جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
کد خبر: 90186 |
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ |
ارسال به دوستان
پ

چه خبر از بازار طلا و سکه؟/ مسیر متفاوت قیمت طلا از سکه

قیمت طلا و سکه در طول معاملات دیروز روند یکدست کاهشی داشت؛ اما در پایان معاملات، روند قیمت در بازار طلا افزایشی شد و سکه با روند نزولی به کار خود پایان داد.

اقتصادسنج| قیمت طلا و سکه در طول معاملات دیروز روند یکدست کاهشی داشت؛ اما در پایان معاملات، روند قیمت در بازار طلا افزایشی شد و سکه با روند نزولی به کار خود پایان داد. فعالان این بازار همچنان سایه رکود تقاضا را حاکم بر معاملات طلا می‌دانند.

قیمت طلا و سکه روز گذشته در روند کاهشی آغاز به کار کرد اما در پایان معاملات دیروز ریتم قیمت‌ها در روند نامتوازن قرار گرفت. قیمت طلا هر چند رشد محدودی داشت اما راه خود را از بازار سکه جدا کرد. روز گذشته هر دو فاکتور تعیین قیمت در بازار طلا کاهشی بود و قیمت انس جهانی از منطقه رشد تاریخی خود فاصله گرفت. در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی با رقم ۲۰۱۷ دلاری در حال معامله است.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

قیمت طلا و سکه

فعالان بازار فلز زرد همچنان شرایط تقاضای طلا را رکودی می‌دانند و می‌گویند این افت تقاضا واحدهای ساخت طلا را به شدت متضرر کرده و داد و ستد طلا و سکه ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

سکه امامی پرچمدار بیشترین رشد قیمت شد

دیروز چهاردهم آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با رقم ۲۹ میلیون و ۲۱۳ هزار تومان معامله شد و کاهش ۳۸۶ هزار تومانی داشت. روز گذشته سکه‌ بهار با افت ۲۰۲ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۰۸ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم‌سکه و ربع سکه، با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی با افت ۱۰۰ هزار تومانی روی قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی ایستاد.

ریتم طلا رشد داشت

در طول معاملات دیروز قیمت طلا کاهشی بود اما روند قیمت در پایان بازار دیروز افزایش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد هشت هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۸۰۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش سه هزار تومانی داشت و با رقم دو میلیون و ۴۹۵ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۶۲ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه در تمام قطعات افت داشت و فقط حباب سکه بهار رشد ۶ هزار تومانی داشت. حباب سکه‌‌ امامی ۱۸۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۴۴ هزار تومان، ربع سکه ۹۷ هزار تومان و سکه‌گرمی ۷۴ هزار تومان کاهش داشت.

 

تجارت نیوز/

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید