جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-10
کد خبر: 45227 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۱۰ |
ارسال به دوستان
پ

هفته خوب پیش روی طلاست؟

نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا خوش‌بین هستند، حتی اگر چشم‌انداز محافظه‌کارانه قیمت را حفظ کنند

اقتصادسنج| نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا خوش‌بین هستند، حتی اگر چشم‌انداز محافظه‌کارانه قیمت را حفظ کنند.

بزرگترین ورشکستگی بانکی از زمان بحران بزرگ مالی سال ۲۰۰۸، در حال ایجاد حرکت صعودی جدید در بازار طلا است. تحلیلگران انتظار دارند تقاضای یافتن پناهگاه توسط سرمایه‌ها، موجب افزایش قیمت ها در هفته آتی شود.

نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا صعودی باقی ‌ماندند، حتی اگر چشم‌انداز محافظه‌کارانه قیمت را حفظ کنند.

احساسات صعودی قوی در بازار پس از آن رخ داد که قانونگذاران ایالتی کالیفرنیا کنترل بانک سیلیکون ولی را در روز جمعه به دست گرفتند و شرکت بیمه سپرده فدرال را به عنوان گیرنده تعیین کردند. SVB همچنین دومین بانکی بود که در این هفته پس از اینکه Silvergate Capital Corp اعلام کرد که به طور داوطلبانه فعالیت های خود را در روز چهارشنبه تعطیل می کند، دچار ورشکستگی شد.

به گفته تحلیلگران، طلا همچنان یک دارایی جذاب خواهد بود زیرا سرمایه گذاران از خود در برابر تورم و آشفتگی های مالی بالقوه محافظت می کنند.

تحلیلگران همچنین خاطرنشان می کنند که سقوط SVB می تواند نشان دهنده پایان چرخه انقباض فدرال رزرو باشد.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، گفت که انتظار دارد فشارهای بازار همچنان افزایش یابد، زیرا اقتصاد شروع به احساس اثرات عقب مانده سیاست های پولی تهاجمی فدرال رزرو کرده است.

او افزود: در شرایط فعلی، بعید است که فدرال رزرو بتواند نرخ بهره را تا ۶ درصد افزایش دهد.

او خاطرنشان کرد: کاهش شدید بازدهی دو ساله و ۱۰ ساله نشان می دهد که انتظارات نرخ بهره به اوج خود رسیده است.

بازدهی دو ساله روز جمعه از بالاترین حد خود در اواسط هفته نزدیک به ۴۰ واحد کاهش یافته است که به گفته هانسن برای طلا مثبت خواهد بود.

این هفته، ۲۱ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، ۱۶ تحلیلگر یا ۷۶ درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت خوشایند بودند. در همان زمان، سه تحلیلگر، معادل ۱۴ درصد، برای هفته نزولی بودند و دو تحلیلگر، معادل ۱۰ درصد، شاهد ثبات قیمت ها بودند.

این در حالی است که در نظرسنجی های آنلاین ۵۷۱ رای به صندوق گذاشته شده است. از این تعداد، ۳۴۰ نفر یا ۶۰ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته بودند. ۱۴۶ یا ۲۶ درصد دیگر گفتند که کمتر خواهد بود، در حالی که ۸۵ رأی دهنده یا ۱۵ درصد در کوتاه مدت بی طرف بودند.

به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط اقتصادسنج در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید