جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-03
کد خبر: 89243 |
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ |
ارسال به دوستان
پ

چه خبر از بازار طلا و سکه؟/طلای جهانی قیمت طلا در ایران افزایش می دهد؟

قیمت طلا و سکه هفته گذشته با بازدهی مثبت بسته شد. شب گذشته و در زمان بسته بودن بازارهای داخلی، طلای جهانی با رشد بیش از ۲۵ دلاری در روند افزایشی قرار گرفت. آیا این روند صعودی می‌تواند بازار طلای داخلی را در شروع هفته افزایشی کند؟

اقتصادسنج| قیمت طلا و سکه هفته گذشته با بازدهی مثبت بسته شد. شب گذشته و در زمان بسته بودن بازارهای داخلی، طلای جهانی با رشد بیش از ۲۵ دلاری در روند افزایشی قرار گرفت. آیا این روند صعودی می‌تواند بازار طلای داخلی را در شروع هفته افزایشی کند؟

قیمت طلا و سکه هفته گذشته بازدهی مثبت داشت و پرچمدار این رشد بازدهی نیز قیمت طلا بود. با وجود اینکه قیمت‌ها در بازار طلا در روزهای نخست هفته گذشته ریتم کاهشی داشت؛ اما تحرکات افزایشی انس جهانی طلا روند صعودی به بازار داخلی کشور داد.

در لحظه نگارش این گزارش، قیمت طلای جهانی در روند صعودی قرار دارد و با رشد بیش از ۲۵ دلاری به منطقه ۲۰۶۰ دلاری رسیده است؛ گفته می‌شود این موضوع می‌تواند ریتم بازار طلا را در بازار داخلی برای امروز صعودی کند.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

قیمت طلا و سکه

پیش از این کارشناسان اقتصادی محدوده مقاومت طلای جهانی را منطقه ۲۰۵۰ دلاری در نظر داشتند و اکنون با شکست این محدوده، سقف بعدی قیمت انس طلا را می‌توان محدوده ۲۰۹۶ دلاری پیش‌بینی کرد.

بازدهی مثبت طلا و سکه در هفته نخست آذر

روز پنجشنبه نهم آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با رقم ۲۹ میلیون و ۲۰۲ هزار تومان معامله شد. در این روز، سکه‌ بهار هم با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان معامله شد.

در آخرین معامله هفته گذشته، قیمت نیم‌سکه رشد ۵۰ هزار تومانی داشت و با رقم ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز با همین مقدار افزایش به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با رشد محدود پنج هزار تومانی روی رقم پنج میلیون و ۸۵۵ هزار تومانی ایستاد.

روز پنجشنبه قیمت طلا نیز افزایش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۹ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۷۳۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد دو هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۷۹ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز افزایش داشت و به دو میلیون و ۴۴۵ هزار تومان رسید.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید