های معمولاً ماهانه تنظیم و فرد وام‌ گیرنده نیز متعهد می‌ شود که در زمان‌ های مشخص نسبت به پرداخت آن‌ ها اقدام کند.

درباره بهترین وام بانکی با کمترین سود چه می‌ دانید؟

پس از بررسی انواع وام بانکی، نوبت به اطلاع‌ رسانی بهترین وام بانکی می‌ رسد. دریافت وام کم درصد فوری، همواره وسوسه برانگیز است. به همین خاطر است که اکثر افراد، متمایل هستند تا وام ۲ یا ۴ درصدی را دریافت کنند.

برای دریافت وام کم سود فوری به ضمانت از نوع مسدودی سپرده نیاز است. با این حال، برخی از بانک‌ های دیگر برای اعطای وام کم سود فوری، ضمانت از نوع اعتبار شغلی را می‌ پذیرند.

بانک‌ های زیر، ارائه دهنده وام با سود ۴ درصد سال ۱۴۰۱ هستند: 

۱_ بانک رسالت 

۲_ اقتصاد نوین 

۳_ تجارت 

۴_ سینا 

۵_ مهر ایران 

۶_ پارسیان

وام های کم سود

وام بانک رسالت

وام بانک رسالت در واقع وام بدون بهره است که تنها کارمزد ۲ درصدی آن دریافت می‌ شود. این وام بر اساس مدت سپرده‌ گذاری شما در اقساط دلخواه قابل باز پرداخت است. تسهیلات بانک رسالت یکی از پرطرفدار ترین وام‌ ها در شبکه بانکی کشور است.

متقاضی وام بانک رسالت نباید به بانک بدهکار باشد یا وام هنوز تسویه‌ نشده داشته باشد؛ البته اگر مثلا ۳۰ میلیون بدهکار باشد هنوز می تواند ۱۷۰ میلیون دیگر بگیرد؛ زیرا سقف وام رسالت ۲۰۰ میلیون است. متقاضی وام بانک رسالت همچنین نباید چک برگشتی داشته باشد. برای ضمانت وام بانک رسالت می توان چک یا سفته ارائه کرد. متقاضی دریافت وام رسالت در صورت داشتن فیش کسر حقوق می تواند ضمانت وام خود را انجام دهد.ضامن باید کارمند رسمی باشد یا شغل آزاد با جواز کسب و دسته چک باشد.البته سفته نیز پذیرفته می شود. اگر نتیجه اعتبارسنجی شما کاملا متناسب اعلام شود تنها چک وام گیرنده کافی است. اگر شما اقساط وام رسالت خود را سر موعد بپردازید، دفعه بعد نتیجه اعتبار سنجی شما کاملا متناسب ارزیابی می شود. برخی افراد که در زمینه فروش امتیاز وام بانک رسالت فعالیت دارند و تمام مراحل وام را خودشان انجام می دهند. با اطلاع و بعضا بدون اطلاع متقاضی وام رسالت،دو متقاضی وام را متقابلاً ضامن یکدیگر قرار می دهند.با توجه به قانون جدید چک ضامن افراد ناشناس شدن بی احتیاطی خطرناکی است.

شرایط تسهیلات و امتیاز بانک رسالت

برای دریافت تسهیلات بانک رسالت، وام ­‌گیرنده نباید به بانک بدهکار باشد یا وام هنوز تسویه‌ نشده داشته باشد، همچنین نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد.

در صورتی‌ که بعد از طی مدت سپرده شرایط دریافت وام را نداشته باشید، می‌ توانید امتیاز وام بانک رسالت را در همان شعبه به شخص دیگری واگذار کنید.

مدارک لازم برای ثبت‌نام وام بانک رسالت

مدارک هویتی شما هنگام افتتاح حساب دریافت می‌ شود ولی مدارک شغلی، میزان درآمد، دارایی‌ ها و گردش حساب شما نیز از اهمیت برخوردار است. برای ثبت‌ نام وام بانک رسالت می‌ توانید به یکی از شعبه‌ های این بانک مراجعه کنید.

برای ثبت نام غیر حضوری میتوانید به سایت بانک قرض‌الحسنه رسالت مراجعه کنید. پس از ثبت‌نام غیرحضوری از بانک با شما تماس گرفته میشود و سپس مامور بانک به صورت حضوری به محل کار یا سکونت شما آمده و مراحل احراز هویت و تطبیق مدارک را انجام میدهد.

 

وام های کم سود

بانک اقتصاد نوین 

بانک اقتصاد نوین با بهره‌مندی از نیروی کار متخصص و متجرب به ارائه خدمات مالی و بانکی به مشتریان خود در چهارچوب بانکداری اسلامی پرداخته است؛ این بانک در تلاش برای دستیابی به سه بانک برتر کشور از لحاظ سودآوری می‌ باشد.

طرح تسهیلات کوشان

بانک اقتصاد نوین قصد دارد با ارائه طرح تسهیلات کوشان علاوه بر فراهم نمودن کاهش زمان و تسهیل در شرایط دریافت وام، به حفظ قدرت خرید و بهره‌مندی از سود سپرده برای مشتریان خود یاری رساند تا با استفاده از این طرح سبب بهبود شرایط اقتصادی خانوارها گردد.

شرایط و مقررات این تسهیلات

این تسهیلات شامل افرادی از جمله کارمندان، خانم‌ های خانه‌ دار، کارگران، بازنشستگان و …. است.

در صورتی که مشتری حسابی با نرخ سپرده ۵ درصد افتتاح کند حداکثر ۸۰ درصد سپرده خود می‌ تواند وامی با اقساط ۳۶ ماهه با نرخ کارمزد تسهیلات ۲ درصد دریافت نماید.

همچنین درصورت افتتاح حساب با نرخ ۱۰ درصد به اندازه ۶۰ درصد سپرده وامی با اقساط ۳۶ ماه با نرخ وام ۵.۵ درصد اخذ نماید.

مشتریان این بانک در صورت افتتاح حساب با نرخ ۱۵ درصد قادر به دریافت وامی معادل ۷۰ درصد سپرده با اقساط و نرخ بهره به ترتیب ۳۶ ماه و ۱۸ درصد می باشند.

سپرده متقاضیان این طرح به عنوان وثیقه وام در نظر گرفته شده و به همین جهت نیازی به ارائه وثایق بانکی نیست.

طرح تسهیلاتی ارزینو

بانک اقتصاد نوین با معرفی این طرح، بدون نیاز به ضامن و در کمترین زمان ممکن تسهیلات اقساطی را برای مشتریان خود فراهم می‌نماید. مشتریان این طرح می‌ توانند پس از سپرده‌گذاری و ارائه وثیقه به میزان حداقل ۴۰۰ دلار یا یورو در قالب اسکناس به جای وثائق بانکی، از این طرح بهره‌مند شوند.

شرایط و مقررات این تسهیلات

_ این طرح می‌ تواند برای شخاص حقیقی و حقوقی که دلار یا یورو نزد خود داشته و تمایل به فروش آن ندارند، مناسب باشد.

_ این طرح در انواع تسهیلات قابل اعطا است از جمله، تسهیلات مرابحه با اقساط ۱۲، ۲۴ و ۳۶ ماه و با نرخ سود ۱۰ و ۱۸ درصد ، تسهیلات قرض‌‌ الحسنه در اقساط ۱۲ و ۲۴ ماه و در قالب کارت اعتباری در مبلغ ۱۰۰، ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰۰ با اقساط ۱۲ الی ۳۶ ماه

_ تسهیلات اعطایی در این طرح از مبلغ ۵۰ میلیون ریال الی ۲ میلیارد ریال است.

_ متقاضیان این طرح می‌ توانند با مراجعه به سایت میزان مبلغ اسکناس ارزی را برحسب تسهیلات خود محاسبه نمایند.

_ هنگام تسویه حساب، وثائق به صورت ارز توثیقی بازگردانده می‌ شود.

وام های کم سود

سقف تسهیلات فوری بانک تجارت 

بر اساس اعلام بانک تجارت، سقف مبلغی که مشتری می‌ تواند در طرح تسهیلات آنی (وام سریع بدون ضامن) دریافت کند، ۳ میلیارد ریال ( ۳۰۰ میلیون تومان) است. در این طرح میزان تسهیلات متناسب با میزان سپرده‌ گذاری، سود سپرده و تسهیلات و مدت‌ زمان قرارداد تعیین می‌ شود که به انتخاب مشتری خواهد بود. ضریب تسهیلات در این طرح بین ۶۰ تا ۸۵ درصد مبلغ سپرده متغیر خواهد بود ( مثلا در صورت سپرده گذاری ۱۰۰ میلیون تومانی می توانید بین ۶۰ الی ۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنید) که در قالب سه نوع سپرده با نرخ سود ۵، ۱۰ و ۱۵ درصدی (سودی که به سپرده شما تعلق می گیرد) پرداخت می‌ شود.

سود، میزان و اقساط این تسهیلات به انتخاب مشتری است؛ در طرح تسهیلاتی آنی بانک تجارت، میزان تسهیلات، نرخ سود و تعداد اقساط بر عهده خود مشتری خواهد بود؛ در واقع مشتری با تعیین نوع سپرده‌ای که در بانک تجارت افتتاح می‌ کند، میزان سود و اقساط تسهیلات خود را کاهش یا افزایش می‌ دهد. مدت‌ زمان باز پرداخت اقساط به‌ منزله مدت‌ زمان قرارداد سپرده مشتری نیز خواهد بود و تا زمان تسویه تسهیلات امکان بسته شدن سپرده وجود نخواهد داشت.

وام فوری با افتتاح سپرده ۵ درصدی 

در این طرح حساب سپرده بلند مدت مشتری با نرخ سود ۵ درصدی افتتاح می‌ شود و تسهیلات با دوره بازپرداخت ۱۲، ۲۴ یا ۳۶ ماهه که به انتخاب مشتری خواهد بود، پرداخت می‌ شود. سقف تسهیلات این طرح ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود که با نرخ سود ۴ تا ۷ درصدی و با ضریب تسهیلات ۷۵ تا ۸۵ درصد میزان سپرده به مشتری تعلق می گیرد.

تسهیلات آنی تجارت با  افتتاح سپرده ۱۰ درصدی 

در این طرح مشتری حساب سپرده بلند مدت با نرخ سود ۱۰ درصدی افتتاح می‌ کند و تسهیلات با دوره بازپرداخت ۱۲، ۲۴ یا ۳۶ ماهه که به انتخاب خود مشتری است، پرداخت خواهد شد. سقف تسهیلات این طرح ۲۵۰ میلیون تومان تعیین‌شده است که با نرخ سود ۱۰ تا ۱۳ درصدی و با ضریب تسهیلات ۷۵ تا ۸۵ درصد میزان سپرده به مشتری پرداخت می‌ شود.

تسهیلات فوری بانک تجارت با سپرده ۱۵ درصدی 

در این طرح حساب سپرده بلند مدت مشتری با نرخ سود ۱۵ درصدی افتتاح می‌ شود و تسهیلات با دوره بازپرداخت ۱۲، ۲۴ یا ۳۶ ماهه است که به انتخاب خود مشتری خواهد بود. سقف تسهیلات این طرح ۲۰۰ میلیون تومان و با نرخ سود ۱۸ درصدی تعیین‌شده است. در این طرح ضریب تسهیلات ۶۰ تا ۷۰ درصد میزان سپرده به مشتری پرداخت می‌ شود.

وام های کم سود

بانک سینا

دارندگان سپرده جاری در شعب بانک سینا، امکان درخواست تسهیلات از طریق طرح «اعتبار ویژه» را دارند.

متقاضیان دریافت وام ارزان قیمت ۲۰۰ میلیونی بانک سینا باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. البته صرف افتتاح حساب در این بانک کافی نیست و باید حداقل سه ماه از مدت زمان خواب سپرده متقاضیان بگذرد. حداقل میزان سپرده قابل قبول برای دریافت تسهیلات این طرح، ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است. سود این وام ۹ درصد بوده و مدت زمان بازپرداخت آن به ۳۶ ماه می‌ رسد. ضمانت این تسهیلات برحسب نظر شعبه و میزان وام دریافتی یا ضامن رسمی یا سند ملکی خواهد بود.

درباره بانک قرض الحسنه مهر ایران بیشتر بدانید!

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ در سال ۱۳۸۶ با هدف بهبود شاخص‌ های مالی و همچنین اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، افتتاح شده است.

از آنجایی که این موسسه مالی، یک بانک قرض‌الحسنه است، شما می‌ توانید به راحتی از تسهیلات آن با نرخ سود  و کارمزد ۴ درصد بهره ببرید.

پس در نتیجه اگر شما جزو مشتریان این بانک هستید و حساب جاری و پس‌ انداز در این موسسه دارید، می‌ توانید برای دریافت وام بانک مهر ایران اقدام کنید.

طرح ۳ در یک بانک مهر ایران 

یکی از انواع وام بانک مهر ایران، طرح ۳ در یک است که به دلیل رفاه حال مشتریان توسط این بانک اعطا می‌شود؛ در واقع شما با یک بار افتتاح حساب، امکان دریافت ۳ نمونه از تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران را خواهید داشت.

مبلغ وام اول معادل مبلغ واریزی شما به صندوق اجتماعی بانک، با کارمزد ۱ درصد و باز پرداخت ۲۴ تا ۶۰ ماه است.

مبلغ وام دوم  معادل۵۰ درصد مبلغ واریزی شما و حداکثر ۵۰ میلیون تومان، با کارمزد ۴ درصد و باز پرداخت ۲۴ تا ۶۰ ماه است.

مبلغ وام سوم با احتساب امتیاز حاصل از بازگشت اقساط وام اول و تا سقف مجاز بانک است؛ کارمزد آن ۴ درصد و بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

وام بانک مهر ایران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان

وام بانک مهر ایران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان، با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه اعطا می‌ شود. یعنی شما در هر ماه تقریبا مبلغی معادل ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار تومان می‌ پردازید.

شرط دریافت این نوع از تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران، این است که حداقل ۳ ماه از خواب سپرده شما در بانک بگذرد و همچنین سه ضامن رسمی به بانک معرفی کنید.

همچنین حتما حواستان باشد که برای دریافت این وام نباید چک برگشتی یا بدهی به سیستم بانکی داشته باشید.

وام های کم سود

بانک پارسیان

تمامی دارندگان کسب و کارهای کوچک و متوسط، مشاغل حرفه ای و اشخاص حقیقی (موجران، کارمندان، بانوان خانه دار سپرده گذار، مستمری بگیران …) که اندوخته مالی و درآمد ناشی از فعالیت تجاری‌ شان در بانک پارسیان متمرکز است می‌ توانند تسهیلات با نرخ های ۴ درصد، ۸ درصد، ۱۲ درصد، ۱۵ درصد، ۱۸ درصد، مبتنی بر میانگین موجودی و مدت بازپرداخت قابل انتخاب با اقساط ماهیانه یک تا ۶۰ ماه و یا یک جا در سررسید تا شش ماهه از بانک پارسیان دریافت کنند.

سخن پایانی

برای دریافت انواع وام بانکی می توان با توجه به قوانین و ضوابط بانک ارائه دهنده تسهیلات مورد نظر از طریق سایت های مجازی و یا با مراجعه به شعب بانک مورد نظر اقدام نمود که در متن مقاله در رابطه با نحوه دریافت انواع وام ها توضیحات لازم آورده شده است.

سهیلا حسن وند|

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید